خبرنگاران اعتبار کتابخانه های ایلام 50 درصد افزایش یافت

به گزارش مجله افتخار، ایلام - خبرنگاران - مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام گفت: اعتبار کتابخانه های استان در مقایسه با سال گذشته 50 درصد افزایش یافته است.

خبرنگاران اعتبار کتابخانه های ایلام 50 درصد افزایش یافت

سمیه حیدری روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به عدم تاثیر کرونا بر جذب اعتبار کتابخانه های استان ایلام گفت: کرونا تاثیری منفی بر جذب اعتبارات تملک دارایی و بودجه امور کتابخانه های استان نداشته است.

وی یادآور شد: علاوه بر اعتبارات نهاد کتابخانه های کشور، کوشش شد از دو نهاد انقلابی بنیاد علوی و بنیاد برکت نیز یاری های خوبی برای امور کتابخانه های استان جذب کنیم.

حیدری در مورد خدمات اطلاعاتی نهاد کتابخانه های عمومی به نابینایان و کم بینایان استان اضافه نمود: بخشی مختص به کم بینایان و نابینایان در کتابخانه مرکزی ایلام در سال 94 تاسیس و توسط یک شرکت تجهیز شده است.

مدیرکل امور کتابخانه های استان ایلام تاکید نمود: بخش نابینایان کتابخانه مرکزی ایلام دارای 216 نفر عضو است.

وی اضافه نمود: قبل از شیوع کرونا بخش نابینایان کتابخانه مرکزی روزانه پذیرای بیش از 40 نفر بازدید کننده بود.

حیدری گفت: حدود 448 نسخه کتاب به خط بریل برای استفاده نابینایان در این بخش از کتابخانه مرکزی موجود است که 80 نسخه از آن مربوط به بخش کودک و نوجوان است.

وی در مورد دریافت اطلاعات و منابع در فضای مجازی گفت: اطلاعات و منابع بسیار زیادی در فضای مجازی وجود دارد اما گاهی موارد دانش آموزان و دانشجویان ما برای انتخاب مرجع و منبع معتبر در این فضا با مشکل روبرو می شوند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام شیوه نظارت و رصد منابع در فضای مجازی را در مقایسه با کتابخانه ها ضعیف تر ذکر کرد و اضافه نمود: فضای مجازی به ویژه برای دانش آموزان نمی تواند کاملا منبعی امن برای دسترسی به اطلاعات مرجع باشد.

حیدری با بیان اینکه هیچ کتابخانه ای دارای کامل ترین منابع اطلاعاتی نیست، گفت: کمبود منابع اطلاعاتی و کتب به کلیه کتابخانه ها کشور و حتی دنیا مربوط می گردد.

وی یادآور شد: باید روش صحیح کسب اطلاعات به وسیله فضای مجازی به صورت دقیق به دانش آموزان و دانشجویان آموزش داده گردد.

وی در مورد استفاده از منابع اینترنتی برای تحقیق و آنالیز های علمی اضافه نمود: فرد برای تحقیق خود باید بداند که چه موضوعی را می خواهد مطالعه کند و برای آن موضوع چه منبع اطلاعاتی معتبر است که در آن صورت می تواند از منابع اطلاعاتی اینترنت استفاده کند.

به گزارش خبرنگاران، در استان ایلام بیش از 22 هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی هستند که بیشترین عضو بین رده سنی 30 تا 60 سال و کمترین عضو نیز بین رده سنی 60 الی 75 سال است.

بیشترین منابع کتابخانه عمومی استان مربوط به ادبیات و کمترین منابع نیز مربوط به زبان انگلیسی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 بهمن 1399 بروزرسانی: 1 بهمن 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1333

به "خبرنگاران اعتبار کتابخانه های ایلام 50 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اعتبار کتابخانه های ایلام 50 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید