شاهین اتوماتیک چه زمانی عرضه می گردد؟

به گزارش مجله افتخار، مدیرعامل سایپا اردیبهشت ماه سال جاری خبر از فراوری شاهین اتوماتیک و عرضه آن در نیمه دوم سال 1400 داد. اما حالا با گذشتن 55 روز از فصل زمستان، هنوز عرضه این محصول شروع نشده است. اما آخرین خبر مرتبط با شاهین اتوماتیک به اواسط دی ماه برمی شود. در این رابطه یک ماه قبل بعضی رسانه های حوزه خودرو با انتشار تصاویری از این محصول در مراکز تست فنی، گزارش دادند که ساپیا به عرضه شاهین اتوماتیک نزدیک شده است.

شاهین اتوماتیک چه زمانی عرضه می گردد؟

به گزارش خبرنگاران، آنالیز ها تازه نشان می دهد که مسئولان سایپا پیش فروش شاهین اتوماتیک را به اواخر اسفند و تحویل آن ها را فروردین 1400 موکول نموده اند، تا عرضه نسخه نو با عرضه نسخه پایه در سال گذشته هماهنگ گردد. در واقع نارنجی پوشان جاده مخصوص اواخر اسفند سال 1399 پیش فروش شاهین دنده ای را آغاز کردند و چند روز پیش از سرانجام سال، نخستین دستگاه ها را تحویل دادند. با این وجود بعید نیست که چنین اتفاقی در انتظار شاهین اتوماتیک هم باشد.

مسئولان این شرکت خودروسازی هنوز درباره قیمت نهایی و احتمالی شاهین اتوماتیک اظهار نظری نداشته اند. اما در حال حاضر تارا اتوماتیک ایران خودرو به عنوان رقیب اصلی شاهین اتوماتیک سایپا، در کارخانه 415 میلیون تومان قیمت دارد. به همین علت بعید به نظر می رسد که قیمت نسخه اتوماتیک شاهین کمتر از این محدوده باشد.

در حال حاضر نسخه دنده ای شاهین در کارخانه 343 میلیون تومان قیمت خورده است و نسخه دنده ای تارا نیز 293 میلیون تومان قیمت دارد. به همین علت احتمال بالا رفتن قیمت تمام شاهین اتوماتیک برای مصرف کنندگان در محدوده 450 میلیون تومان وجود دارد. اما با این حال باید تا زمان عرضه و قیمت گذاری محصول تازه سایپا صبر کرد.

شاهین اتوماتیک با چه تغییراتی عرضه می گردد؟

آنالیز تصاویر منتشر شده از سایپا شاهین اتوماتیک در یک مرکز تست فنی نشان می دهد که تغییرات روی بدنه چندان قابل توجه نیست. در نسخه نو علامت و نشان شاهین روی در صندوق عقب قرار گرفته است و کلمه شاهین به شکل نوشتاری فارسی تغییر یافته است.

علاوه بر این علامت و نشان جعبه دنده نو این خودرو تحت عنوان CVT روی خودرو قرار گرفته است.

اما در بخش فنی، امیرحسین تابع جماعت، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل سایپا اعلام نموده که شاهین اتوماتیک به جعبه دنده CVT ساخت شرکت پانچ بلژیک مجهز است.

این جعبه دنده توان موتور را به چرخ های جلو منتقل می نماید. علاوه بر این جعبه دنده ساختار ترونیک دارد که امکان تعویض دنده دستی و حالت اتوماتیک را در اختیار راننده قرار می دهد. بعلاوه دو حالت رانندگی نرمال و برفی نیز برای آن تعبیه شده است.

تعیینات فنی و امکانات رفاهی شاهین اتوماتیک

آنچه تا به امروز تعیین شده، این است که پیشرانه شاهین اتوماتیک تغییری نداشته و قرار است با موتور 1.5 لیتر توربو شارژ M15TC عرضه گردد. این موتور توان فراوری 110 اسب بخار قدرت با گشتاور 178 نیوتن متر را دارد.

مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در حالت ترکیبی 8 لیتر در هر صد کیلومتر است و گنجایش باک آن نیز همچنان 47 لیتر است.

در خصوص امکانات ایمنی و رفاهی شاهین اتوماتیک هنوز اطلاعات منتشر نشده و معلوم نیست که نسخه پایه و فول آپشن آن چه امکاناتی خواهند داشت. اما به نظر می رسد که شاهین اتوماتیک پایه همچنان امکانات نسخه دنده ای را داشته است. این امکانات شامل چراغ روشنایی روز، دو کیسه هوا، سنسور پارک و دوربین عقب، سانروف، استارت دکمه ای، سنسور نور، فرمان کمکی برقی، رینگ آلومینیومی 15 اینچی، ترمز های دیسکی جلو و عقب ABS، EBD، تریم داخلی چرم مصنوعی، آینه تاشو برقی، نمایشگر لمسی، تهویه اتوماتیک، سنسور باد تایر و... می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1964

به "شاهین اتوماتیک چه زمانی عرضه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاهین اتوماتیک چه زمانی عرضه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید