آموزش بازسازی وسایل چوبی

به گزارش مجله افتخار، آیا شما نیز از جمله افرادی هستید که در خانه از المان های چوبی استفاده نموده اید؟ بدون شک بعد از گذشت مدت زمانی المان های چوبی دچار آسیب دیدگی هایی می شوند. راهکارهای زیادی در زمینه بازسازی و ایجاد نمایی نو در طراحی المان های چوبی موجود می باشد. برای انجام این کار تمیز کردن آن ها و رفع کردن هرگونه آلودگی از سطح آن ها، بازسازی خراش های موجود و استفاده از رنگ و یا سیلر از جمله کارهایی است که باید انجام دهید. آن چه که در ادامه این مطلب از ما به بیان آن می پردازیم، آموزش راهکارهایی در زمینه بازسازی مبلمان چوبی می باشد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

آموزش بازسازی وسایل چوبی

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی نمای ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

مرحله اول

در مرحله اول از طریق انواع مواد شوینده مخصوص چوب و یک پارچه تمیز ضخیم سطح مبلمان چوبی را تمیز می کنید. توجه داشته باشید در صورتی که ماده شوینده باید با آب مخلوط گردد، آب اضافه پارچه را بگیرید. به یاد داشته باشید که استفاده ازسایر شوینده های شیمیایی باعث ایجاد آسیب مبلمان چوبی می گردد. در صورتی که به پاک کننده مخصوص چوب دسترسی ندارید می توانید از 15 میلی لیتر مایع ظرفشویی و 3.78 لیتر آب برای پاک کردن و ایجاد نمایی نو در مبلمان چوبی استفاده نمایید.

مرحله دوم

در این مرحله با استفاده از ژل پترولیوم لکه های آب به جا مانده بر روی سطح چوب را پاک کنید. بعد از انجام این کار به مدت شب تا صبح اجازه دهید این ژل به داخل چوب نفوذ کند. این کار باعث می گردد لکه های آب و یا مواد شوینده به خوبی از روی سطح چوب پاک گردد. سپس از طریق پارچه تمیز آن را از سطح چوب پاک کنید. اگر ژل پترولیوم در دسترس نداشتید می توانید از سایر مواد با خاصیت مشابه استفاده نمایید. اما در ابتدا نقطه کوچکی را امتحان کنید. چرا که ممکن است استفاده از آن ها رنگ چوب را تغییر دهد.

مرحله سوم

در مرحله سوم هرگونه آسیب دیدگی در سطح مبلمان را از طریق بتونه اپوکسی یا وکس تعمیر می کنیم. توجه داشته باشید از نمونه ای که رنگ آن به رنگ مبلمان شباهت دارد، استفاده نمایید. از طریق انگشت مقدار از بتونه اپوکسی را برداشته و آن را بر روی محل آسیب دیده بگذارید و با دست به آن شکل بدهید. وکس برای آسیب دیدگی های کوچک و اپوکسی برای آسیب دیدگی های وسیع مناسب می باشد. بتونه اپوکسی اصولا در دو مرحله مخلوط و تهیه می شوند. برای آشنایی با روش ساخت آن به دستورالعمل روی آن توجه داشته باشید. اگر رنگ بتونه با رنگ مبلمان هماهنگ نشد، نگران نباشید. چرا که می توانید با استفاده از رنگ آن را تغییر دهید.

مرحله چهارم

در این مرحله از ژل بتونه چوب روی قسمت های رنگ پریده بهره ببرید. برای انجام این کار به پارچه ای نرم احتیاج دارید. از مزیت های دیگر استفاده از این ژل این است که به زودی خشک نمی گردد. به همین خاطر در صورتی که از رنگ آن راضی نبودید، می توانید با استفاده از تینر، آن را پاک نموده و از رنگ دیگری استفاده نمایید.

مرحله پنجم

در مرحله آخر با استفاده از پارچه تمیز و محلول پرداخت چوب تمام سطح چوب را دستمال بکشید. برای انجام این کار پارچه را به صورت مدور بر روی سطح مورد نظر حرکت دهید.

روش سمباده زنی

مرحله اول

در ابتدای کار تمام آلودگی های سطح چوب را از طریق پاک کننده چند منظوره تمیز کنید. توجه داشته باشید که از پاک کننده استاندارد استفاده نمایید.

مرحله دوم

در این مرحله از طریق کاغذ سمباده با درجه سختی 40 یا 60 سطح مورد نظر را سمباده بزنید. سمباده زدن را تا زمانی که چوب خالص نمایان گردد ادامه دهید. در طول زمان انجام این کار، کاغذ سمباده را تعویض نموده و نمونه ای جدید مورد استفاده قرار دهید. به یاد داشته باشید در طول انجام این کار از ماسک و عینک مخصوص استفاده نمایید.

مرحله سوم

در این مرحله با استفاده از یک قلمو خرده های چوب حاصل از سمباده زنی را ار روی سطح مورد نظر پاک کنید. این کار می تواند به شما یاری کند نقطه ای که سمباده نزنید تعیین شده و نسبت به انجام آن اقدام نمایید.

مرحله چهارم

در مرحله چهارم با استفاده از کاغذ سمباده با درجه سختی 120-240 دوباره نسبت به سمباده زنی سطح مورد نظر اقدام نمایید. این کار یاری می نماید که سطحی صاف و یکدست در اختیار داشته باشید.

مرحله پنجم

در این مرحله از طریق یک پارچه تمیز نم دار و تینر سطح مورد نظر را پاک کنید. استفاده از تینر باعث می گردد چوب نمایی طبیعی داشته باشد.

مرحله ششم

در این مرحله از جلادهنده مبلمان چوبی مانند روغن ساج یا روغن جلا برای جلادهی سطح المان چوبی استفاده می کنیم. استفاده از روغن های جلادهنده باعث می شوند رنگ چوب به خوبی خود را نشان دهد.

مرحله هفتم

در مرحله آخر در صورتی که از رنگ طبیعی چوب رضایت نداشتید، می توانید ار رنگ یا لاک الکل بر روی سطح چوبی استفاده نمایید. بعد از استفاده از آن، اجازه دهید سطح مورد نظر خوب خشک گردد و بعد از طریق یک کاغذ سمباده بسیار ملایم سطح آن را سمباده بزنید و یک لایه دیگر از رنگ یا لاک الکل استفاده نمایید. اگر بعد از بار اول رنگ دلخواه شما به دست آمد، می توانید از سمباده زدن و استفاده از لایه دوم رنگ خودداری کنید.

کارهایی که برای بازسازی وسایل چوبی انجام می شوند، کدام اند؟

برای انجام این کار تمیز کردن آن ها و برطرف کردن هرگونه آلودگی از سطح آن ها، بازسازی خراش های موجود و استفاده از رنگ و یا سیلر از جمله کارهایی است که باید انجام شوند

در بازسازی وسایل چوبی چه نکاتی را پیرامون تمیز کردن مبلمان باید رعایت نمود؟

در صورتی که ماده شوینده باید با آب مخلوط گردد، آب اضافه پارچه را بگیرید. استفاده ازسایر شوینده های شیمیایی باعث ایجاد آسیب مبلمان چوبی می گردد. در صورتی که به پاک کننده مخصوص چوب دسترسی ندارید می توانید از 15 میلی لیتر مایع ظرفشویی و 3.78 لیتر آب برای پاک کردن و ایجاد نمایی نو در مبلمان چوبی استفاده نمایید.

متریال مناسب برای برطرف آسیب دیدگی و بازسازی وسایل چوبی چیست؟

وکس برای آسیب دیدگی های کوچک و اپوکسی برای آسیب دیدگی های وسیع مناسب می باشد.

متریال مورد استفاده برای تغییر در رنگ طبیعی چوب طی بازسازی وسایل چوبی کدام اند؟

در صورتی که از رنگ طبیعی چوب رضایت نداشتید، می توانید ار رنگ یا لاک الکل بر روی سطح چوبی استفاده نمایید.

مزیت استفاده از ژل بتونه چوب در بازسازی وسایل چوبی چیست؟

استفاده از این ژل این است که به زودی خشک نمی گردد. به همین خاطر در صورتی که از رنگ آن راضی نبودید، می توانید با استفاده از تینر، آن را پاک نموده و از رنگ دیگری استفاده نمایید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 757

به "آموزش بازسازی وسایل چوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش بازسازی وسایل چوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید