ترفند های جادویی خانه داری که حتما باید بدانید

به گزارش مجله افتخار، دانستن ترفند های خانه داری برای داشتن خانه ای تمیز، مرتب و بدون هیچگونه مشکل لازم است. این ترفند ها به شما یاری می نماید تا بتوانید همه مسائل مربوط به خانه و آشپزخانه را با خیال راحت و در مدت زمان بسیار کوتاهی با اطمینان حل کنید. در این مطلب می خواهیم چند ترفند مهم خانه داری را که تا به حال نمی دانستید، با شما کدبانو های عزیز و کاربران گرامی در میان بگذاریم، پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

ترفند های جادویی خانه داری که حتما باید بدانید

1 ـ تمیز کردن مبل

یکی از مشکلاتی که معمولا در خانه وجود دارد و دغدغه بسیاری از خانم هاست، تمیز کردن مبل ها و براق شدن پارچه روکش آنهاست. مبل ها بعد از مدتی استفاده معمولا چرک مرده و کثبف می شوند و تمیز کردن آن ها کار سختی است.

بعضی برای تمیز کردن مبل ها از بخارشوی استفاده می نمایند که فایده زیادی ندارد. اسپری ها و لکه بر های مخصوص مبل و فرش نیز چندان نتیجه رضایت بخشی ندارند. ما اینجا یک روش راحت و طبیعی را به شما آموزش می دهیم که می توانید با آن در منزل به راحتی مبل ها را تمیز کنید. یک قابلمه میانه را تا نیمه آب کنید و بگذارید تا بجوشد؛ سپس یک عدد قرص ماشین لباسشویی را داخل قابلمه بیندازید و اجازه بدهید پنج دقیقه بجوشد.

حالا اجاق گاز را خاموش کنید. یک حوله بزرگ و تمیز را دور در یک قابلمه بپیچید و سر آن را خوب گره کنید تا روی درب قابلمه فیکس گردد. حالا درب قابلمه را که حوله دور آن پیچیده است، داخل قابلمه فرو کنید؛ سپس آن را روی مبل بکشید. هرچه بیشتر و محکتر بکشید، مبل شما بیشتر تمیز می گردد. بعد اجازه بدهید مبل خشک گردد. به همین راحتی مبل شما تمیز و درخشان خواهد شد.

2 ـ درخشان کردن لباس های سفید

لباس های سفید همواره خیلی زود لکه دار می شوند و معمولا جای لکه ها روی لباس باقی می ماند. اگر بیش از حد از وایتکس و مواد سفید نماینده بهره ببرید، تار و پود های لباس کم کم از بین می روند؛ بعلاوه اگر مایع سفید نماینده را داخل ماشین لباسشویی بریزید، به واشر های لباسشویی آسیب وارد می نماید.

برای اینکه لباس های سفید شما براق و درخشان و بدون لکه گردد، کافی است آن ها را داخل ماشین لباسشویی بیندازید؛ سپس سه تا چهار عدد قرص آسپرین را روی لباس ها بریزید. حالا داخل جاپودری مقداری مایع شستشوی لباس بریزید و ماشین لباسشویی را به مدت 45 دقیقه روشن کنید و اجازه بدهید لباس ها شسته گردد. بعد از اینکه لباس ها را پهن کردید و خشک شد، حتما از نتیجه شگفت زده خواهید شد!

3 ـ استفاده مفید از دستکش های ظرفشویی که سوراخ شده اند

دستکش های ظرفشویی معمولا بعد از مدتی استفاده سوراخ می شوند و باید آن ها را تعویض کنید. از این به بعد دستکش های سوراخ و پاره را دور نیندازید. ابتدا با یک قیچی تیز انگشت های دستکش را ببرید و کنار بگذارید. هربار که می خواستید بادمجان، کدو، خیار و... را پوست کنید، این انگشت های پلاستیکی را روی انگشت هایتان بپوشید و به راحتی سبزیجات را خرد کنید تا دستتان رنگ نگیرد. از به جای مانده دستکش هم می توانید بهره ببرید.

به این صورت که قسمت بالایی دستکش که روی دست قرار می گیرد و حالت کش مانند دارد، ببرید و از آن برای پیچیدن دور بسته ماکارانی نصفه یا بسته بیسکوییت بهره ببرید تا بقیه بیسکوییت ها خشک نگردد.

منبع: فرارو
انتشار: 2 مرداد 1402 بروزرسانی: 2 مرداد 1402 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 2228

به "ترفند های جادویی خانه داری که حتما باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترفند های جادویی خانه داری که حتما باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید