700 هزار دانش آموز برای خرید کتاب درسی ثبت نام نکردند

به گزارش مجله افتخار، معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی از تمدید مهلت ثبت نام کتب درسی تا سرانجام این هفته خبر داد.

700 هزار دانش آموز برای خرید کتاب درسی ثبت نام نکردند

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، اسدالله مرتضایی معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی درباره توزیع کتب درسی، اظهار کرد: موضوع توزیع کتاب ها ماه هاست که حاصل تلاش همه همکارانمان در بخش های مختلف انجام شده است، اما مرحله توزیع از مدرسه به دانش آموزان از 25 مرداد شروع شده و تا 15 شهریور ادامه دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که تا به امروز چند درصد دانش آموزان کتاب هایشان را دریافت کردند، گفت: اکثریت دانش آموزان ثبت سفارش کردند و کتاب ها در مرحله توزیع مدرسه ای واقع شده است که ان شاءالله ظرف چند روز آینده توزیع می شود.

مرتضایی با ییان اینکه هنوز حدود 700 هزار دانش آموز در سراسر کشور پیروز نشدند که در سامانه سفارش کتاب درسی و سامانه سناد ثبت نام کنند، اضافه کرد: امروز آخرین مهلت برای ثبت سفارش کتاب درسی بود که تا سرانجام هفته، این زمان تمدید شد.

وی ادامه داد: درخواستمان این است که اگر خانواده ها کتاب درسی را ثبت نام نکردند یا نیاز به اصلاح سفارش است، هر چه سریع تر اقدام کنند تا در کمترین زمان ممکن، این کتاب ها را خدمتشان تقدیم کنیم.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: بعد از ثبت نام در مدرسه، اطلاعات دانش آموزان توسط مدرسه در سامانه سناد ثبت شده و سپس می توانند برای ثبت نام کتاب درسی به سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند؛ چرا که این دو سامانه به هم مرتبط است.

وی اضافه کرد: آن هایی که جا ماندند عمدتا دانش آموزان اول ابتدایی هستند که حدود 270 هزار نفر هستند و همچنین ورودی پایه های هفتم و دهم هستند که به خاطر تأخیر در زمان اعلام آزمون های سمپاد، جاماندند که در این روز ها در حال ثبت نام هستند.

مرتضایی اضافه کرد: دانش آموزانی که به دلیل تغییر رشته، تغییر محل زندگی و تغییر محل تحصیل به اصلاح سفارش اقدام می کنند تا سرانجام این هفته مهلت دارند.

وی درباره سفارش تک جلد کتاب درسی نیز اظهار کرد: معلمان می توانند از همین اکنون اقدام کنند، ولی این امکان برای داوطلبان فراهم می شود البته برای کتاب هایی هست که تغییرات داشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1140

به "700 هزار دانش آموز برای خرید کتاب درسی ثبت نام نکردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "700 هزار دانش آموز برای خرید کتاب درسی ثبت نام نکردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید