خبرنگاران استاندار همدان: جوانان در اولویت طرح اقدام ملی مسکن قرار دارند

به گزارش مجله افتخار، همدان - خبرنگاران - استاندار همدان گفت: تا به امروز 19 هزار نفر در استان متقاضی طرح اقدام ملی مسکن شده و در سامانه ثبت نام شده اند که در راستای اجرای این طرح و واگذاری های واحدهای مسکونی، جوانان باید در اولویت قرار داشته باشند.

خبرنگاران استاندار همدان: جوانان در اولویت طرح اقدام ملی مسکن قرار دارند

به گزارش خبرنگاران، سیدسعید شاهرخی روز یکشنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان همدان، طرح اقدام ملی مسکن را از اقدامات مهم دولت تدبیر و امید برای خانه دار شدن جوانان عنوان نمود و اضافه نمود: در اجرای این طرح از تمامی ظرفیت های قانونی برای کاهش قیمت تمام شده مسکن به ویژه برای نسل جوان استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح اقدام ملی مسکن بیشتر شامل جوانان می گردد، گفت: درهمین ارتباط و برای تسهیل و تسریع فرایند ازدواج جوانان، باید با اختصاص شرایط خاص در طرح اقدام ملی مسکن و همچنین توجه ویژه به این قشر فعال جامعه، شاخص های حوزه جوانان را ارتقا دهیم.

استاندار همدان با اشاره به اینکه اشتغال، ازدواج و تامین مسکن مهم ترین دغدغه جوانان است، بر فعال شدن کمیته های چهارگانه اشتغال، ازدواج، مسکن و اجتماعی در ستاد استانی امور جوانان برای پیگیری و رتامین هرچه بیشتر مطالبات و دغدغه های جوانان در چارچوب قانون تاکید نمود.

شاهرخی ابراز امیدواری کرد: با حمایت از سازمان های مردم نهاد به ویژه تشکل های مرتبط با حوزه جوانان، شاهد گسترش بیش از پیش مشارکت و فعالیت های اجتماعی و فرهنگی جوانان در عرصه های مختلف باشیم.

استاندار همدان با اشاره به اقدامات موثر صورت گرفته برای ایجاد فرصت های شغلی مولد و پایدار در سطح استان، توضیح داد: بخشی قابل توجهی از فرصت های شغلی ایجاد شده که براساس تعهد استان بوده مربوط به جوانان در رده سنی 18 تا 35 سال است .

شاهرخی اضافه نمود: اقدامات موثر صورت گرفته در حوزه اشتغال استان همدان به نحوی است که 84 درصد از سهمیه ایجاد اشتغال تعهد شده برای برنامه سه ساله توسعه استان، محقق شده است.

استاندار همدان همچنین با گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو، گفت: جوانان این سرزمین به ویژه دانشجویان در طول تاریخ ایران اسلامی همیشه با روحیه استکبار ستیزی، برای حفظ استقلال و آزادی کشور رشادت و جانفشانی کردهاند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز در این جلسه، ظرفیت استان از نظر منابع انسانی را بی نظیر دانست و گفت: استان همدان 431 هزار جوان(219 هزار پسر و 212 هزار دختر) دارد که این نشانه ظرفیت قابل توجه و ارزشمند استان برای بهره مندی از توان و دانش این قشر از جامعه است.

حمید سیفی گفت: برهمین اساس همه مسئولان استان باید به گونه ای عمل نمایند تا جوانان در آرامش خاطر، در جهت رشد و توسعه کشور نقش آفرین باشند.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان نیز در ادامه این نشست گفت: آمار ثبت واقعه ازدواج استان در هشت ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 4.8 درصد کاهش یافته که البته بخشی از این کاهش به دلیل همه گیری ویروس کرونا و محدودیت های ناشی از آن است.

اسد حسن زاده زورمند اضافه نمود: هشت هزار و 545 واقعه ازدواج طی هشت ماه نخست سال جاری در استان همدان ثبت شده که این آمار در مدت مشابه سال قبل هشت هزار و 976 مورد بوده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1329

به "خبرنگاران استاندار همدان: جوانان در اولویت طرح اقدام ملی مسکن قرار دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار همدان: جوانان در اولویت طرح اقدام ملی مسکن قرار دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید