10 علامت که نشان میدهد هنوز آمادگی ازدواج ندارید

به گزارش مجله افتخار، شاید شما هم به تازگی به خواستگاری دختری که دوستش دارید رفته اید یا پسری که به او علاقمند هستید به خواستگاریتان آمده و الان در آستانه ازدواج هستید. این خبر خوش را به خانواده و دوستانتان اعلام نموده اید، اما زمانی که می خواهید آغاز به برنامه ریزی برای جشن عروسی کنید، احساس می کنید هنوز آمادگی ازدواج ندارید.

10 علامت که نشان میدهد هنوز آمادگی ازدواج ندارید

در واقع دو دل شده اید و احساس می کنید تصمیمتان اشتباه بوده یا از آینده نامعلومی که در انتظارتان هست، ترسیده اید. در این مقاله قصد داریم 10 نشانه را آنالیز کنیم که وجود آن ها در شما ممکن است نشانگر این باشد که هنوز آماده ازدواج نیستید و باید بیشتر به تصمیمی که گرفته اید، فکر کنید. در ادامه با خبرنگاران مگ همراه باشید.

  • تأثیر تهدید کلیشه بر عملکرد زنان؛ از رانندگی پراسترس تا حضور کمرنگ در رشته های مهندسی

1. اینکه تمام دوستان تان متاهل اند، باعث نگرانیتان شده است

شاید به عروسی های زیادی دعوت می شوید. وقتی به خودتان می آیید، می بینید تمام آشنایان و دوستانی که هم سن وسال شما بوده اند ازدواج نموده اند. همه از شما می پرسند: پس کی ازدواج می کنی؟

اگر احساس می کنید از دوستان و آشنایانتان عقب مانده اید، بهتر است دوستان جدیدی پیدا کنید که مجرد باشند. این طوری مجبور نیستید فقط به خاطر اینکه از دوستان و آشنایانتان عقب نمانید، تن به ازدواج دهید.

2. درباره مسائل مهم با نامزدتان هم عقیده نیستید

حتما شما هم دوست دارید با نامزدتان وقت بگذرانید. اما وقتی زمان بیشتری را با هم می گذرانید و همدیگر را بهتر می شناسید، متوجه می شوید که درباره مسائل مهمی مثل خرج کردن یا پس انداز کردن پول، نحوه تربیت کودک، کار و فعالیت های سرگرم نماینده با هم تفاهم ندارید.

اگر هنوز نمی دانید درباره این مسائل با شریک آینده زندگیتان تفاهم دارید یا نه، یا اگر می دانید که عقاید شما تفاوت چشمگیری با او دارد، پس بهتر است زمان بیشتری به خودتان بدهید.

3. هنوز چشمتان به دنبال دیگران است

اگر هنگامی که سرکار یا بیرون هستید، به دنبال جلب توجه جنس مخالف هستید، پس احتمالا نتوانید فقط به یک نفر وفادار بمانید. اگر تصور می کنید به غیر از شریک آینده تان مدام احتیاجمند توجه و تأیید دیگران هستید، پس بدانید که آمادگی ازدواج ندارید.

توجه داشته باشید که ازدواج به این معنی نیست که باید رابطه شما را با همه افراد جنس مخالف قطع کنید. این طبیعی است که ارزش های افراد دیگر را تحسین کنید؛ اما این موضوع نباید به گونه ای باشد که بخواهید با آن ها وارد رابطه بسیار احساسی و صمیمانه شوید.

4. زمان کوتاهی است که نامزدتان را می شناسید

تصور کنید که فقط شش ماه است که با نامزدتان آشنا شده اید، شش ماهی که هر لحظه از آن سرشار از لذت و خوشحالی بوده است. به نامزدتان مدام فکر می کنید و نمی توانید از او دور باشید.

وقتی کنار هم نیستید، دائم به او پیغام می دهید. شاید پیش خودتان فکر کنید اسم این عشق است. اما باید به شما بگوییم که این عشق نیست. در یک سال اول آشنایی، در مرحله دل باختگی قرار دارید و برای پیشنهاد ازدواج، به فرصت بیشتری احتیاج دارید تا نامزدتان را بهتر بشناسید.

در طول سال اول، همه چیز زیبا و عاشقانه است. به یاد داشته باشید که مهم ترین تصمیم زندگیتان را نباید در مرحله دل باختگی بگیرید، چون در این مرحله همه چیز را زیبا می بینید. شاید در آینده با نامزدتان ازدواج کنید، اما قبل از آن باید اطمینان حاصل کنید که این فرد برای ازدواج مناسب است .

اگر بعد از گذشت مرحله دلباختگی، عشق همچنان دوام پیدا کرد و زمان برای شناخت طرف مقابلتان کافی بود، می توانید با خیال راحت و اطمینان از انتخابتان، با طرف مقابل عقد کنید.

5. برای در میان گذاشتن رازهای پنهان خود با نامزدتان معذب هستید

ازدواج پیروز و سالم ازدواجی است که در آن دو طرف، با وجود اینکه اسرار تاریک همدیگر را می دانند، هنوز عاشق هم هستند.

اگر راز مهمی، مثل ازدواج سابق ، بدهی زیاد اقتصادی، اعتیاد به مواد مخدر یا چیزهایی از این دست را از همسرتان پنهان می کنید، این یعنی هنوز آمادگی ازدواج با او را ندارید. اگر از این می ترسید که همسر آینده تان شما را قضاوت کند، باید روی ترس هایتان بیشتر کار کنید.

  • تفکر سیستمی چیست؟ کاربردها و علت غفلت افراد از آن

6. در دعوا کردن خوب نیستید

اگر جزء افرادی هستید که هنگام دعوا کردن، کوتاه می آیید تا اوضاع آرام گردد، بدانید که برای ازدواج آماده نیستید. اگر برای اینکه دعوا بالا نگیرد همواره کوتاه می آیید، باید بدانید که این کار فقط باعث می گردد کینه در دلتان انبار گردد که این موضوع می تواند زندگی مشترکتان را به خطر بیندازد.

زوج های خوشبخت می دانند که چطور ناراحتی هایشان را به گونه ای با یکدیگر در میان بگذارند که باعث رضایت دوطرفه یا دست کم درک مشترک از دیدگاه یکدیگر گردد. قبل از اینکه با نامزدتان عقد کنید، کمی روی خودتان کار کنید. برای مثال، می توانید در این زمینه چند کتاب مفید بخوانید یا با مشاور مشورت کنید.

مهم این است که یاد بگیرید چطور مشاجراتی که در زندگی خانوادگی پیش می آیند را به درستی مدیریت کنید. اگر حس می کنید تمایلی به مشاجره خردمندانه ندارید، پس هنوز برای ازدواج آماده نیستید.

7. اصلا دعوا نمی کنید

اگر جزء افرادی هستید که با افتخار به دوستانتان می گویید که هرگز با نامزدتان دعوا نمی کنید، باید به شما بگوییم که این نشانه خوبی نیست و ممکن است به این معنی باشد که درباره مسائل حساس، با همدیگر خوب ارتباط برقرار نمی کنید.

احتمالا یکی از شما به این دلیل که می ترسد رابطه خراب گردد، ناراحتی و دلخوری هایش را پنهان می نماید. اگر هنوز موقعیتی پیش نیامده که متوجه شوید شما دو نفر چطور دعوا و مشاجره را مدیریت می کنید، پس هنوز آمادگی ازدواج ندارید .

  • 15 نشانه عزت نفس پایین

8. هنوز مطمئن نیستید که می خواهید به نامزدتان متعهد شوید

ممکن است با شریک آینده زندگیتان تفاهم خوبی داشته باشید، اما هنوز حس کنید که دلتان می خواهد قبل از اینکه به یک نفر متعهد شوید، با افراد دیگر رابطه داشته باشید یا فکر می کنید شاید بتوانید شریک بهتری برای خودتان پیدا کنید.

اگر هنوز این حس درون شما وجود دارد، بهتر است این موضوع را نادیده نگیرید و برای مدتی تصمیم به ازدواج را به تعویق بیندازید، چون مطمئن باشید این احساس بعد از ازدواج هم ادامه پیدا خواهد نمود و مدام حسرت می خورید که می توانستید با آدم های دیگر آشنا شوید، ولی این کار را ننموده اید.

  • 8 قاعده برای تصمیم گیری درست در دوراهی ها و موقعیت های سخت

9. از سازش متنفرید

شاید قبل از آشنایی با نامزدتان تنها زندگی می کردید و سبک زندگی خاصی دارید. به طور مثال دوست دارید خانه تان همواره تمیز و مرتب باشد، صبح ها عادات مخصوصی دارید و چیزهایی از این دست.

اما حالا که قرار است فرد دیگری وارد زندگیتان گردد، متوجه می شوید که عادات او با عادات شما متفاوت است و به هیچ وجه حاضر نیست دست از عادت هایتان بکشید و کوتاه بیایید.

این یکی از نشانه هایی است که آمادگی ازدواج ندارید و باید بیشتر به خودتان فرصت فکر کردن بدهید. شاید به مرور زمان به این نتیجه برسید که بهتر است در خصوص برخی از مسائل با شریک زندگیتان کنار بیایید و با او سازش کنید.

اگر برای ازدواج کردن آمادگی داشته باشید، سازش و کنار آمدن با همسر آینده تان کار سختی به نظر نمی آید، بلکه آن را به طور طبیعی و خود خواسته انجام می دهید.

10. انتظار دارید همسر آینده تان تغییر کند

اصلا نباید انتظار داشته باشید که فردی که اکنون می شناسید و می خواهید با او ازدواج کنید، در آینده تغییر کند. با اینکه افراد در زندگی تغییرات زیادی می نمایند، اما تغییرات بنیادی نمی نمایند.

همسر آینده شما فردی خواهد ماند که حالا هست؛ پس ازدواج کردن به این امید که معجزه گردد و همسرتان تغییر کند و مسؤولیت پذیرتر، مهربان تر و دست و دل بازتر گردد، یک اشتباه محض است.

افراد بعد از ازدواج یک شبه تغییر نمی نمایند. اگر امید دارید همسرتان تغییر کند، باید به شما بگوییم که هنوز آمادگی ازدواج ندارید.

وجود این نشانه ها در شما به این معنی نیست که تا آخر مجرد می مانید

با توجه به نشانه هایی که در بالا به آن ها اشاره کردیم، شاید به این نتیجه برسید که در حال حاضر برای ازدواج آمادگی ندارید. اما توجه داشته باشید که این بدین معنی نیست که قرار است تا آخر عمر مجرد بمانید.

از این فرصت برای ایجاد اعتماد بیشتر در رابطه عاطفی، ایجاد مرز های سالم تر و برنامه ریزی های دقیق تر برای آینده بهره ببرید. با تشخیص نشانه هایی که می گویند آمادگی ازدواج ندارید، می توانید روی محکم کردن رابطه تان کار کنید و یک رابطه قوی تر با همسر آینده تان ایجاد کنید؛ رابطه ای که بتواند در آینده دوام بیاورد.

نکته پایانی

حتی اگر متاهل هستید، ممکن است نشانه های بالا را تجربه نموده باشید. شاید هم مجرد هستید و احساس می کنید هنوز آمادگی ازدواج ندارید. اگر نشانه های ذکر شده در این مقاله را دارید، یا از لحاظ اقتصادی برای ازدواج کردن آماده نیستید، کمی صبر کنید، ازدواج کردن را به تعویق بیندازید و روی خودتان کار کنید.

منبع: marriage

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 بهمن 1399 بروزرسانی: 1 بهمن 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1335

به "10 علامت که نشان میدهد هنوز آمادگی ازدواج ندارید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 علامت که نشان میدهد هنوز آمادگی ازدواج ندارید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید