تکلیف یارانه بگیران خاص در روز های کرونایی چیست؟

به گزارش مجله افتخار، به گزارش تجارت نیوز، حدود 78 میلیون نفر در سطح کشور یارانه بگیر هستند این موضوع در حالی رخ می دهد که اغلب این افراد نیازی به مبلغ ماهیانه 45 هزار تومان ندارند و علت اصلی که سبب شده تا این اشخاص حقیقی و حقوقی هم این مبلغ را به طور مستمر در ماه دریافت نمایند عدم اجرای سبک سازی یارانه بگیران و حذف افراد پردرآمد از لیست هدفمندسازی یارانه هاست.

تکلیف یارانه بگیران خاص در روز های کرونایی چیست؟

این مسئله در حالی است که نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در جواب به این سوال که تکلیف حذف یارانه بگیران چه می گردد، اعلام کرد: پیگیری حذف یارانه بگیران زمان بر بوده و اضطراب و تبعات زیادی را در بر دارد. در حالی که رئیس جمهور در این راستا بیان نموده بود که هدفمندی یارانه باید به طور جدی پیگیری گردد، اما تا به حال چنین اتفاقی به درستی در سطح کشور شکل نگرفته است.

یکی از مسائل اساسی که در حال حاضر افراد در ماه های اول سال با آن درگیر شده اند این است که اگر فردی بخواهند یارانه خود را به دلایل مختلف مثل طلاق، ازدواج وغیره از سرپرست خانواده جدا نمایند با مشکل جدی روبرو می شوند این افراد پس از تماس های مکرر با سازمان هدفمندسازی یارانه ها وقتی به این سازمان مراجعه می نمایند با در بسته روبرو می شوند! حال از این طریق این افراد توانایی دریافت وام یک میلیونی یاری معیشتی که همه یارانه بگیران دریافت می نمایند را هم ندارند.

این مسئله در حالی دارد صورت می گیرد که این نهاد مردمی، بر سر در سازمان شماره ای را نصب نموده است که حتی افراد وقتی برای حل مشکلشان با آن تماس می گیرند هیچ کسی پاسخ گوی آن ها نیست یا اگر هم کسی پاسخ گو باشد آن ها را به بخشداری مرکزی استان تهران ارجاع می دهد، اما جالب تر از آن مسئله ای است که، درآن سازمان هم کسی جوابگو نیست!

پس تکلیف مردمی که در این شرایط بحرانی نباید تا جایی که می توانند در اماکن شلوغ تردد نمایند و به این خاطر مجبور هستند که از خانه خارج شوند چه می گردد؟ آیا دولت نمی خواهد کم کاری خود را در این راستا بپذیرد و هرچه سریع تر جوابگوی مسائل و مسائل مردم در این زمینه باشد و راه چاره جدی را در این راستا ارائه بدهد؟

آن طور که سخنگوی طرح یارانه معیشتی اعلام نموده است تنها افراد برای ثبت نام یارانه معیشتی تا قبل از خرداد از یک فرصت بهره مند می شوند اما تکلیفی برای یارانه نقدی و افرادی که نیازمند هستند معین نشده است؟!

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 940

به "تکلیف یارانه بگیران خاص در روز های کرونایی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکلیف یارانه بگیران خاص در روز های کرونایی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید