از ضدتعریق ها شب ها استفاده کنیم یا صبح ها؟

به گزارش مجله افتخار، تعریق زیاد از مشکلاتی است که بسیاری از افراد با آغاز فصل گرما از آن رنج می برند که استفاده از محصولات ضدتعریق یکی از راه های مقابله با این مشکل است اما در چه ساعتی از شبانه روز بهتر است از این محصولات استفاده کنیم؟

از ضدتعریق ها شب ها استفاده کنیم یا صبح ها؟

تحقیق و نظرسنجی آنلاینی که از سوی یک شرکت تولیدنماینده محصولات ضدتعریق اجرا شده نشان می دهد 56درصد مردم نمی دانند باید شب ها از ضدتعریق ها استفاده نمایند، نه هنگام صبح. کارشناسان می گویند اگر بعد از دوش صبحگاهی از ضدتعریق ها استفاده می کنید در اشتباه هستید زیرا شب زمان مناسب انجام این کار است.

دکتر ماریسا گارشیک، متخصص پوست می گوید: ضدتعریق ها برای مسدودکردن کانال های خروجی عرق و جلوگیری از ترشح آن طراحی شده اند. هنگام شب، غدد عرق فعال یا پر از عرق نیستند و این شرایط به مجاری عرق اجازه می دهد مواد تشکیل دهنده ضدتعریق ها را با سهولت بیشتری جذب نموده درنتیجه ضدتعریق ها تاثیر بهتر و تحریک نمایندگی کمتری داشته باشند.

در مقاله ای که سال1391/ 2012 در مجله پوست انگلیس منتشر شد آمده است: استفاده از ضدتعریق ها هنگام شب باعث می گردد انتشار ترکیبات آن طی یک دوره افت یا کاهش تعریق رخ دهد، این شرایط ورود ماده فعال موجود در این محصولات به مجاری عرق را بهبود می بخشد.

بعلاوه نتایج مطالعه دیگری نشان داد کاربرد شبانه یک محصول ضدتعریق جامد نرم، کارایی آن را در کاهش تعریق از 56درصد به 76درصد افزایش می دهد. انجمن بین المللی هایپرهیدروز (اصطلاح پزشکی برای تعریق زیاد) هم در عین حال که استفاده از ضدتعریق ها را هنگام صبح و عصر توصیه می نماید، می گوید: اگر قرار است در طول شبانه روز فقط یک بار از ضدتعریق بهره ببرید، قبل از خواب این کار را انجام دهید.

به خاطر داشته باشید اگر شب ها دوش می گیرید، باید بلافاصله بعد از بیرون آمدن از حمام از ضدعرق بهره ببرید.

گارشیک می گوید: مرطوب بودن پوست هنگام استفاده از ضدتعریق، نه تنها از اثربخشی آن می کاهد، بلکه می تواند منجر به قرمزی، تحریک و حساسیت گردد؛ بنابراین بهتر است قبل از استفاده از ضدعرق از خشک بودن کامل محل مطمئن شوید.

نکته مهم دیگر این که بسیاری از افراد ضدعرق و دئودورانت را به جای یکدیگر به کار می برند اما این دو محصول دو چیز متفاوت هستند. گارشیک می گوید: دئودورانت ها عرق را از بین نمی برند، بلکه در از بین بردن بوی مرتبط با عرق موثر هستند. خوشبختانه برای افرادی که از عرق زیر بغل و بوی ناشی از آن رنج می برند، محصولاتی ترکیبی هم وجود دارد. اگر محصولی که از آن استفاده می کنید فقط یک دئودورانت است، مهم نیست چه زمانی از آن بهره ببرید.

یاسمین مشرف - دانش / روزنامه خبرنگاران

منبع: howstuffworks.com

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1695

به "از ضدتعریق ها شب ها استفاده کنیم یا صبح ها؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از ضدتعریق ها شب ها استفاده کنیم یا صبح ها؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید