دوندگان سومین ابرماراتن بین المللی راه ابریشم ایران به گندم بریان رسیدند

به گزارش مجله افتخار، دوندگان سومین ابرماراتن بین المللی راه ابریشم ایران، سومین روز این مسابقه را از منطقه گندم بریان بیابان لوت شهداد در استان کرمان شروع کردند.

دوندگان سومین ابرماراتن بین المللی راه ابریشم ایران به گندم بریان رسیدند

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان، غلامرضا فرخی مدیرکل میراث فرهنگی استان امروز چهارشنبه 11 مهر 97 در جمع خبرنگاران با ارائه گزارشی از دو روز نخست این مسابقات، اظهار کرد: در این ابرماراتن 35 دونده از شش کشور دنیا حضور دارند که 18 نفر از آن ها خارجی هستند.

فرخی با بیان اینکه در جریان این ابرماراتن، 11 نفر از دوندگان 150 کیلومتر را در نقاط مختلف بیابان لوت شهداد می دوند، توضیح داد: سایر شرکت کنندگان جهتی 250 کیلومتری را طی خواهند کرد.

او با اشاره به اینکه در اولین روز برگزاری سومین ابرماراتن بین المللی راه ابریشم ایران، دوندگان یک جهت 32 کیلومتری را دویدند، اضافه کرد: این جهت از محل اکوکمپ هواپیمایی ماهان آغاز شد و تا دره دلفین ها ادامه داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با تاکید بر اینکه دوندگان در دومین روز این ابرماراتن، 38 کیلومتر را از دره دلفین ها تا گندم بریان و رود شور دویدند و شب را در گندم بریان سپری کردند، گفت: خوشبختانه تاکنون شرایط آب و هوایی برای ادامه کار مناسب بوده است.

فرخی اضافه کرد: تمام دوندگان صبح امروز (چهارشنبه) از گندم بریان تا کاروانسرای حوض نادر را که یک جهت 40 کیلومتری است، خواهند دوید و از فردا (پنجشنبه) وارد جهت نمک و ریگان یلان خواهند شد که در واقع سخت ترین بخش جهت است.

او با تاکید بر این که تاکنون همه چیز به خوبی پیش رفته و یک تیم پزشکی حرفه ای همراه گروه است، اظهار کرد: سومین ابرماراتن بین المللی راه ابریشم ایران در روز یکشنبه 15 مهرماه به انتها خواهد رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه تاکنون دو دونده ایرانی به دلیل نداشتن تجهیزات مناسب از ادامه مسابقه انصرف داده اند، اضافه کرد: یک دونده ایتالیایی نیز که سال قبل هم در این دوره از مسابقات شرکت داشته،انصراف داده است.

فرخی با اشاره به اینکه تاکنون همه شرکت کنندگان از سطح برنامه ها رضایت کامل داشته اند، اعلام کرد: خوشبختانه در دو روز نخست این مسابقات، شرایط آب و هوایی بسیار خوب و بدون طوفان بوده و هوا هم به نسبت سال گذشته چندان گرم نیست.

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 273

به "دوندگان سومین ابرماراتن بین المللی راه ابریشم ایران به گندم بریان رسیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوندگان سومین ابرماراتن بین المللی راه ابریشم ایران به گندم بریان رسیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید