رایزنی لاوروف با وزرای خارجه آذربایجان و ارمنستان درباره عملیات صلح در قره باغ

به گزارش مجله افتخار، وزیر خارجه روسیه در مذاکراتی تلفنی با همتایان آذربایجانی و ارمنستانی خود، فرایند اجرای مأموریت حفاظت از صلح در منطقه قره باغ و برنامه های فعالیت مرکز واکنش انسان محبت آمیز در این منطقه را مورد آنالیز قرار داد.

رایزنی لاوروف با وزرای خارجه آذربایجان و ارمنستان درباره عملیات صلح در قره باغ

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و زهراب منتساکانانیان وزیر خارجه ارمنستان روز یکشنبه در جریان یک مکالمه تلفنی، درباره شروع مأموریت حفاظت از صلح روسی در منطقه درگیری قره باغ کوهستانی با یکدیگر گفت وگو کردند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای شرح داد که در جریان این مذاکرات تلفنی، طرفین نحوه دقیق اجرای بیانیه مشترک روسای جمهوری آذربایجان، ارمنستان و فدراسیون روسیه در تاریخ 9 نوامبر امسال (19 آبان)، از جمله وظایف مربوط به استقرار نیروهای حافظ صلح روسی در منطقه درگیری قره باغ و اطمینان از انجام موثر وظایف آنها در این زمینه را مورد بحث و آنالیز قرار دادند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه همتای خود را در جریان برنامه های فعالیت مرکز بین وزارت خانه ای واکنش انسان محبت آمیز در منطقه قره باغ کوهستانی قرار داد. طرفین همچنین به اهمیت برقراری همکاری با سازمان های بین المللی در این رابطه اشاره کردند.

وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام نمود که سرگئی لاوروف روز یکشنبه مذاکرات تلفنی مشابهی نیز با جیحون بایراموف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان داشت که شروع عملیات گروه صلح بانان روسی در قره باغ کوهستانی موضوع اصلی رایزنی دو طرف بود.

طبق این اطلاعات، در جریان این گفت وگو، جزئیات اجرای بیانیه مشترک سه جانبه درباره آتش بس و توقف درگیری ها د ر منطقه قره باغ مورد آنالیز قرار گرفته و توجه ویژه روی هماهنگی مراحل عملی بیانیه در زمینه اعزام نیروهای حافظ صلح روسی و سازماندهی فعالیت آنها در عرصه عملیاتی معطوف بود.

لاوروف همچنین همتای آذربایجانی خود را در جریان دستورالعملهای اصلی ایجاد مرکز واکنش انسان محبت آمیز در قره باغ قرار داد. دو طرف بر لزوم مشارکت فعال سازمان های بین المللی، به ویژه دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، برنامه توسعه سازمان ملل، یونسکو و کمیته صلیب سرخ بین المللی، به منظور پیشرفت در امر بازسازی پس از جنگ، رسیدگی به مسائل انسانی مردم منطقه و حفظ ارزش های مذهبی و فرهنگی آنها تأکید کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1211

به "رایزنی لاوروف با وزرای خارجه آذربایجان و ارمنستان درباره عملیات صلح در قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی لاوروف با وزرای خارجه آذربایجان و ارمنستان درباره عملیات صلح در قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید