خطر زیرزمینی شدن فعالیت های دانشجویی با محدودسازی آزادی های درون دانشگاهی

به گزارش مجله افتخار، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان معتقد است که محدودسازی و تحدید آزادی های درون دانشگاهی، به زیرزمینی شدن فعالیت های دانشجویی در دانشگاه ها می انجامد.

خطر زیرزمینی شدن فعالیت های دانشجویی با محدودسازی آزادی های درون دانشگاهی

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، حبیب الله خجسته پور در جلسه شورای اطلاع رسانی استانی بر نظارت مستقیم مدیران دستگاه های اجرایی بر امر اطلاع رسانی و استفاده از شیوه های نوین در این عرصه تاکید کرد و گفت: ایجاد کانال های ارتباطی مرجع در شبکه های پیام رسان برای اطلاع رسانی دقیق، شفاف و به موقع در دستور کار دستگاه های اجرایی استان قرار بگیرد.

معاون استاندار پیشنهاد کرد: از نظارت های اجرا شده در حوزه تنظیم بازار، کلیپ های کوتاه یک دقیقه ای برای رفع دل نگرانی مردم در خصوص برخورد با متخلفان تهیه و در شبکه های مجازی و صدا و سیما پخش گردد.

وی با بیان اینکه مدیران استان باید در تعطیلات در استان و حوزه خدمتی خود حضور داشته باشند افزود: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی یکی از دستگاه های متولی حوزه بهداشت و درمان است که مسئولان آن باید در ایام تعطیلات نوروز به صورت شبانه روز در استان حضور داشته باشند.

خجسته پور با اشاره به برخی مسائل ارتباطی در محورهای استان از مسوولان ذی ربط خواست، نقاط کور مخابراتی در سطح جاده های استان برای نوروز 98 ، مجددا بررسی، واکاوی و رفع مشکل گردد.

وی با بیان اینکه قیمت حمل و نقل در نوروز 98 نباید هیچگونه افزایشی داشته باشد، ادامه داد: باید نظارت دقیقی بر این مهم در ناوگان عمومی صورت گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان با اشاره به ورود حجم بالایی از زوار و گردشگران به استان در ایام نوروز گفت: باید نرخ مراکز ارائه خدمات رفاهی و هتلینگ استان توسط میراث فرهنگی اطلاع رسانی گردد و سخنگویی واحد ویژه ستاد اجرایی خدمات سفر استان در نظر گرفته گردد. همچنین بازرسی و بازدید سرزده از واحدهای اقامتی و خدماتی استان باید با همراهی گروه های خبری انجام گردد.

وی با اشاره به لزوم پذیرایی مناسب از گردشگران و میهمانان نوروزی افزود: در صورت نبود ظرفیت در واحد های اقامتی، دستگاه های اجرایی استان موظف هستند در خدمت گردشگران و مسافران ورودی به استان در نوروز 98 باشند.

خجسته پور همچنین در جلسه کمیسیون دانشجویی استان سمنان بر ضرورت نظارت بیشتر بر خوابگاه های بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: مسوولان دانشگاه ها باید با نظارت دقیق بر این خوابگاه ها حقوق دانشجویان را تامین کنند.

وی ادامه داد: با توجه به دستور رئیس جمهور و آئین نامه های ابلاغی، دانشگاه ها مشمول دریافت کمک هایی برای تغذیه دانشجویان می شوند که لازم است تا روسای دانشگاه با هماهنگی دفتر سیاسی نسبت به پیگیری آن اقدام نمکنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان ادامه داد: در خصوص ایاب و ذهاب دانشجویان به دانشگاه مسائلی وجود دارد که برای لحاظ کردن مسائل مربوط به بیمه و.. باید نسبت به اخذ مصوبات و رفع مسائل قانونی در سال آینده اقدام گردد.

وی افزود: در برخی دانشگاه ها به جهت قرار دریافت در مجاورت جاده ها، مسائلی مثل عبور دانشجویان از مسیرهای پر تردد وجود دارد که باید با هماهنگی دفتر فنی استانداری راه کار مناسب اندیشیده گردد و نسبت به رفع آن اقدام گردد.

معاون استاندار سمنان ضمن هشدار در خصوص کاهش مشارکت دانشجویان در برنامه های فرهنگی، گفت: در این حوزه نیازمند آسیب شناسی همه جانبه و رویکردی علمی هستیم.

وی با اشاره به چرایی این عدم استقبال با اذعان به اینکه مسائل اجتماعی تک بعدی نیستند ادامه داد: ظهور فضای مجازی، حس عدم تاثیر گذاری، فردگرایی و... می تواند از جمله عوامل موثر در این مهم باشند. اگر بستر مشارکت و فعالیت فرهنگی در دانشگاه ها مهیا نباشد و آزادی های درون دانشگاهی به جهت تنگ نظری برخی افراد غیر مسئول محدود گردد، فعالیت ها زیر زمینی خواهد شد که نیاز به مراقبت جدی دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 167

به "خطر زیرزمینی شدن فعالیت های دانشجویی با محدودسازی آزادی های درون دانشگاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر زیرزمینی شدن فعالیت های دانشجویی با محدودسازی آزادی های درون دانشگاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید