اجرای طرح های اشتغال با محوریت کشاورزی در 300 روستای لرستان

به گزارش مجله افتخار، به گزارش خبرنگاران، جلسه مشترک سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره کل فنی و حرفه ای لرستان با حضور مدیران ستادی و مدیران ادارات کل تابعه با موضوع آنالیز، تشریح و هماهنگی طرح های کارورزی، مشوق های بیمه ای و روستای بدون بیکار برگزار گردید.

اجرای طرح های اشتغال با محوریت کشاورزی در 300 روستای لرستان

عبدالرضا بازدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در این جلسه بابیان اینکه هدف از تشکیل این جلسه اجرایی گردیدن طرح اشتغال در حوزه کشاورزی استان است، گفت: ما در استان 300 روستا را شناسایی نموده ایم و با کمک اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره کل فنی حرفه ای استان طرح های اشتغال درحال اجرایی گردیدن است و اکثر این طرح ها در بخش کشاورزی است که در این جلسه هماهنگی های لازم انجام گردید.

وی اضافه نمود: همچنین با اجرای طرح کارورزی به منظور اشتغال فارغ التحصیلان بخش کشاورزی در واحدهای تولیدی با همکاری ادارات و واحدهای تولیدی کشاورزی به منظور استفاده از ظرفیت های فارغ التحصیلان و کارشناسان حوزه کشاورزی می توانند از تشویق های بیمه ای استفاده نمایند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تاکید بر اینکه در همین راستا برنامه ما تشکیل تعاونی محصول است، چرا که در سطح شهرستانهای استان ظرفیت های مناسبی در محصولات مختلف کشاورزی وجود دارد، ادامه داد: به عنوان نمونه انار کوهدشت، زردآلوی دورود، انجیر پلدختر، گردو سلسله، سیب بروجرد و... وجود دارد که برنامه وتلاش ما این است که تعاونی برای این محصولات تشکیل دهیم و درنهایت این تعاونی ها را به صندوق توسعه کشاورزی وصل کنیم.

بازدار یادآور گردید: هدف از این کار برند سازی و تجاری سازی این محصولات در بازارهای داخلی وخارجی است.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 7 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 11

به "اجرای طرح های اشتغال با محوریت کشاورزی در 300 روستای لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح های اشتغال با محوریت کشاورزی در 300 روستای لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید