حضور ایران در سازمان جهانی گردشگری پررنگ تر گردد، مراسم روز جهانی گردشگری را در سیستان و بلوچستان برگزار می کنیم

به گزارش مجله افتخار، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: حضور ایران در سازمان جهانی گردشگری باید پررنگ تر گردد، به گونه ای که بتوانیم طرح ها، نظرات و ایده های خود را به این سازمان پیشنهاد دهیم. ایده ها و حتی شعار سال از سوی ایران می تواند به این سازمان جهانی ارائه و در صورت امکان اجرایی گردد.

حضور ایران در سازمان جهانی گردشگری پررنگ تر گردد، مراسم روز جهانی گردشگری را در سیستان و بلوچستان برگزار می کنیم

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، دکتر علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در دومین نشست شورای سیاست گذاری صنعت گردشگری که عصر امروز چهارشنبه 27 شهریور 98، برگزار گردید، توضیح داد: بعضی از موضوعات گردشگری در ایران دارای اهمیت است و حتی مورد استقبال دبیرکل سازمان جهانی گردشگری نیز نهاده شده است که به عنوان مثال می توان به موضوع بوم گردی اشاره نمود و بر همین اساس شعار سال آینده سازمان جهانی گردشگری، گردشگری روستایی است که این ظرفیت در کشور ما قابل ملاحظه است از این رو می توانیم حضور پررنگ تری در این سازمان جهانی داشته باشیم.

او افزود: یکی دیگر از موضوعاتی که باید به آن توجه کرد حضور پررنگ تر گردشگری در حوزه مالی جامعه از جمله ایجاد اشتغال و درآمدزایی است.

حفظ شئونات ماه محرم در برنامه های روز جهانی گردشگری

دکتر مونسان در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی گردشگری و هفته گردشگری بر برنامه ریزی های مناسب برای گرامی داشت این روز و هفته تأکید و اضافه نمود: برنامه های تدارک دیده شده در این خصوص باید با رعایت تقارن این ایام با ماه محرم باشد و شئونات ماه محرم در این برنامه ها باید کاملا حفظ گردد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه گفت: با توجه به شعار سال جاری سازمان جهانی گردشگری یعنی گردشگری و اشتغال: آینده ای بهتر برای همه باید یک پوستر واحد در سراسر کشور با موضوع این شعار طراحی و فراوری گردد.

او اضافه نمود: باید بتوانیم برنامه های متنوع در حوزه گردشگری تعریف کنیم و در این میان باید از افراد مشهور و چهره های هنری در جامعه برای معرفی این برنامه ها استفاده کنیم. این در حالی است که موضوع شبکه های جهانی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و از این ظرفیت ها باید در معرفی برنامه های متنوع گردشگری بهره ببریم و یک برنامه پرحجم تبلیغاتی در حوزه گردشگری اجرا کنیم.

دکتر مونسان در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به برنامه ریزی ها برای برگزاری مراسم روز جهانی گردشگری در شهر زاهدان اظهار داشت: سال جاری، سیستان و بلوچستان میزبان مراسم رسمی روز جهانی گردشگری است و تصمیم گرفته ایم به جای تهران با هدف معرفی ظرفیت های سیستان و بلوچستان در حوزه گردشگری، مراسم روز جهانی گردشگری در شهر زاهدان برگزار می گردد و من نیز شخصا در این مراسم حضور خواهم یافت.

برنامه های ملی و استانی روز جهانی گردشگری

ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی نیز در این نشست با اشاره به برنامه های تدارک دیده شده برای گرامیداشت هفته گردشگری و روز جهانی گردشگری گفت: شعار سال جاری از سوی سازمان جهانی گردشگری گردشگری و اشتغال: آینده ای بهتر برای همه تعریف شده است که در همین ارتباط، آموزش، مهارت و اشتغال سه موضوعی است که برنامه های سازمان جهانی گردشگری در برنامه ریزی های خود در این خصوص بر روی آن ها تمرکز کامل دارند.

او افزود: به منظور گرامی داشت روز جهانی گردشگری و هفت گردشگری، برنامه های متنوعی تدارک دیده شده که در تهران و سایر استان های برگزار خواهد شد.

ابراهیم لاریجانی مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری نیز در این نشست با ارائه توضیحاتی درخصوص برنامه ریزی ها برای روز جهانی گردشگری گفت: بر اساس بخشنامه ای که به استان ها ارسال شده است، از 5 تا 12 مهرماه به عنوان هفته گرامیداشت گردشگری در استان های کشور برنامه های مختلفی برگزار می گردد که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده بالغ بر 500 عنوان برنامه در استان ها برگزار می گردد.

او اضافه نمود: در کنار استان ها، برنامه های ملی نیز داریم که در این خصوص برنامه های متفاوتی دیده شده است که نمونه آن اجرای برنامه روز جهانی گردشگری به میزبانی زاهدان است که مورد استقبال بخش خصوصی، بخش دولتی و فعالان حوزه گردشگری نهاده شده است و مراسم روز جهانی گردشگری به جای تهران در سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد.

او افزود: برنامه های ملی در بعضی دیگر از استان ها از جمله سمنان، کرمان و کردستان نیز برگزار می گردد.

در این نشست که معاون گردشگری کشور، مدیران کل این معاونت و بعضی از رؤسا و مدیران مجامع و تشکل های حرفه ای گردشگری و فعالان برتر این حوزه حضور داشتند، مهم ترین موضوعات مرتبط با صنعت گردشگری و راهکارهای رونق این صنعت در حضور دکتر مونسان مورد آنالیز نهاده شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 383

به "حضور ایران در سازمان جهانی گردشگری پررنگ تر گردد، مراسم روز جهانی گردشگری را در سیستان و بلوچستان برگزار می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور ایران در سازمان جهانی گردشگری پررنگ تر گردد، مراسم روز جهانی گردشگری را در سیستان و بلوچستان برگزار می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید