مصوبه استراتژیک مجلس در جهت کاهش تنش های آبی

به گزارش مجله افتخار، تهران (پانا) - عضو کمیسیون عمران مجلس می گوید بیشتر تمرکز بودجه عمرانی بر مسائل تنش های آبی و خشکسالی در کشور است به طوری که در لایحه بودجه سال 1401 اعتبارات منابع آب از 3/9 هزار میلیارد تومان در قانون بودجه 1400 به 3/22 هزار میلیارد تومان در جهت برطرف تنش های آبی و تقویت آب رسانی پایدار به منطقه ها ضروری شهری و روستایی؛ افزایش یافته است.

مصوبه استراتژیک مجلس در جهت کاهش تنش های آبی

مسئله افزایش بودجه عمرانی می تواند حکایت از ساخت وسازهای تازه داشته باشد اما باید دید افزایش 75 هزار میلیارد تومانی بودجه عمرانی قرار است صرف چه نوع فعالیت هایی گردد.

دولت در سال آینده بودجه عمرانی را بالغ بر 251 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته، این در حالی است که بودجه عمرانی سال جاری حدود 176 هزار میلیارد تومان است. درواقع، بودجه عمرانی سال حدود 75 هزار میلیارد تومان و بیش از 42 درصد افزایش داشته است.

تمرکز بودجه عمرانی بر تنش های آبی است

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با پانا بیان کرد: بیشتر تمرکز بودجه عمرانی بر مسائل تنش های آبی و خشکسالی در کشور است به طوری که در لایحه بودجه سال 1401 اعتبارات منابع آب از 3/9 هزار میلیارد تومان در قانون بودجه 1400 به 3/22 هزار میلیارد تومان در جهت رفع تنش های آبی و تقویت آب رسانی پایدار به منطقه ها ضروری شهری و روستایی؛ افزایش یافته است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: در این مدت ما به واسطه عضویت در کمیسیون تخصصی با وزارت نیرو جلسه های متعددی با موضوع تنش آبی و کمبودها داشته ایم و آقای وزیر هم با برنامه هایی که ایجاد نموده اند قول داده اند این موضوع را رفع نمایند.

مصوبه استراتژیک مجلس در جهت کاهش تنش های آبی

وی با اشاره به اختصاص بخش خوبی از بودجه به موضوع آب بیان کرد: ما در کمیسیون عمران به موضوع آب حساس هستیم و کوشش می کنیم پروژه ها به خوبی دیده شوند. مصوبه هفته گذشته مجلس درباره انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان یکی از مصوبات مهم و استراتژیکی بود که مجلس شورای اسلامی آن را با رأی بالایی تصویب کرد و نشان می دهد اهتمام خوبی نسبت به این موضوع وجود دارد. اگر این تداوم اندیشه خوب مدیریت گردد شاهد کاهش تنش های آبی در کشور خواهیم بود.

در بودجه گشایش خوبی برای آب شرب، کشاورزی و صنعتی وجود دارد

اقبال شاکری اظهار کرد: یکی از موضوعات اساسی کمیسیون عمران در صحن مجلس بخش آبفا بوده و حتی در سال 1400 به آب شهرهای منطقه ها محروم و روستاها توجه داشتیم و قطعاً سال جاری هم توجه ویژه ای به این مهم می گردد و گشایش خوبی برای آب شرب، کشاورزی و صنعتی رخ خواهد داد. قطعاً یکی از اولویت های مجلس مدیریت آب در سطح کشور است و این مهم در اولویت های کمیسیون عمران هم هست.

وی در سرانجام با اشاره به اینکه این افزایش بودجه عمرانی به معنای مکفی بودن آن نیست، گفت: اگرچه بودجه استانی خیلی زیاد نیست اما در بودجه به منطقه ها پرتنش آبی و محروم توجه ویژه شده است و مبالغ خوبی اختصاص داده شده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 بهمن 1400 بروزرسانی: 16 بهمن 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1901

به "مصوبه استراتژیک مجلس در جهت کاهش تنش های آبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصوبه استراتژیک مجلس در جهت کاهش تنش های آبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید