ترامپ در روز تحلیف، از ترک کاخ سفید تا پیگیری مراسم تحلیف در هواپیما

به گزارش مجله افتخار، به گزارش دویچه وله، ترامپ پنجمین رئیس جمهور در تاریخ ایالات متحده است که از حضور در مراسم تحلیف جانشین خود خودداری می نماید.

ترامپ در روز تحلیف، از ترک کاخ سفید تا پیگیری مراسم تحلیف در هواپیما

دونالد ترامپ ساعاتی پیش کاخ سفید را ترک کرد تا به کلوپ شخصی گلف خود در منطقه ثروتمند نشین پالم بیچ فلوریدا رود و زندگی پس از ریاست جمهوری خود را شروع کند.

او در او در اوایل صبح چهارشنبه به وقت واشنگتن در کنار ملانیا ترامپ از درِ کاخ سفید خارج شد و برای آخرین بار سوار مارین وان هلی کوپتر ویژه حمل رئیس جمهور آمریکا شد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان ان، ترامپ در بالگرد مارین وان برای آخرین بار بر آسمان کاخ سفید چرخ زد، به سمت ساختمان کنگره رفت و پس از آن واشنگتن را به مقصد پایگاه هوایی اندروز در مریلند آمریکا ترک کرد.

ملانیا ترامپ در روز مراسم تحلیف در پایگاه هوایی ترامپ در حد چند کلمه سخنرانی کرد

ترامپ پیشتر اعلام نموده در این پایگاه مراسم وداع خود را برگزار خواهد نمود و از گروهی از دوستان و نزدیکانش خواسته بود تا در همین مکان برای خداحافظی جمع شوند.

جیم آکوستا گزارشگر سی ان ان در این باره نوشت: که خداحافظی ترامپ با کاخ سفید با برگزاری مراسمی همراه خواهد بود که به ملاقاتهای تشریفاتی شباهت دارد؛ با فرش قرمز و تشریفات نظامی.

خبرگزاری رویترز با استناد به گفته های منابعی مطلع گزارش داده که مشاوران ترامپ قصد داشته اند، او را متقاعد نمایند که پیش از برگزاری مراسم تحلیف، با جو بایدن در کاخ سفید ملاقات و خوشامد گویی کند. اما ترامپ این پیشنهاد را رد نموده است.

به گزارش دویچه وله، ترامپ پنجمین رئیس جمهور در تاریخ ایالات متحده است که از حضور در مراسم تحلیف جانشین خود خودداری می نماید.

سخنرانی ترامپ در پایگاه هوایی اندروز

سه مورد در قرن نوزدهم میلادی (سال های 1801، 1929 و 1869) ثبت شده است. آخرین مورد به غیاب ریچارد نیکسون در مراسم تحلیف جانشین او جرالد فورد در سال 1974 میلادی برمی گردد.

نیکسون به دلیل سوءاستفاده از قدرت در ماجرای واترگیت ناگزیر به کناره گیری شد.

رویترز نوشت: ترامپ در پایگاه هوایی اندروز و قبل از آنکه برای آخرین بار سوار ایرفورس وان هواپیمای ویژه حمل رئیس جمهوری در آمریکا گردد، برخلاف سنت های همیشگی سخنرانی کوتاهی کرد.

فرزندان ترامپ در پایگاه هوایی اندروز

وی با اشاره به ریاست جمهوری 2020 آمریکا گفت: 75 میلیون رای به دست آوردیم و رکورد زدیم.

ترامپ در سخنرانی کوتاه خود در پایگاه هوایی اندروز از خانواده و تیم خود تشکر کرد و اضافه نمود و آنها را بسیار تلاشگر خواند.

وی اضافه نمود: با حذف ضوابط بسیار شغل های زیادی ایجاد کردیم. اگر کرونا نبود آمار کارآفرینی ما بی سابقه می ماند.

وی اضافه نمود: خدمات فوق العاده ای برای نظامیان انجام دادم. ما ارتش را بازسازی کردیم و هزینه ایاب و ذهاب کهنه نظامیان را برای رفتن به مراکز پزشکی دادیم.

وی در تعریف دستاوردهایش گفت: کاری کردیم که معجزه پزشکی محسوب گردد و به جای 9 سال در 9 ماه واکسن ساختیم.

ترامپ در انتهای صحبتش بدون اشاره با بایدن برای دولت آینده آمریکا آرزوی خوش شانسی و موفقیت کرد.

ملانیا نیز در میان صحبت های ترامپ خطاب به هواداران خود گفت: از اینکه بانوی اول شما بودم، افتخار می کنم.

او نیز از عشق و حمایت هوادارانش قدردانی کرد.

ترامپ پس از این لحظه برای آخرین بار سوار ایر فورس 1 هواپیمای ویژه حمل ریاست جمهوری شد و مریلند را به مقصد فلوریدا ترک کرد.

یکی از گزارشگران سی ان ان، در حین مراسم تحلیف به نقل از یکی از منابع مطلع در پرواز ترامپ نوشت که او در تمام مدت سفرش به فلوریدا مراسم تحلیف را تماشا میکند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1397

به "ترامپ در روز تحلیف، از ترک کاخ سفید تا پیگیری مراسم تحلیف در هواپیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ در روز تحلیف، از ترک کاخ سفید تا پیگیری مراسم تحلیف در هواپیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید