فرستاده ویژه ایران از مسکو به ایروان رفت

به گزارش مجله افتخار، معاون سیاسی وزیر امور خارجه و فرستاده ویژه جمهوری اسلامی ایران برای ارائه طرح کشورمان به منظور انتها دادن به درگیری های جمهوری آذربایجان و ارمنستان، دقایقی پیش مسکو را به مقصد ایروان ترک کرد.

فرستاده ویژه ایران از مسکو به ایروان رفت

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و فرستاده ویژه جمهوری اسلامی ایران که به منظور معرفی و تبیین ابتکار ایران برای سرانجام دادن به اختلافات جمهوری آذربایجان و ارمنستان در خصوص قره باغ بعد از باکو به روسیه سفر نموده بود، مسکو را به سمت ایروان ترک کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

عراقچی بعد از سرانجام مذاکرات با آندری رودنکو نماینده ویژه روسیه در امور قره باغ و سرگئی ریابکوف همتای روسی خود در امور برجام، هنگام ترک مسکو گفت: طرح تهران درباره مناقشه قره باغ را که بر مبنای اصول انسان محبت آمیز و توجه به خواست های طرف های درگیر تهیه شده پیشنهاد داد.

عراقچی پیش از عزیمت به ایروان، درباره ملاقاتهای امروزش با مسئولان روسی در مسکو گفت: نکته مهم این مذاکرات، شباهت دیدگاه های بسیار زیاد ایران و روسیه درباره بحران قره باغ بود و می توان گفت هر دو کشور برای سرانجام دادن به این بحران در یک راستا حرکت می نمایند.

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایران و روسیه به عنوان دو کشوری که تا به امروز بی طرفی خود را حفظ نموده اند، اضافه کرد: برای سرانجام دادن به بحران قره باغ، ظرفیت های بسیار بزرگی بین ایران و روسیه وجود دارد و قرار شد طرح ابتکاری جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل بحران قره باغ بطور کامل مورد مطالعه قرار بگیرد و در آینده نزدیک دوباره با یکدیگر در تماس باشیم.

عراقچی با اشاره به اینکه در مذاکرات فشرده خود در مسکو، ابعاد و جزییات طرح ابتکاری ایران را تشریح نموده است، گفت بعد از مطالعه این طرح از سوی روسیه، نقطه نظرات مسکو را خواهیم شنید.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان درباره مذاکرات خود با سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه و مذاکره نماینده ارشد روسیه هم گفت سالهاست در بحث مذاکرات هسته ای مشورت های نزدیکی بین دو کشور در جریان است و حضور در مسکو فرصتی فراهم کرد تا یکبار دیگر مروری بر آخرین وضع برجام داشته باشیم.

وی این ملاقات را بسیار مفید و سازنده بیان کرد و اضافه کرد در این ملاقات آخرین احتمالات و سناریوهایی که ممکن است پیش روی دو کشور باشد، آنالیز شد و درباره نحوه برخورد با این سناریوها و چالش های احتمالی پیش رو رایزنی کردیم.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1188

به "فرستاده ویژه ایران از مسکو به ایروان رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرستاده ویژه ایران از مسکو به ایروان رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید