تسهیل و تسریع ایفای تعهدات ارزی فرایند مثبتی دارد

به گزارش مجله افتخار، تهران (پانا) - معاون وزیر صنعت و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت که اجرای مفاد مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی در زمینه تسهیل و تسریع ایفای تعهدات ارزی فرایند مثبتی را پشت سرگذاشته است.

تسهیل و تسریع ایفای تعهدات ارزی فرایند مثبتی دارد

به گزارش سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم در نشست کمیته اقدام ارزی با اشاره به اقدام ها و پیگیری های وزیر صنعت، معدن و تجارت برای اجرایی شدن این مصوبه، توضیح داد: فرآیندهای اجرایی مصوبه های ستاد هماهنگی اقتصادی با همکاری گمرک ایران ، سازمان امور اقتصادیاتی و بانک مرکزی ایران در حال تدوین بوده و با برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و همچنین جلسات فوق العاده کمیته اقدام ارزی دراین زمینه اقدام می شود.

وی اضافه کرد: براساس فراهم شدن هرچه سریع تر زیرساخت ها توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، افزایش سرعت بازگشت ارز حاصل از صادرات را مشاهده خواهیم کرد.

مسوول کمیته اقدام ارزی خاطرنشان کرد: تا به امروز فرآیند اجرایی رفع تعهدات ارزی صادرات مرزنشینان و پیله وران، صادرات از محل ورود موقت و انتقال کالا به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نهایی و ابلاغ شده و سایر موارد نیز در اسرع وقت اجرایی خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تأکید مجدد بر سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه تسهیل و تسریع در فرایند ایفای تعهدات ارزی گفت: حرکت در این راستا، جز با همکاری تمامی بخش ها میسر نخواهد شد.

جلسه کمیته اقدام ارزی سازمان توسعه تجارت ایران با حضور اعضا و همچنین افرادی از سازمان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و معاونت صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1364

به "تسهیل و تسریع ایفای تعهدات ارزی فرایند مثبتی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیل و تسریع ایفای تعهدات ارزی فرایند مثبتی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید