دانشمند روس: کرونا هیچگاه انسان را ترک نمی کند

به گزارش مجله افتخار، یکی از دانشمندان و ویروس شناس برجسته روسیه معتقد است که ویروس کرونا (کووید-19) هیچگاه انسان را ترک نمی کند و احتمالا 70 درصد انسان ها به این ویروس مبتلا شوند.

دانشمند روس: کرونا هیچگاه انسان را ترک نمی کند

ویتالی زوروف (Vitali Zverev) که رئیس علمی مرکز پژوهشی های واکسن مچنیکووا و عضو آموزشگاه علوم روسیه است، گفت: من افرادی را که می گویند ما از عهده مهار ویروس کرونا بر می آییم و آن را نابود می کنیم، درک نمی کنم.

وی با طرح این سوال که این ویروس کجا خواهد رفت؟، اضافه نمود: در آفریقا بیش از یک میلیارد نفر زندگی می نمایند و سطح امکانات دراین قاره به مراتب کمتر از دیگر مناطق دنیا است.

زوروف با بیان اینکه بعضی معتقدند که 200 هفته زمان برای از بین بردن ویروس در انسان ها احتیاج است، گفت: این غیرممکن و غیرواقعی است، به همین خاطر می گویم که کرونا هرگز از میان ما نخواهد رفت.

دانشمند روس اظهار داشت: تنها حال 20 درصد مبتلایان به کرونا وخیم است، آمار مرگ و میر بر اثر این بیماری مانند آنفلوانزا است و این ویروس افرادی را از پا درمی آورد که بدنشان ایمنی پایینی دارد.

زوروف اطلاعات مربوط به مرگ و میر پنج درصدی بر اثر ابتلا به کرونا را رد کرد و اظهار داشت: آمار مرگ و میر ناشی از کرونا حتی از سرماخوردگی کمتر است.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا کم کم کاهش خواهد یافت، اظهار کرد: قرنطینه نقش خود را بازی می نماید و به احتمال زیاد تابستان آینده تعداد مبتلا به این بیماری به حداقل می رسد و خطر مرگ بر اثر کرونا کاهش خواهد یافت و شمار افرادی که در برابر کووید-19 ایمنی می یابند بیشتر می گردد اما این ویروس هرگز از بین نمی رود.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 887

به "دانشمند روس: کرونا هیچگاه انسان را ترک نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشمند روس: کرونا هیچگاه انسان را ترک نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید