شروع فاز دوم فعالیت تیم ساماندهی تورهای غیرمجاز استان گلستان

به گزارش مجله افتخار، مدیرکل میراث فرهنگی استان گلستان از شروع فاز دوم فعالیت تیم نظارت و ساماندهی تورهای غیرمجاز در استان گلستان اطلاع داد.

شروع فاز دوم فعالیت تیم ساماندهی تورهای غیرمجاز استان گلستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان گلستان، ابراهیم کریمی امروز شنبه 9 شهریورماه 98 با اعلام این خبر گفت: با توجه به در پیش بودن ایام پایانی تعطیلات تابستان و افزایش تورهای گردشگری با پیگیری ها و جلسات متعدد با دستگاه های امنیتی و انتظامی فاز دوم فعالیت تیم ساماندهی تورهای غیرمجاز شروع شد.

او توضیح داد که این اقدام در پی شکایات متعدد از این تورها و پس از برگزاری کارگاه های آموزشی و اطلاع رسانی های لازم انجام شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان گلستان توضیح داد: طرح ساماندهی تورهای غیرمجاز با هدف راهنمایی افراد و گروه ها به سمت دریافت مجوز و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان برنامه ریزی شده است.

او خاطر نشان کرد : در این طرح پس از شناسایی تورهای غیرمجاز، تیمی متشکل از نمایندگان اداره کل میراث فرهنگی استان و نیروی انتظامی در محل تجمع آن ها حاضر و در صورت عدم تسلیم مدارک لازم (راهنمای گردشگری کارت دار، برگه مأموریت از دفتر خدمات مسافرتی معتبر، بیمه نامه و لیست مسافران) تور غیر مجاز شناخته شده و ضمن لغو شدن تور، سرپرست برنامه (لیدر فاقد مجوزهای لازم) برای ادای توضیحات احضار و خودرو ارائه دهنده خدمات به همراه مدارک راننده آن توقیف خواهد شد.

کریمی یادآور شد: در راستای طرح ساماندهی تورهای غیر مجاز از 17 مردادماه 98 تاکنون در روند بازرسی های صورت گرفته، پنج گروه در سطح استان متوقف و پرونده آن ها در حال رسیدگی قضایی است.

او اضافه نمود: همچنین با دستور معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای انقلاب مرکز استان، حدود 100 گروه و فرد که در فضای مجازی اقدام به برگزاری تورهای غیر مجاز می نمایند، شناسایی شده و پس از تکمیل لیست به پلیس فتا معرفی خواهند شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان گلستان از عموم مردم خواست قبل از ثبت نام و خرید تور و سفر های گردشگری، نسبت به دارا بودن مجوز آن گروه، اطمینان حاصل نمایند تا در صورت بروز هر گونه حادثه و یا نارضایتی، موضوع به وسیله این اداره کل و مراجع ذیربط قابل آنالیز و پیگیری باشد.

لیست دفاتر خدمات مسافرتی مجاز به ارائه خدمات گردشگری به وسیله سایت اداره کل میراث فرهنگی استان قابل دسترسی برای عموم مردم است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 311

به "شروع فاز دوم فعالیت تیم ساماندهی تورهای غیرمجاز استان گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع فاز دوم فعالیت تیم ساماندهی تورهای غیرمجاز استان گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید