خوشمزه ترین غذاهای تایلندی در برترین رستوران های پوکت (تور ارزان پوکت)

به گزارش مجله افتخار، پوکت، یکی از شهرهای توریستی تایلند است و به علت وجود سواحل زیبا و خوراکی ها و غذاهای متنوع و مشهور تایلندی از جمله شهرهای معروف تایلند است. در این شهر شما می توانید از انواع غذاهای خیابانی تا غذاهای رستوران های لوکس را بیابید. در این مطلب قصد داریم درباره غذاهای خوشمزه تایلند و برترین رستوران های پوکت صحبت کنیم.

خوشمزه ترین غذاهای تایلندی در برترین رستوران های پوکت (تور ارزان پوکت)

برای سفر با تور ارزان پوکت همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای پوکت تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

غذاهای معروف تایلند

کشور تایلند علاوه بر داشتن اماکن زیبای تاریخی و مذهبی متفاوت و قرارگیری در موقعیت جغرافیایی منحصربه فرد و ساحلی دارای غذاهای خوش طعم نسبت به سایر کشورها است. در این میان شهر پوکت به عنوان شهری که متنوع ترین غذاهای تایلندی سنتی، سلطنتی و مدرن را سرو می نماید در بین گردشگران معروف شده است. غذاهای تایلندی پوکت از عجیب ترین و معروف ترین غذاهای این کشور است و چشیدن خوراک و غذا با طعم شیرین، ترش، شور و گرم باعث لذت بیش از حد این غذاها شده است. از جمله غذاهای خوشمزه تایلند که در پوکت می توانید تجربه خوردن آن را در برترین رستوران های این شهر داشته باشید می توان به موارد زیر اشاره نمود:

غذاهای خوشمزه تایلند - تام یام گونگ (Tom Yam Goong)

تام یام گونگ یک غذای تند و مخلوطی از سوپ شور و میگوی تند، برگ لیمو، کوشنه و گیاهان معطر است که در انواع مختلف طبخ می گردد و یکی از خوشمزه ترین غذاهای پوکت محسوب می گردد.

غذاهای خوشمزه تایلند - نودل می هوکین (Mee Hokkien)

این غذا از نودل می هوکین برشته، تکه میگوهای سرخ شده، گوشت قرمز، تخم مرغ، هشت پا و جوانه لوبیا به همراه نمک، فلفل و لیموترش تهیه می گردد و از غذاهای خوشمزه تایلند است .

غذاهای خوشمزه تایلند - کاری ماسامان (Massaman Curry)

همانطور که از نامش پیداست این غذا پر از ادویه های مختلف و مناسب برای دوست داران غذاهای پر ادویه است. طعم کاری ماسامان بسیار خوشمزه است و از گوشت گاو، ماهی، شیره نارگیل، ترشی آبلیمو، برگ های ریحان، گوجه و بادام زمینی تهیه شده و با برنج بخارپز و نودل سرو می گردد.

دیم سام (Dim Sum)

این غذا مجموعه ای از غذاهای تلفیقی چینی و تایلندی است و از گوشت قرمز، لوبیا سبز، میگو و… تهیه می گردد و برترین دیم سام، آن هایی هستند که 7 بار تا خورده باشند.

خائو مان گای (Khao Man Gai)

خائو مان گای غذا طعم متفاوت و مخصوصی نسبت به سایر مرغ ها دارد و از مرغ آب پز، برنج بخارپز، فلفل قرمز، زنجبیل، سیر و سس مخصوص تهیه می گردد و در بین گردشگران و افراد محلی غذایی معروف است.

غذاهای خوشمزه تایلند - کانوم جین پوکت (Kanam Jeen)

کانوم جین از مرغ، گیاه گالانگال، گوجه فرنگی، قارچ و برگ لیمو و مقداری فلفل قرمز تهیه می گردد اما جز غذاهای خوشمزه تایلند است و خیلی تند نیست.

پنکیک روتی (Roti Pancake)

پنکیک روتی یکی از پنکیک های شیرین و متفاوت تایلندی است که از ترکیبی از خمیر و مواد داخلی مثل میوه های مختلف تهیه می گردد.

پد تای (Pad Thai)

غذا پد تای از برترین غذاهای تایلند که بسیار معروف و خوشمزه است و از رشته فرنگی با پنیر سویا، سس ماهی، بادام زمینی، پیاز، فلفل قرمز و جوانه لوبیا تهیه می گردد.

سوپ ماکارونی (Noodle Soup)

سوپ ماکارونی از غذاهای دریایی و فوری تایلندی است که از پاستا و گوشت در بیش از 10 نوع مختلف تهیه می گردد.

غذاهای خوشمزه تایلند - گای مد ما مانگ (Gai Med Mamuang)

غذای گای مد ما مانگ که از جمله غذاهای مقوی و خوش طعم است از ترکیب مرغ، آجیل، سس شیرین سویا، عسل، سیر و بادام بو داده تهیه می گردد.

رستوران های معروف پوکت

1. رستوران دودو پوکت (Dodo Restaurant)

این رستوران دارای فضایی رومانتیک است که بیشتر به داشتن غذاهای فرانسوی و مدیترانه ای معروف شده. منوی رستوران دارای 43 نوع غذای متنوع است و برای کسانی که به تجربه خوردن غذاهای متنوع علاقه دارند مناسب است. رستوران دودو پوکت در دو طبقه و با طراحی سفید همراه با رنگ قرمز و سیاه و پخش موسیقی لاتین و بسیار مجذوب کننده است و همه روزه به جز روزهای دوشنبه از ساعت 6 عصر تا 11 شب میزبان مشتریان و مهمانان است.

2. رستوران آکوا پوکت (Acqua Restaurant)

رستوران آکوا پوکت، در یک کیلومتری شمال پاتونگ در جاده ساحلی قرار گرفته است و یک رستوران ایتالیایی و متفاوت از سایر رستوران های پوکت است. این رستوران دارای فضایی خاص و زیبا با منظره دریای آندامان و دارای کادر مجرب و باسابقه است و به عنوان یکی از رستوران های زیبای پوکت بین گردشگران معروفیت فراوانی دارد. این رستوران دارای منوی غذایی متنوع است و از کارپاچینوی ماهی تن و اره ماهی با کیپر پانتلریا گرفته تا گوجه فرنگی گیلاسی و موسیام ماهی تن خشک شده را می توانید در این رستوران پیدا کنید. رستوران آکوا پوکت همه روزه از ساعت 5 عصر تا 11 شب برای میزبانی و ارائه خدمات به مشتریان و گردشگران آماده است.

3.غذاهای خوشمزه تایلند - رستوران لا گائتانا پوکت (La Gaetana Restaurant)

رستوران لا گائتانا پوکت، درواقع ایتالیایی کوچک و کوچک است که به صورت خانوادگی اداره می گردد و یکی از معروفترین رستوران های پوکت است که در بنایی قدیمی و چوبی با دکوراسیونی از رنگ های قرمز، خردلی و لیمویی و وسایل قدیمی و کلاسیک مورد توجه بسیاری از مشتریان که علاقه مند به محیط های قدیمی و کلاسیک هستند قرار گرفته است. اگر به خوردن غذاهای اصیل ایتالیایی در دل پوکت علاقه دارید حتما سری به این رستوران بزنید. ساعت کاری این رستوران دوشنبه، سه شنبه و آدینه از ظهر تا 2 بعدازظهر و عصر از 6 تا 10 شب و پنجشنبه، شنبه و یکشنبه از 6 بعدازظهر تا 10 شب فعال است.

4. رستوران هوم کیچن (Home Kitchen Bar & Restaurant)

از برترین رستوران های پوکت که در بخش شمالی خلیج پاونگ قرار گرفته است رستوران هوم کیچن دو طبقه است. این رستوران دارای فضایی شیک و اصیل و دکوراسیون منحصربه فردی است که از وسایل دور ریختنی ساخته شده و اگر از بیرون به آن نگاه کنید طبقه دوم رستوران شبیه بدنه قایق وارونه است. رستوران هوم کیچن دارای فضایی آرام است و در بیشتر شب ها به صورت زنده در بیرون از رستوران آهنگ ملایم و آرام نواخته می گردد. این رستوران همه روزه از ساعت 5 عصر تا 11 شب مشغول ارائه خدمات به مشتریان است.

5. غذاهای خوشمزه تایلند - رستوران طبقه پایین جو

یکی از رستوران های مشهور پوکت که در منطقه ای به نام دماغه گرانیتی قرار گرفته است و دو ساحل پاتونگ و کلیم را از هم جدا می نماید رستوران طبقه پایین جو است. این رستوران دارای فضایی روشن و زیبا در دو طبقه با منظره دریای آندمان است و غذاهای دریایی خوش طعم که به وسیله آشپزهای مشهور و امریکایی تهیه می شوند در این رستوران سرو می گردد.

6. رستوران سیام قدیمی پوکت

از دیگر رستوران های معروف پوکت که معروف به سرو غذاهای سلطنتی تایلند است رستوران سیام قدیمی است. این رستوران در منطقه ناکلای و ساحل سلطنتی تاورن بیچ ویلیج قرار گرفته است که دارای سه فضای مسقف، روباز و ساحلی است. رستوران سیام به علت غذاهای معروف و خوش طعم مانند سوپ نارگیل همراه با مرغ و سوپ مرغ میگو، دکوراسیون زیبا و چوبی و امکانات ساحلی که دارد گردشگران زیادی را به خود جذب نموده است.

7. رستوران بلک جینجر (Black Ginger Restaurant)

یکی از برترین رستوران های پوکت که در جزیره ای وسط تالاب قرار گرفته است رستوران بلک جینجر نام دارد و برای رفتن به این رستوران مجذوب کننده و خاص باید از قایق هایی که به آنجا می روند بهره ببرید. این رستوران فرصت خوبی برای تجربه خوردن غذاهای مدرن تایلندی، غذاهای خاص مانند سام تام، تام یام یا غذاهای سنتی تایلند در محیطی خاص و هیجان انگیز است. رستوران بلک جینجر همه روزه از ساعت 6 عصر تا 11 شب میزبان مهمانان و گردشگران پوکت است.

8. رستوران کان اینگ پیر (Kan Eng Pier Restaurant)

این رستوران یکی از برترین و قدیمی ترین رستوران های پوکت است که در ساحل خلیج چالونگ قرار گرفته است و غذاهای دریایی و محلی تایلندی آن معروف است. فضای رستوران ساحلی و مناسب برای کسانی که علاقه مند به محیط های دنج و آرام هستند است. رستوران کان اینگ پیر همه روزه از ساعت 10:30 صبح تا 11 شب فعالیت دارد.

9. غذاهای خوشمزه تایلند - رستوران فیل آبی (Blue Elephent Restaurant)

یکی از برترین رستوران های پوکت که دارای 12 شعبه در سایر کشورهای جهان است و علاوه بر تایلند در بیشتر کشورهای جهان معروفیت دارد رستوران فیل آبی پوکت است. در این رستوران انواع غذاهای خوشمزه تایلند و سلطنتی که به وسیله آشپزان حرفه ای و کاربلد طبخ می شوند را می توانید امتحان کنید. رستوران فیل آبی شعبه پوکت در محله قدیمی پوکت و در عمارتی باشکوه و زیبا که متعلق به زمان استعمار چین است قرار گرفته است و همه روزه از ساعت 9 صبح تا 11 شب پذیرای گردشگران و مهمانان است.

حرف آخر درباره غذاهای خوشمزه تایلند

کشور تایلند به علت جاذبه های گردشگری و وجود زیباترین سواحل جهان در بین گردشگران محبوبیت بالایی دارد. غذاهای تایلند از چاشنی ها و خوراک و غذاهای متنوعی تهیه می شوند و شهر پوکت در بین گردشگران به داشتن غذاهای خوشمزه تایلند معروف است و در برترین رستوران های پوکت می توانید تجربه خوردن غذای متنوع و خاص را داشته باشید.

منبع: الی گشت
انتشار: 2 آبان 1401 بروزرسانی: 2 آبان 1401 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 2111

به "خوشمزه ترین غذاهای تایلندی در برترین رستوران های پوکت (تور ارزان پوکت)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوشمزه ترین غذاهای تایلندی در برترین رستوران های پوکت (تور ارزان پوکت)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید