تور ترکیه ارزان: سالاد مرغ و قارچ ترکیه ای????؛ مقوی و خوشمزه

به گزارش مجله افتخار، سالاد مرغ از جمله پیش غذاهاییه که خیلی زود حاضر میشه. دستور های بسیار متنوعی برای سالاد مرغ موجوده که شما میتونید بسته به ذائقه و موادی که در اختیار دارین سالادتون رو تهیه کنین. بدون در نظر گرفتن سس، سالاد مرغ جزو غذاهای سالم و کم کالری محسوب میشه و علاوه بر پیش غذا به عنوان عصرانه یا شام هم میتونه سرو بشه!

تور ترکیه ارزان: سالاد مرغ و قارچ ترکیه ای????؛ مقوی و خوشمزه

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

سالاد مرغی که اینجا برای شما در نظر گرفتیم از کشور ترکیه است که ذائقه ای نزدیک به ما دارن و بیشتر ایرانی ها طعم این سالاد رو به عنوان غذای نو میپسندن. بریم سراغ دستور این سالاد مرغ خوشمزه در خبرنگاران بلاگ:

مواد لازم برای سالاد مرغ ترکیه ای

از اون جا که بیشتر مواد تشکیل دهنده این سالاد سبزیجات هستن، مقدار خاصی رو تعیین نکردیم و به سلیقه خودتون میتونید این مقدار ها رو کم و زیاد کنید. ما از مقادیری متناسب با عکس زیر استفاده کردیم.

  • سینه مرغ: یک عدد
  • قارچ
  • پیاز
  • شوید
  • ذرت
  • خیارشور
  • هویج
  • فلفل دلمه ای
  • سیر: 1 الی2 حبه
  • سس مایونز : 4 قاشق غذاخوری
  • ماست چکیده : 2 قاشق غذاخوری
  • آویشن
  • نمک
  • آرپا شهریه: یک پیمانه

اول اشاره کنم که آرپا شهریه یه نوع پاستای مخصوصه که به شکل دونه های برنجه، این پاستای دونه برنجی در پلوها و انواع سوپ ها و سالادهای ترکیه ای استفاده میشه و میتونید از فروشگاه هایی که مواد غذایی خارجی می فروشن تهیش کنین. البته برخی از شرکت های ماکارونی ایرانی هم نمونه داخلیش رو زدن و کاملا موجوده. حالا اگه کلا نخواستین از آرپا شهریه استفاده کنین میتونین به جاش از هر پاستای دلخواهی که دوست دارین استفاده کنین. توی قسمت بعدی عکس این نوع پاستا رو میتونید مشاهده کنید.

طرز تهیه سالاد مرغ و قارچ:

یک عدد سینه مرغ رو با پیاز خرد شده،نمک، فلفل و آب بذارین بپزه و بعد ریش ریش کنین و بهش خیارشور نگینی خرد شده و هویج آبپز نگینی شده،ذرت، قارچ، شوید خرد شده و فلفل دلمه ای اضافه کنین. سالاد یه پیش غذای کاملا سلیقه ای هست پس میتونین هر کدوم از مواردی که گفتم رو حذف کنین یا از مواد دیگه ای مثل پیازچه و.. هم استفاده کنین.

مواد که مخلوط شد دو حبه سیر له کنین و بهش اضافه کنین، سیر کاملا قابل حذفه کسایی که سیر دوست ندارن یا احساس میکنن داخل این سالاد طعمش رو نمیپسندن میتونن حذفش کنن یا اگه میخواین طعمش غالب نباشه میتونین یک حبه کوچیک رو رنده و اضافه کنین.

آرپا شهریه رو داخل روغن تفت بدید تا تغییر رنگ بده بعد بهش دو لیوان آب جوش اضافه کنین و همراه نمک و با شعله بالا بذارین بپزه وقتی ابش کشیده شد حرارت رو کم کنین و در قابلمه رو همراه با دم کنی بذارین و اجازه بدین دم بکشه و مغز پخت بشه.

اگر هم از پاستای دیگه ای استفاده میکنین بذارین آب جوش بیاد بهش نمک و ادویه بزنین و پاستا رو داخلش بریزین. وقتی کاملا مغز پخت شد آبکش کنین و نیازی به دم کردن نیست. وقتی آرپا شهریه پخت اجازه بدین خنک بشه و با مواد مرغمون مخلوطش کنین.

داخل ظرفی چهار قاشق سس و دو قاشق ماست چکیده رو مخلوط کنین و بهش نمک و اویشن اضافه کنین و با مواد مخلوط کنین.

حالا سالاد حاضره میتونین قالبی سروش کنین یا داخل ظرف های تکنفره بریزین و همراه نان یا بدون آن نوش جان کنید.

اگر خواستید این دسر رو قالبی سرو کنید به طوری که ظاهر خوبش حفظ بشه و مثل عکس بشه، داخل ظرف های کوچیک رو کیسه فریزر بزارید مواد رو داخلش بریزید و با پشت قاشق کاملا فشرده کنید و بعد داخل ظرف برگردونید. برای تزیین این سالاد هم دستتون حسابی بازه. میتونید روی سالاد رو با شوید، ذرت و گوجه فرنگی تزیین کنید.

اگر میخواین سالاد مرغ و قارچ شما حالت رژیمی پیدا کنه میتونید به جای سس از انواع ماست بهره ببرید و یا سس رو با ماست رقیق کنید. ممکنه با این کار طعمش به خوبی نسخه اصلی نشه ولی چون تمام مواد تشکیل دهنده این سالاد سبزی های سالم هستند اگر بتونید این سالاد رو در برنامه غذایی هفتگی خودتون قرار بدین بدون اینکه نگران ضررهای سس مایونز باشید، میتونه انتخاب خوبی باشه به خصوص برای علاقه مندکردن بچه ها به مصرف سبزیجات. هر سوالی که درباره این سالاد دارید توی کامنتا بپرسید.

منبع: اُکالا
انتشار: 24 آذر 1400 بروزرسانی: 24 آذر 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1843

به "تور ترکیه ارزان: سالاد مرغ و قارچ ترکیه ای????؛ مقوی و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه ارزان: سالاد مرغ و قارچ ترکیه ای????؛ مقوی و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید