ورزشکاران مهاجرت نموده می توانند برگردند، نگران شرایط دوپینگ هستیم

به گزارش مجله افتخار، به گزارش خبرنگاران، سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک هفته گذشته همراه با مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم های به لوزان سوئیس سفر کرد و ضمن حضور در مراسم افتتاحیه بازی های المپیک زمستانی با توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک و روسای فدراسیون های بین المللی مانند شمشیربازی و تکواندو دیدارهایی داشت.

ورزشکاران مهاجرت نموده می توانند برگردند، نگران شرایط دوپینگ هستیم

وی امروز چهارشنبه در نشست خبری در خصوص دستاوردهای این سفر و همچنین دیگر موضوعات مرتبط با کمیته ملی المپیک و مسائل روز ورزش شرح داد.

با برنامه ریزی به سوئیس رفتیم

صالحی امیری در شروع نشست خود که در محل کمیته ملی المپیک برگزار گردید، گفت: بر اساس برنامه هایی که داشتیم به این جمع بندی رسیدیم که همراه با با وزیر ورزش با توماس باخ ملاقات داشته باشیم، بر همین اساس به لوزان سفر کردیم و ضمن حضور در افتتاحیه ملاقاتهای پیش بینی شده را برگزار کردیم.

با قدرت به المپیک توکیو می رویم

وی با تاکید بر اینکه المپیک توکیو محور اصلی این نشست ها و ملاقات با باخ بود، اعلام کرد: مسایل و مسائل مانند مسائلی که برای پرداخت هزینه ها داریم را مطرح کردیم، تاکید کمیته بین المللی المپیک این بود که کاروان ایران با قدرت در توکیو حاضر شود.

به گفته صالحی امیری موزه ورزش و تاریخ شفاهی دیگر مباحثی بود که در این ملاقات مورد بحث نهاده شد.

شرحاتی در خصوص سناریو علیه جودو ایران

صالحی امیری تاکید نمود: ابهامات و سوالاتی در بحث جودو بود که ما توصیح دادیم. گفتیم رئیس دنیای جودو با سناریوی از پیش معین شده با هدف تخریب ایران و جودو انجام داده و اسناد زیادی داریم و مدارک را برایcas ارسال کردیم و به پرونده رسیدگی می شود. مواضع خود را اعلام کردیم و این تعلیق غیر اخلاقی و بدون وجاهت قاتونی است. فشار رئیس یک فدراسیون دنیای برای جدا کردن ورزشکار از کاروان و گذاشتن گارد و اعزام وی به کشور اروپایی از قبل طراحی شده بود و دخالت آنها در فدراسیون ملی جودو است باخ گفت منتظر رای cas خواهیم بود.

دلیل مهاجرت ورزشکاران ایران چیست؟

رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه موضوع مهاجرت ورزشکاران هم در نشست با باخ مورد بحث نهاده شد، توضیح داد: نسبت به این مسئله رویکرد تخریبی، سیاسی نداریم، معتقدیم هیچ یک از ورزشکاران با انگیزه سیاسی نرفتند، آنها بیشتر انگیزه اقتصادی و مهیا شدن شرایط برای موفقیت بیشتر دارند، به IOC هم گفتیم که مسئله ای برای بازگشت آنها نیست.

مانع مهاجرت نمی شویم

صالحی امیری ادامه داد: ما عنوان کردیم مانع مهاجرت نیستیم. باید شرایطی فراهم شود که ورزشکار چه در داخل و چه خارج از کشور احساس امنیت نمایند و هیچ محدودیتی برای ورود ورزشکاران نداریم و هیچ ورزشکار ممنوع الورود و ممنوع الخروج نداریم.

با انگیزه ثانویه مهاجرت کردند

وی گفت: بعضی اظهار نظرها را احساسی و تحت فشار عناصر ضد انقلاب می دانیم. مهاجرت را یک کسب تجربه برای بازگشت دوباره می دانیم، باید عوامل کششی را افزایش و رانشی را کاهش دهیم. میلون ها نفر در داخل کوشش می نمایند برای کسب سکو و چند نفر نیز مهاجرت کردند ما رویکرد تخریبی و سیاسی نداریم آنها با انگیزه های ثانویه مهاجرت کردند نه سیاسی و باید شرایط را برای بازگشت مجدد آنها فراهم شود.

کشتی دنیا بدون ایران معنا ندارد

به گفته صالحی امیری در نشست برگزار گردیده با رییس اتحادیه دنیای کشتی، وی تاکید داشت که کشتی دنیا بدون ایران معنا ندارد، وی ابراز امیدواری کرد که کشتی ایران همچنان با قدرت باشد.

قول رئیس فدراسیون دنیای تکواندو

رئیس کمیته ملی المپیک همچنین شرحاتی در خصوص ملاقات برگزار گردیده با روسای فدراسیون های تکواندو و شمشیربازی ارائه داد. وی در این زمینه گفت: سومین ملاقات با رئیس فدراسیون دنیای تکواندو در امسال داشتیم. او قول سفر به ایران و برگزاری چند رویداد را به ایران داد. بحث ویزا به ورزشکاران هم مطرح شد.

بعضی کوشش می نمایند فضا را آلوده نمایند

صالحی امیری با بیان اینکه در مجموع نیازمند دیپلماسی ورزش هستیم، توضیح داد: عده ای کوشش دارند فضا را آلوده نمایند اما ما باید در جهت ثبات، فضا را حفظ کنیم. وی با تاکید بر اینکه تمامی فدراسیون در شرایط آمادگی برای بازیهای المپیک 2020 به سر می برند، یادآور شد: اگر حاشیه وارد فضای ورزش قهرمانی نشود در المپیک درخشش خوبی خواهیم داشت.

هدف مان اعلام تک صدایی ورزش ایران بود

وی در بخش دیگر با بیان اینکه نکته مهم این بود که با حضور وزیر صدای واحد را از ایران منتقل کردیم، گفت. هدف ما اعلام تک صدایی از ایران بود مبنی بر اینکه ساختارهای مختلف باعث اختلاف نخواهد شد.

به گفته رضا صالحی امیری و در جریان سفر به سوئیس، ایران از کمیته بین المللی المپیک تقاضای یاری اقتصادی و تجهیزات داشته است. وی در این زمینه گفت: ما سهم ناچیزی از یاری های 500 میلیون دلاری IOC داریم. همه باید به بهبود دیپلماسی ورزش یاری نمایند که هدف مطلع سازی، شفاف سازی و قانع کردن سازی است.

رفتن علیزاده و مولایی قهر مقطعی است

وی گفت: رفتن کیمیا علیزاده و سعید مولایی از ایران یک نوع قهر مقطعی است، آنها به کشور باز می گردند. از شما می خواهم کیمیا را بابت مطرح کردن این صحبت ها به یک قهرمان تبدیل نکنید، یک ایرانی هر کجا باشد، نهایتا به کشور باز می شود.

برگزاری نشست مشترک برای مهاجرت

در ادامه نشست خبری رئیس کمیته ملی المپیک، وی به پرسش خبرنگاران پاسخ داد. وی ابتدا از برگزاری نشست مشترک کمیسیون رسانه و کمیسیون فرهنگی کمیته ملی المپیک برای آنالیز مهاجرت ورزشکاران اطلاع داد و اینکه این نشست هفته اول بهمن ماه برگزار می شود.

متوجه ابهامات کمیسیون ورزشکاران شدم

صالحی امیری در خصوص کمیسیون ورزشکاران گفت: این کمیسیون یکی از کمیسیون های مورد حمایت کمیته است، البته فعالیت های آن در یک سال گذشته به شدت کم شد و من خواستم فعالتر باشد. طی دو مرحله بعضی اعضا استعفا دادند. بعد از آن بود که به آیین نامه مراجعه کردم و متوجه ابهامتش شدم و اینکه اصول اصلی در آن رعایت نشده است.

با استعفای اعضا مخالفت کردم

وی ادامه داد: به همین دلیل مکاتباتی با IOC داشتیم، چهار پیشنهاد هم مطرح کردیم مبنی بر اصلاح آیین نامه که البته اصل آن را قبول داشتیم. من با استعفای اعضا مخالفت کردم و قرار است طی هفته های آینده انتخابات داخلی برای معین رئیس انجام می شود البته پس از دریافت پاسخ کمیته بین المللی المپیک.

دلایل انتخاب سعید معروف

وی در خصوص سعید معروف برای حضور در انتخابات کمیسیون ورزشکاران کمیته بین المللی المپیک گفت: به دلیل تیمی و محبوبیت والیبال و تسلط به زبان در کنار فاکتورهای دیگر این بازیکن انتخاب شد. الان بین 30 نفر نهایی است یعنی شانس او یک سی ام است، برنامه ای داریم برای مکاتبه با فدراسیون های دنیای برای اینکه نمایندگان شان رای لازم را به وی بدهند.

سکوت در یک مورد

صالحی امیری همچنین در خصوص انتخابات فدراسیون ها و اینکه کارمندان وزارت ورزش برای آن کاندیدا می شوند تاکید نمود که هیچ نظری ندارم.

شرایط دوپینگ نگران نماینده است

رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه شرایط دوپینگ نگران نماینده است، گفت: خوشبختانه جلسات ستاد به طور منظم در حال پیگیری است و نماینده کمیته هم در آن حضور دارند. هرگونه کوتاهی و مشکل در دوپینگ می تواند برای کاروان ایران مشکل ساز شود.

ثبت برند کمیته ملی المپیک

وی در خصوص ثبت برند کمیته گفت: برای نخستین بار بعد از انقلاب اقدام به ثبت برند کردیم، مالکیت حقوقی و معنوی کمیته را حفظ می کنیم و هرگونه اقدام سو می تواند پیگرد قانونی داشته باشد.

استخدام ورزشکاران و قهرمانان

رئیس کمیته ملی المپیک همچنین در خصوص وعده وزیر ورزش مبنی بر استخدام مدال آوران توکیو در وزارت ورزش گفت: سیاستی که وزیر داشته در راستای تشویق برای حضور در المپیک 2020 است اما الزاما به معنی قرار دریافت پشت میز و جایگاه نیست و در هر جایی می تواند مامور شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 712

به "ورزشکاران مهاجرت نموده می توانند برگردند، نگران شرایط دوپینگ هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزشکاران مهاجرت نموده می توانند برگردند، نگران شرایط دوپینگ هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید