دوئل تیم بسکتبال جوانان برای تکرارِ قهرمانی آسیا و سهمیه جهانی

به گزارش مجله افتخار، به گزارش خبرنگاران، بیست و پنجمین دوره مسابقات بسکتبال زیر 18 سال قهرمانی آسیا از فردا و با حضور 16 تیم در تایلند شروع می گردد. ایران (مدافع عنوان قهرمانی)، تایلند (میزبان)، چین، کره جنوبی، ژاپن، چین تایپه، فیلیپین، هند، اندونزی، قزاقستان، بحرین ، سوریه، لبنان، امارات همراه با استرالیا و نیوزلند تیم های شرکت کننده در این دوره رقابت ها هستند.

دوئل تیم بسکتبال جوانان برای تکرارِ قهرمانی آسیا و سهمیه جهانی

این برای نخستین بار است که دو تیم استرالیا و نیوزلند نیز در مسابقات بسکتبال جوانان آسیا شرکت دارند و همین مسئله حساسیت و به نوعی دشواری این رقابت ها را بیشتر نموده است. ایران که دو سال پیش در تهران و برای سومین بار جام قهرمانی را بالای سر برد، برای تکرارِ قهرمانی این دو تیم را هم به عنوان جدی ترین حریفانش پیش رو دارد در حالیکه به خاطر لغو ناگهانی تورنمنت اطلس اسپورت و فراهم نشدن حضور در اردوی برون مرزی دیگر به خاطر فرصت کم، بسکتبالیست های جوان بدون دیدار تدارکاتی با تیم های خارجی راهی این رقابت ها شده اند.

البته چهار تیم برتر مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا صاحب سهمیه رقابت های دنیای زیر 19 سال 2019 می شوند. محسن شاه علی سرمربی تیم بسکتبال جوانان هم تاکید دارد که دستیابی به یکی از این سهمیه های دنیای به مراتب مهمتر از جام قهرمانی است.

رقابت تیم بسکتبال جوانان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا با دیدار با اندونزی شروع می گردد که فردا برگزار می گردد. تیم کشورمان در گروه اول مسابقات با اندونزی، قزاقستان ژاپن همگروه است. دیدارهای دوم و سوم تیم ایران در مرحله مقدماتی نیز به ترتیب برابر قزاقستان و ژاپن برگزار می گردد.

گروه بندی مسابقات بسکتبال جوانان قهرمانی آسیا به توضیح زیر است:

گروه A: ایران، ژاپن، قزاقستان و اندونزی

گروه B: چین، فیلیپین، لبنان و امارات

گروه C: استرالیا، نیوزلند، بحرین و تایلند

گروه D: کره جنوبی، چین تایپه، هند و سوریه

به گزارش خبرنگاران، تیم بسکتبال جوانان ایران با ترکیب متین آقاجان پور، امیر حسین علی کمک، احسان دلیرزهان، محمدرضا تقی لیو، محمد امین درویش، اسحاق حاتمی فر، امیرحسین رضایی فر، رضا مرادی، بهشاد عرب زاده، ستار شیخ، علی کاشانی و پدرام فخفوری در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی دنیا شرکت نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 277

به "دوئل تیم بسکتبال جوانان برای تکرارِ قهرمانی آسیا و سهمیه جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوئل تیم بسکتبال جوانان برای تکرارِ قهرمانی آسیا و سهمیه جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید