خبرنگاران هیچ واحد صنفی در قزوین حق توزیع ادوات قلیان را ندارد

به گزارش مجله افتخار، قزوین- خبرنگاران- معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین با بیان اینکه هیچ واحد صنفی حق توزیع ادوات قلیان را ندارد ،گفت: عرضه و فروش ادوات قلیان براساس قانون جرم است و در صورتی که واحدهای صنفی اقدام به این کار کنند پلمپ می شوند.

خبرنگاران هیچ واحد صنفی در قزوین حق توزیع ادوات قلیان را ندارد

علی فولیان روز پنجشنبه در دومین نشست ستاد پیشگیری و مقابله با جرایم خاص استان قزوین افزود: باید بازرسی از واحدهای صنفی برای نظارت بر این موضوع تشدید شود.

وی با اشاره به اخطار به 50 واحد صنفی در قزوین از ابتدای امسال تا به امروز، گفت: برای مقابله با ترویج قلیان و عرضه دخانیات غیر مجاز، اخطار جمع آوری از سوی بازرسی و نظارت به فروشندگان دخانیات داده شده است.

این مسوول قضایی با بیان اینکه قلیان و دخانیات یکی از تهدیدهای جدی سلامت خانواده ها و جوانان به شمار می رود، خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی در راستای پیشگیری از وقوع جرم ورود به موقع و جدی در این حوزه داشته است و متصدیان و عرضه کنندگان متخلف نیز تحت تعقیب کیفری قرار خواهند گرفت.

فولیان در ادامه به شرایط پارک ها و افزایش جرایم در این مکان ها اشاره کرد و گفت: بهسازی و تامین امنیت پارک هایی که زمینه ارتکاب جرم در آن زیاد است باید در اولویت قرار بگیرد.

وی، شرایط عطاری ها را نگران کننده دانست و شرح داد: برخی عطاری ها به خرده فروشی مواد مخدر تبدیل شده اند و قرص های تقلبی، غیر مجاز و متادون در آن ها عرضه می شودکه باید بیش از پیش مورد نظارت و بازرسی قرار گیرند.

معاون سیاسی فرماندار قزوین نیز با بیان اینکه 150 واحد خرید و فروش ضایعات مجاز و غیر مجاز در شهرستان قزوین شناسایی شده اند، گفت: این واحدها عمدتا در حاشیه شهر و نزدیک به اقبالیه قرار دارند و به نوعی مراکز خرید و فروش اموال سرقتی نیز محسوب می شوند.

عباس افلاطونی افزود: این واحدها باید با همکاری دستگاه های اجرایی استان و اختصاص زمین در اطراف شهر ساماندهی شوند.

وی گفت: در صورت ساماندهی این واحدها امکان نظارت بهتر و بیشتر بر آنها فراهم خواهد شد و راه فروش اموال سرقتی نیز مسدود می شود.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری قزوین نیز در این نشست گفت: براساس بررسی های انجام شده، 60 بنگاه در قزوین اقدام به جمع آوری ضایعات می کنند و مجموع افراد فعال در این بنگاه ها 403 نفر است.

وحید مقدم سلیمی افزود: نظارت شهرداری به موضوع جمع آوری زباله امنیتی نیست بلکه با نگاه ما کاری و نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی است به همین سبب بهتر است باید در طول زمان این بنگاه ها به خارج از محدوده شهری هدایت شوند.

وی با اشاره به اینکه اگر نظارت بر تفکیک از مبدا داشته باشیم عملا ارزش زباله ها کاهش یافته و بچه ها کار نیز به زباله گردی روی نمی آورند،گفت: این امر موجب می شود بدون اینکه جایی پلمپ شود زباله گردی در قزوین کاهش یابد.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1053

به "خبرنگاران هیچ واحد صنفی در قزوین حق توزیع ادوات قلیان را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هیچ واحد صنفی در قزوین حق توزیع ادوات قلیان را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید