روزنامه ایران: دستمزد یک شب شعار نویسی 300 هزار تومان است

به گزارش مجله افتخار، روزنامه ایران نوشت: بعضی از افرادی که به جرم شعارنویسی به وسیله نیرو های انتظامی و امنیتی دستگیر شده اند اعتراف نموده اند که در ازای دریافت پول، روی دیوار های اماکن عمومی و خصوصی شعار می نوشتند.

روزنامه ایران: دستمزد یک شب شعار نویسی 300 هزار تومان است

عموم این افراد در گروه های 2 الی 4 نفره اقدام به شعارنویسی می کردند و نکته اینکه دریافت پول منوط به دریافت تصویر شعارنویسی بود. یکی از اعضای گروه وظیفه فیلمبرداری را بر عهده داشت و هنگام شعارنویسی، یک یا دو نفر وظیفه مراقبت و نگهبانی را برعهده داشتند تا در صورت مشاهده فرد یا ماشین مشکوک، به شعارنویس ها اطلاع دهند تا اینگونه با امنیت بیشتری بتوانند اقدام مجرمانه خود را انجام دهند.

بعلاوه اغلب شعارنویسی ها در ساعت های پایانی شب اتفاق می افتاد چرا که در آن موقع خیابان ها و کوچه ها بیش از هر زمان دیگری خلوت بودند. مبلغ یک شب شعارنویسی با توجه به تعداد شعار ها متفاوت بوده است، اما این افراد عموماً مبلغی بین 150 تا 300 هزار تومان برای هر شب شعارنویسی دریافت می کردند. این افراد دستمزد خود را به صورت نقدی از نفر سومی که در جریان شعارنویسی نبود و صرفاً در ازای دریافت پول وظیفه توزیع پول را بر عهده داشت، می گرفتند. پیش از دریافت پول، فیلم به شماره تلفنی که فرد شعار دهنده در اختیار شعارنویس قرار داده بود، ارسال می شد.

منبع: فرارو
انتشار: 19 مهر 1401 بروزرسانی: 19 مهر 1401 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 2105

به "روزنامه ایران: دستمزد یک شب شعار نویسی 300 هزار تومان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزنامه ایران: دستمزد یک شب شعار نویسی 300 هزار تومان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید