سرمای منفی 30 درجه مصرف گاز کردستان را افزایش داده است

به گزارش مجله افتخار، خبرنگاران/کردستان مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان گفت: بارش برف و سرمای شدید طی روزهای گذشته که باعث یخبندان در بسیاری از نقاط استان شده است، مصرف گاز طبیعی را در بعضی منطقه ها استان حداقل تا 30 درصد با افزایش روبرو نموده است.

سرمای منفی 30 درجه مصرف گاز کردستان را افزایش داده است

احمد فعلە گری امروز (2بهمن) در کمیتە مدیریت بحران شرکت گاز استان کردستان اظهار کرد: مشترکین استان با توجه به برودت بیش از حد هوا و ماندگاری سرما طی شبانه روز گذشته بیش از 14 میلیون و 100 هزار متر مکعب گاز مصرف کردەاند.

به گفته این مسئول، طی یک هفته گذشته به طور میانگین مصرف گاز شهروندان استان کردستان با توجه به برودت هوا از 30 تا 35 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه تامین گاز طبیعی برای منازل مسکونی در اولویت شرکت گاز استان قرار گرفته است، عنوان نمود: بیشترین اندازه مصرف در مدت 24 ساعت گذشته به ترتیب سنندج 4 میلیون و پنج هزار متر مکعب، سقز 2 میلیون و 100 هزار متر مکعب، مریوان 1 میلیون و 350 هزار، شهرستان بانه 1 میلیون و شهرستان قروه 900 هزار متر مکعب گازطبیعی مصرف شده است و مابقی مصارف در سایر شهرستان های استان کردستان رخ داده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان تاکید نمود: با توجه به گزارش اداره کل هواشناسی کردستان مبنی بر استقرار توده هوای سرد تا اواسط هفته، به شهروندان توصیه می گردد ضمن رعایت موارد ایمنی در استفاده از وسایل گاز سوز موارد صرفه جویی را مد نظر داشته باشند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان ادامه داد: رعایت چند راه چاره ساده می تواند اندازه مصرف را در حد بسیار مطلوبی کاهش دهد که می توان به موارد ذیل اشاره نمود: رعایت دمای رفاه 18 تا 21 درجه سانتیگراد، تنظیم درجه پکیج روی 50 الی 55، بستن دریچه های کولر که باعث هدر رفت بسیار زیاد انرژی می گردد، پوشیدن لباس گرم، استفاده از پرده های ضخیم برای پنجره ها، بستن درب اتاق های بدون استفاده و خاموش کردن بخاری یا بستن شیر ترموسات برای صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی اقدام کنند.

فعله گری مدیر عامل شرکت استان کردستان در انتها از کلیه نیروهای عملیاتی که در جریان بارش های اخیر با کوشش مضاعف و چندین برابری از خدشه وارد شدن به خدمات و تامین انرژی برای مشترکین عزیز استان جلوگیری و مانع قطع گازشده اند ، تشکر کرد و اضافه کرد : در چند روز اخیر در حالیکه بارش های فراوان و سرمای 30 درجه زیر صفر در چند نقطه استان حاکم بود نیروی های امداد در شهرها و گازبان ها در روستاها در زیر بارش برف و سرمای شدید دست از کوشش دست برنداشته و در هر نقطه ای از استان مسئله ای برای مشترکین پیش می آمد فورا حاضر و آن را برطرف می نمودند تا خللی در ارائه خدمات بوجود نیاید و در برخی منطقه ها که هیچگونه وسیله نقلیه قادر به حرکت نبود با پای پیاده وظایف خود را انجام می دادند.

لازم به ذکر است تعداد مشترکین استان کردستان بیش از 580 هزار مشترک بوده و در 32 شهر و 1440 روستا از خدمات شرکت گاز استان کردستان استفاده می کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1401 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1975

به "سرمای منفی 30 درجه مصرف گاز کردستان را افزایش داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمای منفی 30 درجه مصرف گاز کردستان را افزایش داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید