تور ایتالیا ارزان: بالا گرفتن بحث ها در ایتالیا برای بازگشت به انرژی هسته ای

به گزارش مجله افتخار، یک نشریه آلمانی در مطلبی از بالا گرفتن بحث ها در ایتالیا در این باره که آیا نیروگاه هسته ای می تواند بخشی از استراتژی مبارزه با تغییرات آب و هوایی باشد اطلاع داد.

تور ایتالیا ارزان: بالا گرفتن بحث ها در ایتالیا برای بازگشت به انرژی هسته ای

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا ارزان از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه تاگس شاو آلمان در گزارشی درباره بالا گرفتن بحث ها در ایتالیا برای بازگشت به انرژی هسته ای نوشت.

در این مطلب آمده است: این بحث ها بخصوص از طرف وزیر محیط زیست ایتالیا شروع شده است. روبرتو سینگولانی، وزیر محیط زیست این کشور در یک ویدئو کنفرانس درباره استراتژی ایتالیا در برابر تغییرات آب و هوایی ناگهان دریچه ای به سوی مسئله انرژی هسته ای باز کرد.

وی نخواست احتمال بازگشت انرژی هسته ای به ایتالیا در قالب رآکتورهای هسته ای نسل چهارم را رد کند. در این رآکتورها ذوب هسته به اسم بزرگترین حادثه هسته ای از نظر فیزیکی غیر ممکن است.

این مقام ایتالیایی در این باره گفته است: اگر در یک لحظه معین معلوم گردد که این رآکتورها زباله های رادیو اکتیو بسیار کمی فراوری می نمایند و ایمنی بالایی دارند و هزینه هر مگاوات آن پایین است در نظر نگرفتن این فناوری اقدامی دیوانه نماینده است.

حالا در ایتالیا در این باره بحث می گردد که آیا نیروگاه هسته ای می تواند بخشی از استراتژی مبارزه با تغییرات آب و هوایی باشد.

حمایت وزیر محیط زیست ایتایا از این فن آوری بعلاوه از طرف حزب لگای شمال در این کشور هم مورد حمایت قرار گرفته است.

متئو سالوینی، رئیس حزب لگای شمال در ایتالیا با توجه به هزینه های برق روزافزون در این کشور اعلام نموده که ایتالیا دیگر نمی تواند تنها کشور عضو جی هشت باشد که نیروگاه هسته ای ندارد.

وی بعلاوه گفت: سوئد هشت نیروگاه هسته ای دارد و یک شرکت انرژی ایتالیایی در حال ساخت 4 نیروگاه هسته ای در اسلوونی است و مهندسان ایتالیایی در حال کار بر روی جدیدترین نیروگاه های هسته ای در جهان هستند که هیچ خطر و آلودگی برای محیط زیست ندارند. این طور نمی تواند باشد که ما در ایتالیا تنها کسانی باشیم که در این زمینه کاری نمی کنیم.

به این ترتیب بحث ها در رم ایتالیا درباره انرژی هسته ای ابعاد تازه ای گرفته است. ایتالیا در سال 1987 با یک رفراندوم ملی به اسم اولین کشور اروپایی از استفاده صنعتی از انرژی هسته ای خارج شد. در همه پرسی دیگری که در سال 2011 در این باره برگزار گردید بیشتر شهروندان این کشور بازگشت به انرژی هسته ای را رد کردند.

البته این ایده مخالفانی هم در ایتالیا دارد. آندریا مینوتولو، مدیر علمی سازمان محیط زیست Lega Ambiente که این دو همه پرسی برگزار گردیده در ایتالیا را طراحی کرد در این باره گفته است: صحبت از انرژی هسته ای در ایتالیا این روزها تنها اتلاف وقت است. تصمیم مردم در این باره دو مرتبه کاملا روشن و واضح بوده است.

اما با این همه بحث ها درباره بازگشت به انرژی هسته ای در ایتالیا شروع شده و منطقه لومباردی و رهبری آن که بیشتریت در آن با حزب لگای شمال است از تمایل خود برای تبدیل شدن به محلی برای احداث راکتورهای هسته ای نسل چهارم خبر داده اند.

بعضی مخالفت ها هم در این باره از طرف بعضی جناح های سیاسی شکل گرفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1759

به "تور ایتالیا ارزان: بالا گرفتن بحث ها در ایتالیا برای بازگشت به انرژی هسته ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ایتالیا ارزان: بالا گرفتن بحث ها در ایتالیا برای بازگشت به انرژی هسته ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید