شهریه های نجومی در جیب مدیران مدارس

به گزارش مجله افتخار، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به ورود مجلس به موضوع شهریه های نجومی مدارس، گفت: سود مدارس لاکچری فقط به جیب مدیر و هیئت امنای مدارس می رود و معلمان این مدارس حقوق کمی می گیرند.

شهریه های نجومی در جیب مدیران مدارس

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، محمدجواد ابطحی در مصاحبه با مهر، با اشاره به دریافت شهریه های نجومی در بعضی از مدارس غیردولتی، گفت: در ابتدا ذکر این نکته حائزاهمیت است که نمی توان گفت که همه مدارس غیردولتی شهریه نجومی دریافت می نمایند.

وی اضافه نمود: بر اساس تحقیقات ما، صرفا 5 درصد از مدارس غیردولتی به ویژه در کلانشهرها مقررات را در زمینه دریافت شهریه رعایت نمی نمایند اما دیگر مدارس مقررات را در این زمینه رعایت می نمایند و حتی بعضی از مدارس غیردولتی وضعیت اقتصادی خوبی ندارند و به دلیل عدم جذب دانش آموز در حال تعطیلی هستند.

عضو ناظر مجلس بر شورای سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت بر مدارس غیردولتی، با تاکید بر اینکه بین مدارس غیردولتی توازن کافی وجود ندارد و باید عدالت آموزشی میان آنان رعایت گردد، توضیح داد: بنده اخیرا جلسه ای با معاون وزیر آموزش و پرورش داشتم و این موضوع را مطرح کردم و قرار شد که با مدیران مدارس لاکچری برخورد گردد.

ابطحی با بیان اینکه نکته قابل توجه آن است که این مدارس علی رغم دریافت شهریه های نجومی، به معلمان خود حقوق های بسیار کمی پرداخت می نمایند، توضیح داد: درآمد مدارس لاکچری میلیاردی است و در واقع در این مدارس هم به خانواده ها و هم به معلمان ظلم می گردد و صرفا عده ای خاص از این قضیه سود می برند که باید با آنان برخورد جدی گردد.

وی با تأکید بر اینکه باید بر شهریه مدارس غیردولتی نظارت بیشتری صورت گیرد، گفت: این موضوع جزء اختیارات وزارت آموزش و پرورش است اما در صورتی که گزارشی به مجلس درباره تخلف مدارس در دریافت شهریه از والدین واصل گردد، قطعا به آن ورود نموده و با متخلفان برخورد جدی می کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مدیران این مدارس به بهانه ارائه امکاناتی چون کلاس های فوق برنامه، آموزش زبان دوم و سفر دانش آموزان به تور اروپا از خانواده های آنان شهریه های کلان دریافت می نمایند.

ابطحی با بیان اینکه سود مدارس لاکچری فقط به جیب مدیر و هیئت امنای مدارس می رود، گفت: قطعا مجلس شورای اسلامی و به ویژه کمیسیون آموزش و تحقیقات به موضوع شهریه های نجومی مدارس ورود جدی می نمایند چرا که هیچ دلیلی ندارد که برخلاف قانون چنین شهریه هایی از خانواده ها دریافت گردد و در مقابل معلمان این مدارس حقوق چندانی دریافت ننمایند و امنیت شغلی نداشته باشند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 364

به "شهریه های نجومی در جیب مدیران مدارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهریه های نجومی در جیب مدیران مدارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید