انجام 20 درصد از معاینات کل کشور در پزشکی قانونی استان تهران

به گزارش مجله افتخار، مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران از انجام 20 درصد معاینات کل کشور در پزشکی قانونی استان تهران اطلاع داد.

انجام 20 درصد از معاینات کل کشور در پزشکی قانونی استان تهران

به گزارش خبرنگاران، دکتر مسعود قادی پاشا در جریان بازدید استاندار تهران از مرکز تشخیصی آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران در تشریح آمار 6 ماهه نخست امسال گفت: در این 6 ماه 100 هزار معاینات بالینی در این مرکز اجرا شده است. باید به این نکته توجه داشته باشیم که استان تهران استان ویژه ای است به شکلی که 14 درصد آمار کل معاینات در این استان انجام می گردد.

وی اضافه کرد: سالی 12 هزار و 264 مورد معاینه اجساد انجام می گردد که به این ترتیب به صورت میانگین نزدیک به 21 درصد معاینات کمیسیون و تشخیصی در کل کشور در استان تهران انجام می گردد.

وی ادامه داد: در حوادث دسته جمعی استان هایی که درخصوص انجام معاینات با مسائلی روبرو هستند، معاینات را به استان تهران ارجاع می دهند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران با اشاره به مساحت 18 هزار مترمربعی بنای مرکز تشخیصی آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران گفت: این مرکز به عنوان یکی از مراکز برتر در خاورمیانه قلمداد می گردد که از آزمایشگاه های سم شناسی و ژنتیکی مجهزی برخوردار است.

وی ادامه داد: در 5 ماهه نخست امسال حدود 100 هزار و 788 مورد معاینه در این مرکز اجرا شده که از این میان شاهد افزایش 6.6 درصدی معاینات اجساد در بخش خودکشی هستیم.

قادی پاشا در بخش دیگری از صحبت های خود ضمن قدردانی از استاندار تهران برای ساخت و تجهیز سوله بحران در پزشکی قانونی استان تهران در تشریح مسائل این مرکز گفت: مرکز تشخیصی آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران یک قطب و مرجع برای کل کشور محسوب می گردد که برای نگهداری و خرید تجهیزات نیازمند اعتبارات مالی هستیم که امیدواریم در این خصوص استانداری تهران یاری ویژه ای را داشته باشد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر با کمبود پرسنل در این مرکز روبرو هستیم و متاسفانه در جذب پرسنل با مسائلی روبرو هستیم. کارشناسان ما بازنشسته می شوند و ما برای آن ها جایگزینی نداریم که در این حوزه باید به ما یاری گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 77

به "انجام 20 درصد از معاینات کل کشور در پزشکی قانونی استان تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام 20 درصد از معاینات کل کشور در پزشکی قانونی استان تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید