کرونا تقاضای حضور دانشجویان خارجی در کشور را کاهش داد ، رشد 80 برابری وام دانشجویان علوم پزشکی

به گزارش مجله افتخار، هفته ای که گذشت، خبر هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه ها منتشر شد. بعضی از این اخبار دانشجویان زیادی را در برگرفت و حائز اهمیت بود.

کرونا تقاضای حضور دانشجویان خارجی در کشور را کاهش داد ، رشد 80 برابری وام دانشجویان علوم پزشکی

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، هفته ای که گذشت، خبر هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه ها منتشر شد. بعضی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن ها حائز اهمیت بود. گزیده ای از مهم ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه ها در هفته گذشته را مرور می کنیم.

80 درصد خدمات سازمان امور دانشجویان به شیوه الکترونیکی ارائه می گردد

با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی دانشگاه ها خدمات رسانی الکترونیک در سازمان امور دانشجویان جای خود را به خوبی باز کرد و در حال حاضر آمار قابل توجهی از خدمات این سازمان به صورت الکترونیکی به دانشجویان ارائه می گردد. جاماسب نوذری، ارایه خدمات الکترونیکی به دانشجویان را در شرایط کرونا بسیار ارزشمند دانست و گفت: بستر سامانه سجاد این امکان را به ما داد که در شرایط دشواری مانند کرونا بتوانیم خدمات خودرا بدون توقف ادامه بدهیم و مسئله ای در پاسخ به درخواست های دانشجویان و دانش آموختگان نداشته باشیم.

وی تاکید نمود: انجام موارد درخواستی دانشگاه ها به شیوه الکترونیک، مانند پرونده های مطرح در شورای موارد خاص، به رسیدگی به این پرونده ها سرعت بخشیده است؛ در سال 99 تعداد 948 پرونده کمیسیون موارد خاص مورد رسیدگی نهاده شد که با توجه به تعداد پرونده های شورای موارد خاص در سال 92 که 328 پرونده بوده است؛ تعداد پرونده های مورد آنالیز در سال 99 نسبت به سال 92 نزدیک به 3 برابر رشد داشته است.

نوزری استفاده از سامانه سجاد را در افزایش صحت و درستی مدارک تحصیلی موثر دانست و گفت: در نتیجه استفاده از این سامانه، بسیاری از رفت و آمد و مسافرت های شهری و بین شهری جهت تایید مدارک تحصیلی برای ترجمه حذف شده است که خود رضایت بالای مخاطبین را به همراه داشته است.

وی اضافه کرد: هم اکنون تمام فرآیند میهمانی و انتقال دانشجویان از مرحله ثبت نام دانشجو تا موافقت دانشگاه های مبدا و مقصد به وسیله سامانه سجاد انجام می گردد و در سال 99 حدود 11 هزار درخواست در بستر سامانه سجاد مورد آنالیز و پاسخگویی نهاده شده است. همچنین در مورد انتقال دانشجویان ایرانی از دانشگاه های خارج به داخل، با توجه به شرایط کرونا و مجازی شدن آموزش در بیشتر دانشگاه های دنیا، با کاهش روبه رو بوده است و تعداد پرونده های مورد آنالیز در این زمینه در سال 99 برابر با 88 درخواست بوده است.

مطیعی: وام های ویژه دکتری با نرخ جدید به زودی به حساب دانشجویان واریز می گردد

ناصر مطیعی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با اشاره به پرداخت وام های ویژه دکتری گفت: این وام ها هر سه ماه یک بار پرداخت می گردد و باید لیست ها از طرف دانشگاه ها به صندوق رفاه دانشجویان ارسال گردد.

وی اضافه کرد: دانشگاه ها باید شاغل به تحصیل بودن دانشجویان را برای دریافت این وام تایید کنند. زمانی که لیست از سوی دانشگاه ها تایید گردد، با فاصله زمانی بسیار کوتاه وام ها به حساب دانشجویان واریز می گردد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: وام ویژه دکتری برای سه ماه ابتدای سال به زودی پرداخت می گردد و ترجیح صندوق رفاه دانشجویان این است که لیست ها به تدریج ارسال گردد که هر چه سریعتر این وام ها پرداخت گردد.

افزایش دو برابری وام ودیعه مسکن دانشجویان علوم پزشکی

بهروز رحیمی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در مورد میزان افزایش وام های دانشجویی ودیعه مسکن در امسال گفت: وام های ودیعه مسکن دانشجویان علوم پزشکی در امسال به دو برابر افزایش یافته است. همچنین تمامی وام های دانشجویی در امسال با رشد 80 درصدی داشته است.

وی در مورد شرایط خوابگاه های متاهلی این دانشجویان اضافه کرد: ما مطابق قانون و مقرارت مجلس باید توجه به دانشجویان کم بضاعت داشته باشیم از همین رو توجه به زیر ساخت ها جزو اولویت ها بوده است در حوزه رفاهی مانند خوابگاه ها ازاهمیت خاصی برخوردار و خیلی مهم هستند که برنامه های ویژه ای در این زمینه داریم.

آزمون جامع دکتری دانشگاه معارف مهر 1400 برگزار می گردد

دانشگاه معارف اسلامی گفت: آزمون جامع دکتری مختص دانشجویان دوره یازدهم دکتری (ورودی بهمن 97)، در روز های چهارشنبه و پنجشنبه 21 و 22 مهر 1400 بر اساس شیوه نامه جدید در دانشگاه معارف اسلامی برگزار می گردد.

متن کامل شیوه نامه جدید برگزاری آزمون جامع دکتری به توضیح زیر است:

شیوه نامه جدید برگزاری آزمون جامع دکتری (مخصوص ورودی های 97 و 97 به بعد) دانشگاه معارف اسلامی ابلاغ شد. بر اساس شیوه نامه جدید، دانشجو می بایست کلیه واحد های درسی خود را با موفقیت گذرانده باشد و میانگین کل نمرات درسی وی نیز کمتر از 16 نباشد.

زمان ثبت نام وام ویژه دکتری دانشجویان خواجه نصیر اعلام شد

معاونت دانشجویی دانشگاه خواجه زمان ثبت نام وام های دانشجویی ویژه دکتری سه ماه تابستان را گفت.

بر اساس این گزارش، دانشجویان متقاضی وام ویژه دکتری سه ماهه تابستان می توانند درخواست خود را در سامانه معاونت دانشجویی دانشگاه ثبت کنند.

گفتنی است، وام سه ماهه تابستان از سوی بانک طرف قرارداد به دانشجویان پرداخت خواهد شد.

فراخوان بخش بین الملل دهمین جشنواره فیلم کوتاه و عکس دانشجویان امید

از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیفات و فناوری، فراخوان دهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه و عکس دانشجویان امید منتشر شد.

تمامی دانشجویان دانشگاه های دنیا می توانند فیلم های کوتاه و عکس های خود را با مراجعه به وبسایت جشنواره امید به نشانی festivalomid.ir و یا به وسیله صفحه جشنواره امید در پلتفرم فست هوم ثبت نام کنند.

دهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه و عکس دانشجویان امید از 25 تا 28 تیر ماه 1400 برابر با 16 تا 19 ژوییه 2021 توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر، شهرداری تهران و وزارت امور خارجه در تهران برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 خرداد 1400 بروزرسانی: 12 خرداد 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1589

به "کرونا تقاضای حضور دانشجویان خارجی در کشور را کاهش داد ، رشد 80 برابری وام دانشجویان علوم پزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا تقاضای حضور دانشجویان خارجی در کشور را کاهش داد ، رشد 80 برابری وام دانشجویان علوم پزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید