داشتن پوستی مانند هلو، با این ادویه

به گزارش مجله افتخار، اگر استفاده از ماسک های آماده و گران قیمت برای شما مقدور نیست، از ماسک های خانگی بهره ببرید تا پوستی مانند هلو داشته باشید.

داشتن پوستی مانند هلو، با این ادویه

از صدها سال پیش تا به امروز، مردم در سراسر دنیا زردچوبه را به علت داشتن خواص درمانی و فواید آرایشی بسیار عالی آن در مصرف روزانه خود گنجانده اند. به علاوه از زردچوبه برای سلامتی در بسیاری از درمان های طب سنتی و طب چینی استفاده می گردد که مهم ترین اثر آن ضدالتهاب بودن است. در این مطلب از خبرنگاران به موضوع خواص زردچوبه برای پوست می پردازیم.

درخشان کننده طبیعی پوست

زردچوبه حاوی آنتی اکسیدان ها و اجزای ضدالتهابی است. این خصوصیات باعث درخشش بیشتر پوست می گردد. بعلاوه مانند یک لایه بردار عمل می نماید و با از بین بردن سلول های مرده سطحی پوست، پوست شما را زنده نگه می دارد. شاید بخواهید ماسک صورت زردچوبه را در خانه امتحان کنید تا ببینید که آیا این ادویه اثرات مثبتی روی پوست شما دارد یا خیر؟ دراین صورت باید توجه داشته باشید که حتما از زردچوبه خالص تهیه شده از مراکز معتبر بهره ببرید یا بهتر است خودتان ساقه زردچوبه را گرفته و در خانه آسیاب کنید؛ زیرا در صورت داشتن ناخالصی می تواند برای پوست ضرر داشته باشد. برای امتحان کردن زردچوبه جهت درخشش پوست می توانید مقادیر کمی ماست یونانی یا ساده، عسل و زردچوبه را با هم مخلوط نموده و روی صورت خود بمالید. ماسک را به مدت 15 دقیقه نگه دارید و سپس با آب بشویید.

از بین بردن جای جوش

زردچوبه برای پوست به علت کاهش التهابی که ایجاد می نماید و افزایش کلاژن، می تواند به درمان آکنه و از بین بردن جای جوش یاری کند. خاصیت ضدالتهابی زردچوبه می تواند منافذ شما را هدف قرار داده و پوست را آرام کند. زردچوبه بعلاوه برای کاهش جای زخم شناخته شده است. از طرفی استفاده از این ترکیب در ماسک های خانگی می تواند به صورت شما در پاک سازی پوست و افزایش کیفیت پوست یاری نماید.

نحوه استفاده از زردچوبه برای پوست

شما می توانید زردچوبه را از فروشگاه های معتبر بخرید یا چوب آن را تهیه نموده و خودتان در خانه آسیاب کنید و برای انواع ماسک های خانگی که می توان با زردچوبه ساخت، استفاده نمایید. البته با توجه به اینکه واکنش پوستی افراد نسبت به مواد طبیعی مختلف کاملا فرق دارد، حتما قبل از زدن هر نوع ماسک زردچوبه بر روی پوست میزان کمی از آن را روی قسمت کوچکی از پوست پشت گوشتان امتحان کنید و بعد از 24 ساعت اگر واکنش هایی مانند سوزش، خارش، التهاب و غیره را تجربه نکردید می توانید از آن برای کل پوستتان بهره ببرید. برترین ترکیب برای استفاده از زردچوبه برای پوست نیز مخلوط کردن آن با عسل یا ماست است. طوری که یک خمیر یکدست ایجاد گردد و بعد آن را روی صورت بگذارید و حدود 10 الی 15 دقیقه بعد آن را بشویید.

پیشنهاد مطالعه: بعلاوه می توانید مطلب راهکارهایی برای تقویت ناخن آسیب دیده را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 9 تیر 1401 بروزرسانی: 9 تیر 1401 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 2034

به "داشتن پوستی مانند هلو، با این ادویه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داشتن پوستی مانند هلو، با این ادویه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید