انتقاد 30 رسانه از برخورد دوگانه و فریبنده دولت افغانستان

به گزارش مجله افتخار، نمایندگان 30 رسانه در افغانستان با معرفی 12 اداره دولتی ضعیف در اطلاع رسانی اعلام کردند که دولت نسبت به قانون حق دسترسی به اطلاعات و حمایت از رسانه های آزاد برخورد دوگانه دارد.

انتقاد 30 رسانه از برخورد دوگانه و فریبنده دولت افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، دولت افغانستان توسط 30 رسانه در این کشور به برخورد دوگانه و فریبنده درباره اجرای قانون حق دسترسی به اطلاعات و حمایت از رسانه های آزاد محکوم شد.

این در حالی است که دولت افغانستان به تازگی به حامیان ائتلاف دنیای حمایت از آزادی رسانه ها پیوسته است.

این رسانه ها با تاکید بر اوضاع نامناسب دسترسی به اطلاعات خاطرنشان کردند که 12 اداره دولتی از بسته ترین ادارات در عرصه دسترسی به اطلاعات هستند.

در نامه این رسانه ها آمده است که دادگاه عالی، دادستانی کل، اداره تدارکات ملی، وزارت دفاع، وزارت کشور، دفتر رئیس جمهور، وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت، ریاست عمومی امنیت ملی، بانک مرکزی و وزارت دارایی از اداراتی هستند که در زمینه اطلاع رسانی به رسانه ها ضعیف عمل نموده اند.

اطلاعات روز نوشته که این رسانه ها ضمن ابراز نگرانی از بدتر شدن شرایط دسترسی به اطلاعات در افغانستان تاکید کردند که افغانستان در عرصه دسترسی به اطلاعات در سال های اخیر پیشرفتی نداشته است.

در بخشی از این نامه آمده است: باوجود این که افغانستان یکی از مرگبارترین کشورها برای خبرنگاران در دنیا است اما رسانه های افغانستان آزادترین در منطقه بوده اند، اما بی تفاوتی های اخیر و چالش ها در جهت دسترسی به اطلاعات این دستاورد را با خطر روبرو نموده است.

نمایندگان رسانه ها در این نامه اعتراضی تاکید کردند که بی تفاوتی و برخورد فریبنده دولت در این عرصه کم کم به یک امر عادی تبدیل شده است.

این رسانه ها همچنین از دولت افغانستان، جامعه دنیای و نهادهای حامی رسانه ها خواسته اند که در عرصه های تحقق حق دسترسی به اطلاعات و حمایت از آزادی رسانه ها اقدام نمایند تا سیر آزاد اطلاع رسانی، آزادی بیان و رسانه ها و دموکراسی جوان افغانستان حفظ گردد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 761

به "انتقاد 30 رسانه از برخورد دوگانه و فریبنده دولت افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد 30 رسانه از برخورد دوگانه و فریبنده دولت افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید