اعطای 40 هزار فقره تسهیلات خرید یا ساخت مسکن به بازنشستگان

به گزارش مجله افتخار، با تصمیم دولت و به منظور تأمین مسکن بازنشستگان صندوق های کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی، آیین نامه اجرایی اعطای تسهیلات به بازنشستگان فاقد مسکن از محل منابع حاصل از بازگشت اقساط مسکن مهر به تصویب رسید.

اعطای 40 هزار فقره تسهیلات خرید یا ساخت مسکن به بازنشستگان

جهت دریافت خدمات ویلا سازی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، هیئت وزیران در جلسه 4 دی 1398 به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور و به منظور تأمین مسکن بازنشستگان صندوق های کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی و به استناد بند (ط) تبصره (16) ماده واحده قانون بودجه سال 1398 کل کشور، آیین نامه اجرایی موضوع اعطای تسهیلات به بازنشستگان فاقد مسکن از محل منابع حاصل از بازگشت اقساط مسکن مهر را تصویب کرد.

بر این اساس، تعداد 40 هزار فقره تسهیلات خرید یا ساخت مسکن با سقف فردی 500 میلیون ریال در کلان شهرها و 400 میلیون ریال در روستاها با نرخ 9 درصد در شهر تهران، هفت درصد در مراکز استان ها و چهار درصد در سایر مناطق شهری و روستایی برای خرید واحدهای کمتر از 15 سال ساخت، با مدت بازپرداخت 10 ساله پرداخت می گردد.

مشمولان می بایست علاوه بر سپری شدن حداقل پنج سال از تاریخ بازنشستگی و دریافت مستمری کمتر از 30 میلیون ریال در ماه، خود و همسرشان طی 10 سال گذشته، فاقد واحد مسکونی بوده و از تسهیلات خرید یا ساخت مسکن استفاده نکرده باشند. افراد با سابقه بازنشستگی بالاتر در اولویت پرداخت تسهیلات قرار دارند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 677

به "اعطای 40 هزار فقره تسهیلات خرید یا ساخت مسکن به بازنشستگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای 40 هزار فقره تسهیلات خرید یا ساخت مسکن به بازنشستگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید