13 چشم انداز رنگارنگ و دیدنی جهان که نباید از دست داد

به گزارش مجله افتخار، آب و رنگ از سر و روی طبیعت خداوندی می بارد. هر گوشه از طبیعت این کره خاکی رنگ اعجاب انگیز خودش را دارد.

اما گاهی رویدادها و تغییرات طبیعی و گاهی مداخلات انسانی این شگفتی ها را پررنگ تر نموده و رنگ و روی تازه تری به آن می دهد. در این مطلب سعی داریم منظره ها رنگارنگ طبیعی را در سراسر دنیا با شما معرفی نماییم. پس با خبرنگاران همراه باشید.

13 چشم انداز رنگارنگ و دیدنی جهان که نباید از دست داد
  • دانکیسیا لندفُورد، ژانگیه، (Danxia Landform, Zhangye, China)

رنگ های زیبا و متنوع راه راه صخره های این منطقه واقع در استان گانسو (Gansu)چین معروفیت فراوانی دارد. دلیل اصلی این رنگارنگی ، رنگ طبیعی خود صخره ها و مواد معدنی مربوط به میلیون ها سال پیش است.

  • تریس رایس فیلد، یائونیانگ، چین (Terrace rice fields, Yuanyang country, China)

استخرهای آینه فام این منطقه که در استان یانان (Yunnan) چین واقع شده است، فضاهای فشرده اما تماشای جالبی را از این مکان به نمایش در آورده است. اسلافی، مردمی که به هانی ها (Hani) معروف هستند هزاران سال پیش با دست هایشان این مزارع را به اشکالی زیبا درآورده اند که به رنگ قرمز انعکاس می یابند. رنگ این زمین ها در فصول مختلف سال تغییر نموده و انعکاس نور در شالیزارهای این منطقه در فصل تابستان، روبان هایی از رنگ های سبز را منعکس می نمایند.

  • دالُل، اتیوپی (Dallol, Ethiopia)

زمین های گرمابه ای شکل دالُل در شمال شرق منطقه ارتا آل (Erta Ale) یکی از گرم ترین منطقه ها دورافتاده داناکیل دیپرشن (Danakil Depression)در کشور اتیوپی می باشد. این منطقه آتشفشان های فراوانی در خود دارد که دهانه هایشان در سطوح پایین زمین قرار گرفته است. گدازه های داغ این آتشفشان ها با پرتاب شدن، پالتی از رنگ در این منطقه به وجود آورده و در این منطقه نمکی پوشیده از سولفور، پراکندگی حیرت انگیزی از رنگ های زرد را ایجاد نموده است.

  • رودخانه کانیو کریستالس، کلمبیا (Caño Cristales River, Colombia)

از این رودخانه به رنگین کمان مایع (The Liquid Rainbow) و رودخانه چهاررنگ (The River of Five Colors) یاد می گردد. این رودخانه در ماه های ژوئن و نوامبر (تیر تا آبان ماه) خروش خود را به ببیننده نشان می دهد. زمانی که سطح آب این رودخانه به حد کافی بالا می آید، جلبک های رنگی همانند خون به اطراف پراکنده شده و تصویری از طیف های قرمزرنگ زیبایی را به وجود می آورد. بسیاری از تورهای تفریحی، این مکان را به بازدید گردشگران پیشنهاد می دهند. این رودخانه بخشی از پارک ملی سییِرا دِ لا ماکارِنا (Sierra de La Macarena) در منطقه مِتا (Meta) به شمار می آید.

  • چشمه گرند پریسماتیک، وایومینگ استان متحده (Grand Prismatic Spring, Yellowstone National Park, Wyoming)

بلندترین ارتفاع چشمه های آب گرم این منطقه، حدود 90 متر و عمق آن ها حدود 50 متر می باشد. در دمای 188 درجه فارنهایت، دمای آب آبی رنگ این چشمه ها آنقدر داغ است که موجود زنده ای نمی تواند در آن به بقایش ادامه دهد. با این حال گاهی باکتری ها و جلبک هایی در کنار آن دیده می شوند. باکتری های علاقمند به گرما، رنگ های نارنجی از خود متصاعد می نمایند که در کنار رنگدانه های زرد و قرمز طبیعی این منطقه، زیبایی جنون انگیزی برای بیننده به وجود می آورد.

  • لوئوپینگ بازین، چین (Luiping Basin, Qujing Prefecture, China)

گل های زردرنگ کانُلا (canola)، همانند پتویی تمامی سطح این منطقه را پوشانده اند. هر سال در فصل بهار، در این نقطه از دنیا فستیوالی از گل های طلایی رنگ برپا می گردد.

  • زمین های گل، هُکایدُو، (Flower fields, Hokkaido, Japan)

تمامی زمین های این منطقه پوشیده از گل بوده و قدم زدن در آنها جذابیت زیادی برای گردشگران دارد. بیشتر گل های این منطقه که از بهار تا پاییز قابل مشاهده می باشند، لاله و اسطوخودوس هستند.

  • انتِلُپ کنیون، آریزونا (Antelope Canyon, Page, Arizona)

انبوهی از رنگ های نارنجی و بنفش به همراه نورهایی تابیده شده از سمت بالا به این دره های باریک، تمام ماه های تابستان این منطقه را رنگارنگ نموده است. سنگ های این ناحیه که روی زمین های نواجو (Navajo) واقع شده اند، مقصد گردشگری بازتماشامایندگانی است که بازدید از این منطقه را در برنامه تورهای مسافرتی شان گنجانده اند.

  • دریاچه بایکال آیس، سیبری، (Lake Baikal ice, Siberia, Russia)

این دریاچه، با عمق بیش از 1.600 متر، عمیق ترین دریاچه دنیا به شمار می رود که البته حدود 20 درصد از ذخایر آب یخ نزده کره زمین را نیز در خود جای داده است. زمانی که آب های این منطقه یخ می زنند، تصویر زیبایی از ترکیب رنگ های آبی و سبز جواهرگون به منظره ها این منطقه اضافه می گردد.

  • ردبیچ، پنجین، چین (Red Beach, Panjin, China)

خارج از شهر پنجین چین، در استان لیااُنینگ (Liaoning)، این منطقه زیبا که از نام علف های دریایی گرفته شده قرار گرفته است. این علف های رنگارنگ در فصل پاییز به حرکت در آمده و زیبایی بیشتری را به این منطقه می بخشند.

  • سرزمین گل های لاله، لیسِ، (Tuilip fields, Lisse, Netherlands)

در فصل بهار هر سال انبوهی از مسافران از سراسر دنیا به تماشا گل های لاله این سرزمین سفر می نمایند. اواسط فروردین ماه تا انتها اردیبهشت، این مکان شلوغ ترین روزهایش را تجربه می نماید. اوسط ماه آوریل (اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد) بیشترین اندازه گل در این ناحیه مشاهده شده و گردشگران را مبهوت خود می نماید.

  • کوه های سفید، نیوهمشیر، آمریکا (White Mountains, New Hampshire)

درختان برگ ریز واقع در شمال شرقی ایالات متحده آمریکا، حیرت و شگفتی خاصی را از رنگ های متنوع فصل پاییز برای بازتماشامایندگان به وجود می آورند. حتی آمریکایی هایی که به این مکان سفر می نمایند هرگز فرصت تماشا چنین مکانی را از خود نمی گیرند.

  • فلای گیسر، نوادا، آمریکا (Fly Geyser, Nevada)

این مکان رنگارنگ و عجیب در ملکی شخصی و مکانی آرام در صحرای بلک راک (Black Rock Desert) در واشو نوادا (Washoe) واقع شده است. از آنجایی که تماشا این مکان برای عموم آزاد نیست معمولا افراد اطلاعات زیادی از آن نداشته و این مکان بسیار ناشناخته مانده است. مالک این منطقه گاهی اجازه می دهد که تورهای گردشگری تنها از جاده از این ناحیه تماشا نمایند. دخالت انسان در این منطقه باعث به وجود آمدن یک سوراخی زمین شناسی شده است که آب گرم از داخلش به بیرون می آید و آبشار زیبایی را نیز به وجود آورده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 18 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1401 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1991

به "13 چشم انداز رنگارنگ و دیدنی جهان که نباید از دست داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 چشم انداز رنگارنگ و دیدنی جهان که نباید از دست داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید