10 ایده فوق العاده دکوراسیون داخلی آشپزخانه مدرن از طراحان عظیم جهان

به گزارش مجله افتخار، آشنایی با 10 ایده دکوراسیون داخلی آشپزخانه مدرن

از قدیم الایام گفته اند آشپزخانه قلب هر خانه ای است. به همین علت، طراحی آشپزخانه از گذشته تا به حال دستخوش تغییرات شگرفی شده اما بعضی ایده ها در باب دکوراسیون داخلی آشپزخانه مدرن می تواند فضا را به طرز قابل توجهی زیباتر، دلبازتر و کارآمدتر جلوه دهد.

10 ایده فوق العاده دکوراسیون داخلی آشپزخانه مدرن از طراحان عظیم جهان

ما در این مقاله قصد داریم به ایده های پیروز دکوراسیون داخلی آشپزخانه مدرن ارائه شده از طریق طراحان عظیم بپردازیم تا بیش از آنکه الهام بخش طراحی قلب خانه تان باشند، نحوه چیدمان آشپزخانه مدرن را بیاموزید.

  1. نیمکت راحتی

نخستین بار بن اوس توانست اهمیت دکوراسیون داخلی آشپزخانه مدرن را با استقرار نیمکت راحتی تعریف کند. این نیمکت چرم سفید با اشغال 3/1 فضا توانسته قلب خانه را به محل گردهمایی خانوادگی هم بدیل نماید. در ادامه نیمکت به دور میز ناهارخوری گرانیت گرافیگی احاطه شده است.

  1. میز چندمنظوره چرخ دار

اگر فضایتان چندان عظیم نباشد، آن وقت است که ایده میزهای ناهارخوری چندمنظوره دیوانه تان می نماید! ریچارد و لینیا بورش در پورتلند سعی کردند میز ناهارخوری چندمنظوره چرخ دار را در دکوراسیون داخلی آشپزخانه مدرن به کار گیرند. این میز با داشتن کشوهای اضافی بسیاری از وسایل را در خود جا می دهد و در صورت لزوم، قادر خواهید بود تا طبقه زیرین متحرک میز را بیرون بکشید و از آن به اسم بار صبحانه در مهمانی های رسمی خود استفاده نمائید.

  1. دکور دریایی با یخچال رنگی

مدتی است که یخچال های رنگی جا پای خود را در دکوراسیون داخلی آشپزخانه مدرن باز نموده اند اما اگر رنگ یخچالتان با دکور اصلی تان تناسب داشته باشد، کارتان را تمام نموده اید!

با وجود آنکه یخچال فیروزه ای و دکور دریایی جزء المان های طراحی وینتیج به تعداد می فرایند اما تناسب آن ها با هم ترکیب مدرن زیبایی پدید می آورند.

  1. کاغذ دیواری

کاغذ دیواری شیک است اما بیشتر صاحب خانه ها به علت ترس از پاشیدن ذرات غذا و جذب چربی این عنصر زیبا را نادیده می گیرند. با این حال، تا زمانی که از کاغذ دیواری به اسم بک اسپلش (اگر به فکر بک اسپلش هستید، حتما از پوشش گلاس آن اطمینان حاصل کنید) استفاده نکنید، انتخابی ایده آل خواهید داشت.

  1. سقف اهرامی

هنوز هم در بعضی نقاط شهری و خانه های قدیمی سقف ها بلندتر از حد معمول است.

اگر سقف آشپزخانه تان بلند باشد، می توان آن را به صورت فانتزی و مدرن درآورد. ایده سقف اهرامی از طریق ونسا ویکز ارائه شد. وقتی این طراح برای نخستین بار با سقف بلند یک خانه دمده روبرو شد، آن را با چارچوب مسی پوشانید تا احساس صمیمیت را جایگزین حد فاصل سقف و میز کند. سپس لوسترهای غول پیکری با استایل صنعتی آویخت تا خلاء دکوراسیون داخلی آشپزخانه مدرن را پر کند.

  1. سقف کاذب

امروزه طراحان زیادی از دکوراتیو کردن فضا از طریق سقف های کاذب استقبال نموده اند. این طراحی جدا از کاربردهای متعدد به راحتی می تواند کمبود حجم فضا را جبران کند. منتها استفاده از چوب خام به اسم سقف کاذب ایده ای ناب قلمداد می شود.

  1. کابینت با رنگ شاد

اگر سری به بیشتر خانه ها بزنید و طراحی آشپزخانه شان را با دید کارشناسانه آنالیز کنید، اغلب اوقات متوجه رنگ سفید و چوبی کابینت ها خواهید شد. کابینت های سفید و چوبی با آنکه انتخابی ایده آل به نظر می رسند اما دیگر چندان به اسم کابینت های مد روز چشمگیر نیستند. اگر قصد دارید طراحی خود را مطابق اصول دکوراسیون داخلی آشپزخانه مدرن پیش ببرید، باید کاری متفاوت کنید.

انتخاب کابینت با رنگ های شاد اعم از آبی، قرمز، نارنجی و… می تواند این امر را متحقق کند.

  1. کابینت دو رنگ

سال جاری سال کابینت های دو رنگ است و این آشپزخانه نمونه ای از طراحی روز سال محسوب می شود. وقتی صاحب خانه از طراح درخواست کرد که همه کابینت های آشپزخانه اش سفید طراحی شود، سابرینا آلفین به اسم کارشناس ترسید فضا بیش از حد استریل به نظر برسد! به همین دلیل سعی کرد رنگ کله غازی را برای تعادل و زیبایی بیشتر انتخاب کند.

  1. بک اسپلش طرح کاشی شش ضلعی

حتی نگاهی گذرا به نقش کاشی های شش ضلعی در دکوراسیون داخلی آشپزخانه مدرن کافی است تا به این فکر فرو بروید که چرا تا مدت های زیاد باید شاهد کاشی های چهار ضلعی می بودیم؟!

  1. دیوار سفارشی شده با کابینت

یکی از راه های استانداردسازی آشپزخانه های سنتی، کم جا و غیرزیبا تقسیم بندی آن با کابینت های طبقه بندی شده است و این چالشی بود که ملیسا رابینسون به اسم طراح برگزید. راهکار رابینسون برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه مدرن این بود که دیوار را به طور کامل سفارشی سازی کند. و برای تحقق چنین امری، از کف تا سقف کابینت هایی با طبقات زیاد تعبیه نمود. این کابینت ها نه تنها صندلی ظروف معمول آشپزخانه هستند، بلکه گاها در میانشان کتاب های آشپزی و خرده وسایل انباری هم به چشم می خورد.

منبع: اتاق
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1728

به "10 ایده فوق العاده دکوراسیون داخلی آشپزخانه مدرن از طراحان عظیم جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 ایده فوق العاده دکوراسیون داخلی آشپزخانه مدرن از طراحان عظیم جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید