صالحی امیری: ورزشکاران باید از مرام قهرمانی به پهلوانی برسند

به گزارش مجله افتخار، رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به دستاورد های ورزش گفت: ورزش قلوب را نزدیک می نماید و مرزبندی کاذب را بر می دارد.

صالحی امیری: ورزشکاران باید از مرام قهرمانی به پهلوانی برسند

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، سیدرضا صالحی امیری در مراسم تجلیل از مدال آوران سی امین دوره یونیورسیاد 2019 ایتالیا گفت: اساسا ورزش چهار دستاورد عظیم دارد. وزارت علوم، وزارت آموزش و پرورش و وزارت کار و رفاه پیش قراول حرکت مردمی ورزش در متن اجتماعی جامعه هستند و باید از این سه دستگاه و در راس آن وزارت علوم که بعد از المپیک، عظیمترین رویداد ورزشی را دارد، تشکر کرد.

وی تاکید نمود: اولین ویژگی ورزش انسجام بخش همه انسان ها منهای رنگ و نژاد و مذهب است و تصویری عظیم از ایران به نمایش می گذارد. ورزش قلوب را نزدیک می نماید و مرزبندی کاذب را بر می دارد. غرورآفرینی و هویت بخشی دومین ویژگی ورزش است هر جوان ایرانی باید به هویت ملی و دینی و سرزمینی خود و در هر نقطه دنیا که پرچم را می بیند افتخار کند.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: از ورزش به عنوان عنصری نشاط آفرین باید به عنوان ویژگی سوم یاد کرد. ورزش باعث تربیت انسان های سالم و با نشاط می گردد. ورزش انسان ساز است و این چهارمین ویژگی آن است. ورزشکاران در سیل، زلزله و کرونا کنار مردم هستند و بیش از هیئت ورزشی در کرونا به کمک مردم و طبقه فرودست شتافتند.

صالحی امیری توضیح داد: باید بپذیریم در کنار زیست مادی و مالی، زیست انسانی و اخلاقی ضروری است. جامعه ورزش انسان های با اخلاق تربیت و همدلی و هم نوایی و هم دردی خصیصه ورزشکار است. ورزشکاران باید بدانند اگر در سکو رفتند باید از مرام قهرمانی به پهلوانی برسند. خوشبختانه تحول خوبی در این حوزه داشتیم .

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1057

به "صالحی امیری: ورزشکاران باید از مرام قهرمانی به پهلوانی برسند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صالحی امیری: ورزشکاران باید از مرام قهرمانی به پهلوانی برسند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید