طرز تهیه کیک گوشت؛ غذایی نو و خوشمزه!

به گزارش مجله افتخار، وقتی نام کیک به گوشمون می رسه، حونامون می ره به کیک های شیرین و خوشمزه که به عنوان دسر سرو می شن. ولی تو دنیای آشپزی کلی کیک شور داریم که به عنوان غذا یا پیش غذا خورده می شن. داخل این کیک ها معمولا همچون کیک های شیرین، مواد اولیه ای مثل تخم مرغ و آرد وجود داره و قطعا با حذف شکر، اضافه کردن سبزیجات و پروتئین تبدیل به یک غذای خوشمزه مثل کیک مرغ می شن. این بار در قسمت آشپزی از مجله خبرنگاران، با آموزش کیک گوشت که ظاهر شیک و جذابی داره و برای پذیرایی تو مهمونی ها بسیار مناسبه، در خدمتتون هستیم .

طرز تهیه کیک گوشت؛ غذایی نو و خوشمزه!
مواد لازم خمیر کیک شور
تخم مرغ 4 عدد
آرد2 پیمانه
روغن مایع1/2 پیمانه
ماست1 پیمانه
بیکینگ پودر 2 قاشق چایخوری
نمک، فلفل به مقدار لازم
پودر سیر / پودر آویشن / پاپریکا1/2 قاشق چایخوری
پودر جوز هندی 1/4 قاشق چایخوری

مواد لازم میانی کیک گوشت

گوشت چرخنموده 100 گرم
فلفل دلمه ای 3 قاشق غذاخوری
کنسرو ذرت3 قاشق غذاخوری
رب 2 قاشق غذاخوری
قارچ 4 عدد
پیاز 1 عدد
نمک و فلفلبه مقدار لازم
زردچوبه 1/2 قاشق چایخوری
پودر سیر و پودر آویشن 1/2 قاشق چایخوری
پنیر پیتزا به مقدار لازم

با طرز تهیه کیک گوشت همراه ما باشید.

مراحل تهیه خمیر مواد میانی کیک گوشت:

1- آماده سازی مواد میانی کیک گوشت: پیاز نگینی شده را در کمی روغن تفت می دهیم، وقتی کمی پیاز ها سبک شد و عطر آن آزاد شد، گوشت چرخ نموده را به آن اصافه می کنیم و مجددا با حرارت ملایم تفت می دهیم.

2- حتما با ضربه های قاشق، گوشت چرخنموده را از هم باز کنید تا داخل آن تکه های گوشت گلوله گلوله باقی نماند. وقتی رنگ گوشت کمی برگشت و تفت خورد، قارچ های نگینی شده را به آن اضافه می کنیم و زیر حرارت را کمی زیاد می کنیم تا از آب انداختن قارچ جلوگیری کند.

3- بعد از تفت خوردن قارچ، ادویه ها را که شامل فلفل، نمک، پودر سیر، پودر آویشن و زردچوبه می باشد، به آن اضافه می کنیم.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه موس کیک شکلاتی؛ بدون ژلاتین و تخم مرغ

4- بعد از کمی تفت دادن ادویه ها، فلفل دلمه ای نگینی شده و ذرت را اضافه نموده و به مدت 5 دقیقه آن ها را نیز تفت می دهیم.

نکته: نگران پختن مواد در مایه گوشت نباشید؛ مرحله دوم پخت در فر انجام می گردد.

5- تمامی مواد را به یک سمت ظرف مننقل می کنیم و رب رو کنار ماهیتابه کمی تفت می دهیم و بعد با کل مواد ترکیب می کنیم تا مجددا با مواد تفت بخورد. اینکار باعث می گردد بوی خامی رب بهتر گرفته گردد.

6- وقتی مواد خوب با رب تفت خورد، آن را به طرفی دیگر منتقل می کنیم و اجازه می دهیم تا زمانی که خمیر کیک را آماده می کنیم، خنک گردد.

مراحل تهیه خمیر کیک شور:

1- برای آماده سازی مواد کیک، در ابتدا تخم مرغ های هم دمای محیط را با کمی نمک و فلفل به یاری همزن بزنید تا پف کند و حجم بگیرد.

2- بعد از حجم گرفتن تخم مرغ ها، روغن مایع را به آن اضافه می کنیم و مجددا برای حدود 3 دقیقه با همزن هم می زنیم.

3- ماست و بیکینگ پودر را نیز اضافه نموده و تا زمانی که مواد خوب مخلوط گردد، آنرا هم می زنیم. دقت کنید که ماست هم حتما همدمای محیط باشد تا باعث بریده شدن مواد نگردد.

4- آرد الک شده را در دو یا 3 مرحله به مواد اضافه می کنیم و مواد کیک را در یک جهت، یعنی یا در جهت عقربه های ساعت یا در خلاف جهت عقربه های ساعت، هم می زنیم.

5- هم زدن مواد کیک با آرد، باید با همزن خاموش یا پایین ترین سرعت هم زن انجام گردد. چون هم زدن زیادی آن، باعث سفت شدن بافت کیک می گردد.

6- وقتی مواد یکدست شد، ادویه ها را که شامل پودر سیر، آویشن، پودر پاپریکا و پودر جوز هندی می یاشد، به آن اضافه می کنیم و اهسته مواد را مخلوط می کنیم.

7-برای این کیک، از انواع قالب های فلزی و سیلیکونی می توانید استفاده کنین؛ فقط کافیست کف قالب را به خوبی چرب کنید تا مواد کیک به آن نچسبد و بعد نیمی از مواد کیک را داخل قالب می ریزیم.

8-از مواد گوشتی روی مواد کیک می ریزیم و به آرامی آنرا را تمام جای قالب پخش می کنیم. بهتر است که از کنار های قالب در حدود نیم الی یک سانت فاصله داشته باشد تا مواد گوشتی کاملا وسط کیک ما قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک کوکو استار (کیک سه لایه)

9- روی آن به دلخواه مقداری پنیر پیتزا می ریزیم تا کیک گوشت ما خوشمزه تر گردد. هنگام ریختن پنیر پیتزا نییز اصلا فشار وارد نکنید تا مواد به کف قالب نرود.

10- در نهایت مجدد روی آن را از به جای مانده مواد کیک می ریزیم. بطوری که حدود نیم سانت پایانی قالب خالی بماند. سطح آنرا صاف می کنیم و به مدت 45دقیقه در فر با دمای 180 درجه که از قبل گرم نموده ایم قرار می دهیم.

11- بعد ازینکه کیک پخت و انرا از فر خارج کردیم، اجازه می دهیم تا به دمای محیط برسد و بعد آنرا از قالب خارج می کنیم و به دلخواه تزئین و سرو می کنیم. برای تزیین، میتوانید از انواع سس های خانگی، بهره ببرید.

فوت و فن پخت کیک گوشت:

  • حتما آرد را قبل از استفاده دوبار الک کنید؛ اینکار باعث هوادهی آرد می گردد که روی بافت کیک تاثیر گذار است.
  • تمامی مواد باید حتما همدمای محیط باشند.
  • ادویه های مایه کیک را به هیچ وجه حذف نکنید چون به خوشمزه تر شدن قسمت نان کیک یاری می نماید.
  • بجای گوشت چرخنموده، می توانید از مرغ ابپز ریش ریش شده و یا چرخنموده مرغ و یا هر نوع پروتئین دیگری بهره ببرید.
  • مواد میانی سلیقه ای می باشد. ولی بهتر از حتما در صورت استفاده از سبزیجات، آنها را تفت دهید تا بخار و آب اضافی آن خارج شده و وسط کیک را خمیر نکند.
  • در صورت استفاده از قالب های سیلیکونی دقت کنید که قالب شما مناسب فر نیز باشد. برای مشاهده انواع قالب های آشپزی، کلیک کنید.

امیدواریم که از این دستور لذت برده باشید.

منبع: اُکالا
انتشار: 30 آذر 1400 بروزرسانی: 30 آذر 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1850

به "طرز تهیه کیک گوشت؛ غذایی نو و خوشمزه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کیک گوشت؛ غذایی نو و خوشمزه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید