تامین اقلام بانک امانات پزشکی 2 استان، ارسال 80 تانکر و 6000 بطری آب به سیستان و بلوچستان

به گزارش مجله افتخار، سرپرست سازمان داوطلبان هلال احمر از تأمین اقلام پزشکی و توان بخشی بانک امانات و ارسال به دو استان سیستان و بلوچستان و کرمانشاه اطلاع داد.

تامین اقلام بانک امانات پزشکی 2 استان، ارسال 80 تانکر و 6000 بطری آب به سیستان و بلوچستان

حبیب درگاهی در گفت وگو با خبرنگاران، از تامین تجهیزات پزشکی و توان بخشی بانک امانات اطلاع داد و گفت: بانک امانات یکی از فعالیت هایی است که از گذشته در سازمان داوطلبان انجام می شد و هدف این طرح تامین تجهیزات پزشکی و توان بخشی است که برخی از افراد به صورت مقطعی به آن احتیاجمند هستند اما توانایی خرید آن را ندارند. این افراد تجهیزات مورد احتیاج خود را از این بانک امانات تهیه می نمایند و پس از برطرف احتیاج آن را بر می گردانند.

وی افزود: در استان گلستان برای تامین تجهیزات پزشکی و توان بخشی بانک امانات اقدام خوبی صورت گرفت و خیّرین این استان هزینه های تامین اقلام مختلفی را به عهده گرفتند که این اقلام در چند شهر استان های سیستان و بلوچستان و کرمانشاه در قالب بانک امانات در اختیار افراد قرار می گیرد.

درگاهی ادامه داد: به لطف و همکاری خیّرین استان گلستان 55 تخت بیمار، 51 ویلچر، 33 فوتوتراپی، 30 عصا، 30 واکر،12 ساکشن پرتابل خانگی 30 تخت تشک مواج، 20 کپسول اکسیژن و 20 مانومتر تامین گردیده است که در این دو استان قرار خواهد گرفت.

درگاهی با اشاره به اختصاص هزینه ازدواج یک زوج در استان مرکزی برای انجام فعالیت های خیریه در استان سیستان و بلوچستان گفت: یک خانواده که تنها یک فرزند داشت، هزینه ازدواج فرزند خود که نزدیک به 50 میلیون بود را به انجام کار خیریّه در استان سیستان و بلوچستان اختصاص داد. قرار شد که این مبلغ برای ساخت حمام و سرویس بهداشتی در مناطقی در شمال و جنوب استان سیستان و بلوچستان هزینه گردد.

وی همچنین با اشاره به اقدامات پزشکان خیّر استان مرکزی گفت: کاروان های سلامتی در شهریور ماه به سیستان و بلوچستان اعزام شدند و یکی از پزشکان کاروان سلامت استان مرکزی که اپتومتر بود، پس از معاینه بیماران خود کارهای تهیه عینک های بیماران خود را تقبل کرد و 200 عینک را آماده کرد که هفته گذشته تحویل داده شد.

وی ادامه داد: همچنین یکی دیگر از پزشک هایی که در این کاروان حضور داشت، پس از اینکه متوجه فقر آهن و کلسیم و درمیان بسیاری از مراجعه نمایندگان خود شد؛ با هزینه شخصی 200 بسته 100 تایی قرص آهن را خریداری کرد که به شبکه بهداشت منطقه ای تحویل و بین مردم توزیع شد.

سرپرست سازمان داوطلبان هلال احمر همچنین گفت: یکی دیگر از کارهایی که از سوی جمعیت هلال احمر استان مرکزی در این مدت انجام شد تهیه بسته های حمایتی شامل لوازم تحریر و کیف و کفش برای دانش آموزان در ایرانشهر بود.

ارسال 80 تانکر آب و 6000 بطری آب معدنی به سیستان و بلوچستان

درگاهی در مورد طرح نذر آب اظهار کرد: براساس دستورات ریاست جمعیت هلال احمر در راستای ارائه خدمات به مردم شریف و بزرگوار استان سیستان و بلوچستان در قالب طرح نذر آب و همچنین وظایفی که سازمان داوطلبان در زمینه اعزام کاروان های سلامت و جذب یاری ها و حمایت های خیّرین دارد اقدامات طرح نذر آب در استان سیستان و بلوچستان در حال اجرا است و در کوشش هستیم که این فعالیت ها و خدمات به صورت مستمر ادامه پیدا کند.

وی در مورد تامین تانکرهای آب برای روستاهای تحت پوشش طرح نذر آب در استان سیستان و بلوچستان گفت: توزیع تانکرها در این روستاها تقریبا به صورت کامل انجام شده و همین طور تانکرهایی نیز در هفته آینده توزیع خواهد شد. با همت جمعیت هلال احمر استان خراسان شمالی 80 تانکر آب و 6000 بطری آب معدنی تامین گردیده که اوایل هفته آینده برای توزیع ارسال می گردد.

وی افزود: خوشبختانه استقبال خوبی از سوی هموطنانمان از طرح نذر آب انجام شده و یاری های مالی خوبی به این طرح گردیده است که در ادامه از این منبع مالی برای توزیع آب در روستاهای تحت پوشش طرح استفاده می گردد.

درگاهی همچنین افزود: یکی دیگر از کارهایی که از سوی جمعیت هلال احمر استان خراسان شمالی پیگیری شد، جذب یاری هایی برای تامین مالی اعزام کاروان سلامت به استان سیستان و بلوچستان بود و در این راستا، کارخانه آلومینیوم جاجرم هزینه اعزام یک کاروان سلامت از این استان را به عهده گرفت و تامین کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 62

به "تامین اقلام بانک امانات پزشکی 2 استان، ارسال 80 تانکر و 6000 بطری آب به سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین اقلام بانک امانات پزشکی 2 استان، ارسال 80 تانکر و 6000 بطری آب به سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید