برق چه زمانی دوباره گران می گردد؟

به گزارش مجله افتخار، سخنگوی صنعت برق کشور در مورد زمان افزایش تعرفه برق، توضیحاتی ارائه داد.

برق چه زمانی دوباره گران می گردد؟

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور در گفت وگو با خبرنگار با اشاره به تعرفه پلکانی قبوض برق گفت: تعرفه برق همه ساله از اول اردیبهشت ماه 7 درصد افزایش می یابد و البته برای پرمصرف ها تا 16 درصد بیشتر محاسبه می گردد.

او ادامه داد: در حال حاضر برنامه ای برای افزایش پلکانی تعرفه قبوض برق در کشور نداریم، صحبت هایی در مورد افزایش پلکانی در مجلس شده است که گویای این است که در قانون مجلس شورای اسلامی تعرفه های برق به صورت پلکانی افزایش یابد.

سخنگوی صنعت برق کشور توضیح داد: در واقع اجرای افزایش پلکانی تعرفه های انرژی زمان بر است و اگر قرار است انجام گردد، سال آینده اجرا می گردد.

رجبی مشهدی اضافه کرد: این قانون به منظور برقراری عدالت، که خواسته همیشگی مردم بوده، وضع شده است، زیرا مشترکان پرمصرفی که بیش از الگوی متعارف مصرف می نمایند باید هزینه مضاعفی به منظور جبران برق کم مصرف ها بدهند.

او اضافه کرد: در حال حاضر برنامه ای برای افزایش تعرفه برق مشترکان وجود ندارد و همچون قبل 7 درصد مشترکان عادی و 16 درصد برای پرمصرف ها محاسبه خواهد شد.

به گفته سخنگوی صنعت برق از 30 میلیون مشترک خانگی، 800 هزار نفر مشترک پرمصرف هستند و این مشترکان بنا بر قانون نو باید مقدار مصرف مازاد بر 600 کیلووات ساعت را با قیمت میانه خرید تضمینی برق از نیروگاه های تنو پذیر پرداخت نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1753

به "برق چه زمانی دوباره گران می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برق چه زمانی دوباره گران می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید