توصیه پکن به لندن: به فکر شرایط اسف بار خانواده های انگلیسی باشید خبرنگاران

به گزارش مجله افتخار، اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره نقض گسترده حقوق بشر در چین، پاسخ تند سخنگوی وزارت خارجه این کشور را به دنبال داشت.

توصیه پکن به لندن: به فکر شرایط اسف بار خانواده های انگلیسی باشید خبرنگاران

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، وانگ وِن بین سخنگوی وزارت خارجه چین تحرکات و اظهارات ضد چینی مقام های دولت انگلیس با استناد به ادعای نقض حقوق بشر را به شدت محکوم کرد.

به گزارش راشا تودی، سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین به شدت علیه انگلیس به دلیل استفاده از شورای حقوق بشر سازمان ملل به منظور ترویج اطلاعات نادرست علیه چین موضع گیری کرد.

دولت انگلیس، یک قطعنامه را به شورای حقوق بشر سازمان ملل پیشنهاد داد که طبق آن چین در رابطه با مسائل مرتبط با تبت، هنگ کنگ و اقلیت مسلمانان اویغور به نقض نظام مند حقوق بشر متهم شده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین روز چهارشنبه (امروز) در جمع خبرنگاران گفت: تعیین است که اقدام بریتانیا در توسل به یک قطعنامه درباره این موضوع، با یک انگیزه پنهانی صورت می گیرد و هدف از آن بی اعتبار کردن چین است.

وانگ وِن بین ادامه داد: ما به شدت با این اقدام مخالف هستیم. حُقه های بریتانیایی نمی تواند جامعه بین المللی را فریب دهد.

این مقام چین بر استانداردهای دوگانه انگلیس در رابطه با مسائل مرتبط با حقوق بشر تاکید و همچنین خاطرنشان کرد، یک سوم از خانواده های انگلیسی دارای فرزند زیر پنج سال، در فقر زندگی می نمایند.

وی اضافه کرد: نظامیان بریتانیایی بدون فرق گذاشتن (میان غیرنظامیان و نظامیان) در عراق غیرنظامیان بی گناه را در عراق، افغانستان و دیگر مناطق کشتند و شکنجه کردند اما عاملان این اقدامات زیر چتر حمایتی دولت بریتانیا قرار گرفتند و همچنان متواری هستند.

سخنگوی وزارت خارجه چین به دولت انگلیس توصیه کرد، توجه خود را به شرایط جاری حقوق بشر در این کشور معطوف کند و دست به اقدامات فوری برای حل مسائل موجود بزند.

این مقام پکن همچنین درباره شرایط ناگوار کنونی در انگلیس از منظر فراوانی بیگانه هراسی و نفرت پراکنی در این کشور علیه مهاجران و اتباع خارجی هشدار داد.

اظهارات وانگ ون بین به دنبال سخنرانی اخیر دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل مطرح شد که در آن او دولت چین را به نقض گسترده حقوق بشر در داخل مرزهای این کشور متهم کرد.

وزیر خارجه انگلیس در این سخنرانی به طور خاص به نقض حقوق بشر در تبت، سین کیانگ و هنگ کنگ اشاره نمود و وعده داد، لندن به حساب کشی از پکن درباره این موضوعات ادامه خواهد داد.

مقام های چین پیش از این بارها اظهارات و ادعاهای مطرح شده علیه این کشور در رابطه با نقض حقوق بشر را رد نموده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 فروردین 1400 بروزرسانی: 9 فروردین 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1474

به "توصیه پکن به لندن: به فکر شرایط اسف بار خانواده های انگلیسی باشید خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه پکن به لندن: به فکر شرایط اسف بار خانواده های انگلیسی باشید خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید