خبر خوش نماینده مجلس برای کارگران

به گزارش مجله افتخار، رئیس کمیسیون مالی مجلس در تشریح جلسه این کمیسیون با مسئولان وزارتخانه های صمت، مالی و کار گفت:در این جلسه توافقاتی با مسئولان برای تدوین سند راهبردی و تهیه بسته حمایتی برای حل مشکل کارگران صنعت ذغال سنگ کشور انجام شد.

خبر خوش نماینده مجلس برای کارگران

به گزارش تسنیم؛ محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست این کمیسیون با موضوع آنالیز شرایط چالش های صنعت ذغال سنگ و مسائل کارگران و کارفرمایی این حوزه گفت:این نشست با حضور نمایندگان شورای کارگری ذغال سنگ، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونت معدنی وزارت صمت، مدیر عامل صندوق بازنشستگی فولاد، معاونت ایمیدرو و معاون وزیر اقتصاد برای آنالیز مسائل حوزه ذغال سنگ کشور برگزار گردید.

وی ادامه داد: بعد از بحث و آنالیز و ارائه گزارش از سوی بخش های مختلف در چهار سرفصل توافقاتی با وزارتخانه های صمت، کار و اقتصاد صورت گرفت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس توضیح داد: در خصوص اصلاح موضوع اجرای ماده 7 قانون کار توافقاتی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر عامل صندوق بازنشستگی فولاد انجام و مقرر شد، شورای کارگری مکاتبات خود را در خصوص ابهامات این ماده انجام داده و نسبت به تفسیر قانونی آن نظر دستگاه های مربوطه را مطالبه نمایند و در نهایت نتیجه را به عنوان مر قانونی پذیرفته و همان نگاه تفسیری را دستگاه ها مدنظر خود قرار دهند.

پورابراهیمی با اشاره به بحث خلا بیمه ای در حوزه کاری کارگران معادن ذغال سنگ نیز اظهار کرد: مقرر شد، صندوق بازنشستگی فولاد کشور طی گزارشی راه حل های تامین منابع اقتصادی خود را در این خصوص ظرف مدت یک تا دو هفته آینده تدوین نموده و نسبت به حل مسائل کارگران این حوزه براساس بالاترین سوابق کاری تصمیم گیری نمایند، به طور مثال اگر هزار نفر وجود دارند، ابتدا مشکل بیمه ای درصدی را که بیشترین سابقه را دارند، حل نمایند.

وی بیان نمود: در خصوص معین ضریب سختی و زیان کار های سخت برای انجام بیمه نیز مقرر شد، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق بازنشستگی فولاد گزارشی را تدوین نمایند تا در صورت پذیرش آن به وسیله دولت، مجلس بتواند آن را در طرح خود اعمال کند، زیرا این موضوع احتیاج به قانون دارد و باید دولت بار اقتصادی آن را بپذیرد.

وی در تبادل نظر با خانه ملت تاکید نمود: در بحث اقتصادیات بر حقوق در منطقه ها محروم و غیر محروم و موضوع اقتصادیات بر ارزش افزوده و عملکرد آن مقرر شد، وزارت اقتصاد در قالب یک گزارش پیشنهادات خود را بعد از تایید وزیر اقتصاد به کمیسیون اقتصادی ارسال کند.

پورابراهیمی بعلاوه با اشاره به دیگر توافقات این جلسه در خصوص حل مشکل کارگران حوزه معدن زغال سنگ کشور گفت: تهیه بسته حمایتی در قالب یارانه فراوری و توجه به موضوعاتی مانند؛ حمایت های بیمه ای، مشارکت خارجی و موضوع منابع اقتصادی مقرون به صرفه از سوی وزارت اقتصاد، قیمت گذاری غیر انحصاری، ایجاد سند راهبردی برای صنعت ذغال سنگ، بازسازی و نوسازی این صنعت و ... از دیگر توافقات کمیسیون اقتصادی با دولت بود.

منبع: فرارو
انتشار: 5 بهمن 1400 بروزرسانی: 5 بهمن 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1889

به "خبر خوش نماینده مجلس برای کارگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر خوش نماینده مجلس برای کارگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید