10 گل سیاه رنگ محبوب در دنیا

به گزارش مجله افتخار، گل های سیاه از غیرمعمول ترین گل هایی هستند که می توانید در باغچه خانه خود پرورش دهید. این گل ها به دسته گل نیز جذابیت فوق العاده ای می بخشند. جالب است بدانید اغلب گل های سیاه در واقعیت کاملا سیاه نیستند و وجود سایه های عمیق آبی، قرمز، قهوه ای و بنفش در آن ها باعث می شوند تا سیاه به نظر برسند. در واقع هیچ گل کاملا سیاهی در طبیعت وجود ندارد و سیاهی آن ها به علت شدت یافتن مواد شیمیایی طبیعی به نام آنتوسیانین ها که در واقع رنگدانه های قرمز، بنفش و آبی هستند، اتفاق می افتد. گل سیاه نماد رمز و راز، ظرافت و احساس غم است. امروز قصد داریم 10 نمونه از محبوب ترین گل های سیاه را به شما معرفی کنیم:

10 گل سیاه رنگ محبوب در دنیا

1- شیپوری سیاه

به گزارش راهنماتو، شیپوری یک گل مخروطی شکل است که در رنگ های سفید، صورتی، زرد، یاسی، نارنجی و سبز در طبیعت وجود دارد. یکی از گونه های خاص و بی نظیر این گل، شیپوری سیاه است. جالب است بدانید که برگ های شیپوری سیاه در ابتدا سبز رنگ هستند و پس از مدتی لکه های تیره بر روی آن ها بوجود می آید. این گل معمولا بین 15 تا 50 سانتی متر رشد می نماید و فصل گل دهی آن تابستان است. شیپوری سیاه نور خورشید را بسیار دوست دارد و به دمای بیش از 28 درجه سانتی گراد حساس است.

2- رز سیاه

محل اصلی پیدایش رز مشکی، در روستایی کوچک و دور افتاده هالفتی به نام در کشور ترکیه است. این گل یکی از گل های محبوب در تزئین مراسم مختلف و گل آرایی است که در انواع مختلف باکارای سیاه، یشم سیاه، زیبای سیاه، رز نیگرت، تابو و ایب تاید وجود دارد. رنگ واقعی این گل ها ترکیبی از قرمز و بنفش بسیار تیره است که مانند رنگ سیاه به نظر می رسند و به وسیله باغبانان حرفه ای کشت می شوند.

3- آنتوریوم نرو سیاه

دو گیاه آنتوریوم Black Love و Black Queen هر دو به رنگ بنفش تیره و قرمز هستند و تقریبا سیاه به نظر می رسند. برگ های این گیاهان قلبی شکل هستند و به گفته ناسا یکی از برترین گیاهان برای تصفیه فضا از مواد شیمیایی مضر و آلودگی ها می باشد.

4- رویال مارون (هلبوروس)

بیشتر گل های گونه هلبوروس صورتی یا سفید هستند و رنگ بنفش تیره نادرترین نوع آن ها است. این گیاه علی رغم زیبایی فوق العاده، سمی است. رویال مارون معروف به رز کریسمس در اوایل بهار شکوفا می گردد و می توان آن را به راحتی در گلدان، نور معمولی و نور خورشید پرورش داد. این گل تضاد جالبی در دسته گل ایجاد می نماید. از این رو یکی از زیباترین گل ها در تزئین دسته گل به شمار می رود.

5- لاله ملکه شب

قدیمی ترین و معروف ترین گل لاله سیاه La Tulipe Noire نام داشت که در سال 1891 به جهان معرفی گردید. این گیاه اکنون دیگر وجود ندارد. لاله ملکه شب که در سال 1955 رونمایی شد، یک گیاه پیاز دار بسیار مقاوم و کم توقع است که در اواسط اردیبهشت ماه گل می دهد. این گل ظاهری بسیار کلاسیک و چشمگیر دارد و به راحتی در باغ و گلدان پرورش داده می گردد.

6- کوکب سیاه

کوکب سیاه گیاهی با رنگدانه های قرمز بسیار تیره است که در ظاهر مانند شب تیره است. این گیاه در عصر ویکتوریا به عنوان نماد تعهد و پیوند ابدی شناخته می شد. گل کوکب سیاه به قدری زیباست که فیلم دالیای سیاه در سال 2006 به نام آن ساخته شد.

7- گل خفاش (تاکای شانتریری)

تاکای شانتریری یک گیاه علفی زیبا است که با نام گل خفاش، گل شیطان و سبیل گربه نیز شناخته می گردد. این گیاه شباهت زیادی به یک خفاش در حال پرواز دارد، رنگ آن قهوه ای تیره است و به رنگ مشکی آبنوس به نظر می رسد. جدای از زیبایی، بعضی از دانشمندان معتقدند که این گیاه دارای خواص ضد سرطانی نیز می باشد.

8- گل ختمی سیاه

گل ختمی سیاه گلی به رنگ بنفش تیره است که سیاه به نظر می رسد. این گل نماد دوستی و نجابت است و در فصل تابستان شکوفا می گردد. از این گل برای تهیه چای دارویی به منظور پیشگیری و درمان اختلالات تنفسی و مسائل دستگاه گوارش نیز استفاده می گردد. این گل بعلاوه در درمان زخم ها دردناک و التهابات نیز کاربرد دارد.

9- گل اطلسی سیاه

گل اطلسی سیاه، مخمل سیاه یا Black Velvet در سال 2010 با استفاده از تکنیک های طبیعی پرورش گیاه ایجاد شد. این گل نادر کاملا به رنگ سیاه است و چهار سال برای فراوری آن وقت صرف شده است.

10- شمعدانی سیاه

شمعدانی سیاه که با نام بیوه سیاه و بیوه سوگوار نیز شناخته می گردد، بومی اروپای جنوبی، مرکزی و غربی که در منطقه ها مرطوب و سایه رشد می نماید. رنگ این گیاه بنفش تیره است که سیاه به نظر می رسد.

منبع: فرارو
انتشار: 25 تیر 1402 بروزرسانی: 25 تیر 1402 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 2225

به "10 گل سیاه رنگ محبوب در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 گل سیاه رنگ محبوب در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید