صادق المهدی : مجلس قانونگذاری جدید سودان باید تشکیل شود

به گزارش مجله افتخار، رئیس حزب الامه سودان خواستار تشکیل مجلس قانونگذاری جدید و تعیین استانداران غیر نظامی در سراسر این کشور شد.

صادق المهدی : مجلس قانونگذاری جدید سودان باید تشکیل شود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ائتلاف آزادی و تغییر که حزب الامه سودان یکی از مهم ترین اعضای این ائتلاف است، در مرداد ماه گذشته توافقنامه ای را با نظامیان سودانی امضاء کرد که به سند اعلامیه قانون اساسی مشهور شد. براساس این اعلامیه سه ماه پس از تشکیل دولت انتقالی باید مجلس قانونگذاری جدید تشکیل شود. این دولت در همان ماه تشکیل شد و اولین ماموریت خود را که دستیابی به توافق صلح با گروه های مسلح بود، شروع کرد. ائتلاف آزادی و تغییر اعلام کرد: گروه های مسلحی که با دولت خارطوم توافق صلح کرده یا می کنند، مجازند، در مجلس کرسی داشته باشند. این درحالی است که بسیاری از گروه های مسلح که بر مناطق مختلف سودان حاکمند، با دولت انتقالی خارطوم توافقنامه صلح امضاء نکرده اند و معلوم نیست که همراهی آنان با انتخابات مجلس قانونگذاری چقدر باشد.

رهبر حزب الامه سودان در میان طرفداران خود در استان الجزیره این کشور گفت:مجلس قانونگذاری جدید باید تشکیل شود و استانداران غیرنظامی در سراسر کشور به کار گمارده شوند تا انقلاب به اهداف خود برسد.

عمرالبشیر برای کنترل تظاهرات مردمی علیه نظامش در ماه های پایانی حکومت خود افرادی را از میان مقامات بلندپایه نظامی و امنیتی انتخاب و به عنوان استاندار منصوب کرد. این افراد اداره امور تمام استان های سودان را در اختیار دارند و هنوز در این سمت مشغول فعالیت هستند.

به نوشته روزنامه سودان تریبون، صادق المهدی گفت: حزب الامه خود را ملزم به حمایت از دولت انتقالی می داند تا این دولت بتواند طرح ها و برنامه های خود را اجراء کند و به خواسته های مردم پاسخ مثبت دهد و بسترهای لازم را برای برگزاری انتخابات سالم و شفاف مجلس قانونگذاری جدید فراهم آورد.

رهبر حزب الامه سودان در حالی خواستار تشکیل مجلس قانونگذاری جدید شده و حزب خود را حامی دولت انتقالی می داند که دولت خارطوم در مهر ماه گذشته درپایتخت سودان جنوبی با جبهه انقلابی توافقنامه سیاسی امضاء کرد.

بر اساس این توافقنامه ، تشکیل مجلس قانونگذاری جدید تا زمان دستیابی به توافق صلح به تعویق می افتد و مشخص استانداران غیرنظامی پس از توافق صلح با تمام گروه های مسلح انجام خواهد شد.

جبهه انقلابی سودان یکی از مهم ترین گروه های مسلح این کشور است که بربخش های از استان دارفور حاکمیت دارد. این جبهه متحد ائتلاف آزادی و تغییر است.

هنوز دولت خارطوم با جبهه انقلابی سودان توافقنامه نهایی صلح را امضاء نکرده اند و گروه های مسلح دیگری وجود دارند که وارد مذاکرات با دولت انتقالی سودان نشده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 559

به "صادق المهدی : مجلس قانونگذاری جدید سودان باید تشکیل شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادق المهدی : مجلس قانونگذاری جدید سودان باید تشکیل شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید