زیباترین فرودگاه دنیا کجاست؟

به گزارش مجله افتخار، فرودگاه های زیادی در دنیا وجود دارند که بسیار زیبا هستند اما قطعا لقب زیباترین آن ها تنها به یک کشور تعلق خواهد داشت.

زیباترین فرودگاه دنیا کجاست؟

به نظر می رسد که بالاخره زیباترین فرودگاه دنیا خودش را به همه نمایان نموده است. زیباترین فرودگاه دنیا به وسیله معمار برجسته (Zaha Hadid) طراحی شده که قرار است در کشور چین و شهر پکن شاهد آن باشیم. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا زیباترین فرودگاه دنیا را بیشتر بشناسید.

بزرگ ترین فرودگاه دنیا

به فرودگاه پکن خوش آمدید، کارشناسان می گویند این فرودگاه، نهایتا به چند علت، بزرگ ترین فرودگاه دنیا نیز خواهد شد. با چهار باند و یک ترمینال با مساحت دو میلیون فوت مربع (حدود 18 هکتار)، یکی از بزرگ ترین فرودگاه های دنیا است که سالانه 45 میلیون مسافر را جابه جا می نماید.

طراحی فرودگاه نو پکن

در زیباترین فرودگاه دنیا مسافران، فضایی را خواهند دید که تا به امروز ندیده اند. مسیرهای پیاده روی به یک قطب مرکزی متصل است که مسافران پروازهای بین المللی و خارجی را از هم جدا می نماید. فضای فرودگاه پکن بعلاوه دارای فضاهای باغی عجیب وغریب است تا به صورت تضمینی فراموش کنید که در فضایی با چندین تن فلز و بتن محصور شده اید. اگر به تماشای های دنیا علاقه دارید، پراگ، عروس زیبای اروپا را بخوانید.

معمار مرحوم Zaha Hadid، ساختمان نو فرودگاه پکن را با دو هدف طراحی کرد که در فکر بماند:

  • ساخت یک فرودگاه جمع وجور
  • کاهش زمان پرواز

احترام به کشور بومی

در وب سایت این معمار برجسته گفته شده است که تقارن کلی طراحی ترمینال فرودگاه با شکل دورانی آن، همراه با هم یک ترکیب مایع ایجاد می نماید که نشان دهنده هماهنگی و تعادل در منظره ها چینی است. در همین حال، رنگ ها و مواد اولیه آن بیان کننده یک زبان بصری در خصوص فرهنگ سنتی چین است.

و اما این ها، همه چیز در خصوص این فرودگاه نیست! طراحی این فرودگاه زیبا، نیز سازگار با محیط زیست است و با توجه به مشاوره مهندسی مهندس BuroHappold، پیش بینی می گردد که مقدار مصرف انرژی و انتشار گاز کربن دی اکسید در این مکان تا 50 درصد کاهش یابد.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از گردشگری کلیسای وانک در قلب عاشقانه ترین خیابان اصفهان را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 18 شهریور 1401 بروزرسانی: 18 شهریور 1401 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 2088

به "زیباترین فرودگاه دنیا کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین فرودگاه دنیا کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید