طراحی دکوراسیون آپارتمان 70 متری

به گزارش مجله افتخار، یک تصور غلط در خصوص طراحی دکوراسیون آپارتمان های کوچک 70 متری وجود دارد و آن تمرکز بیشتر بر کارایی و کم اهمیت شمردن دیزاین است. هر چند ممکن است آپارتمان فضای کوچکی داشته باشد اما این بدان معنی نیست که نتوان در آن سبک های مختلف طراحی را اجرا نمود. ایجاد تعادل بین المان های مختلف برای خلق فضایی راحت، زیبا و دوست داشتنی بسیار مهم است. شما باید بر پر کردن خانه با آیتم های مورد احتیاج تمرکز کنید و علاوه بر آن زیبایی شناسی را نیز در کنار آن رعایت نمائید. راهکارهایی که در این نوشته از ما ارائه می شوند را دنبال کنید تا نه تنها به بهترین شکل فضا را بهینه سازی نمائید بلکه ایده های ناب طراحی را نیز در آن اعمال کنید. شاید در نگاه اول چیدمان آپارتمان 70 متری کمی سخت به نظر بیاید اما با تکیه بر ایده های زیر خواهید فهمید که چگونه می توان در یک آپارتمان کوچک به خوبی زندگی کرد و از دکوراسیون آن لذت برد.

طراحی دکوراسیون آپارتمان 70 متری

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید.

فضاهای مختلف را از یکدیگر تفکیک کنید

در نگاه اول ممکن است تصور شما از یک آپارتمان 70 متری فضایی بهم ریخته و کوچک باشد که به سختی می توان در آن زندگی کرد اما به خوبی از فضا بهره ببرید. شما می توانید به دکوراسیونی ایده آل و فضایی دلباز دست یابید. آیا فضاهای مجزا را شناسایی نموده اید و برای هر کدام از آن ها هدفی معین نموده اید؟ کت و کیف خود را بر روی گیره هایی که پشت درب ورودی قرار گرفته اند قرار دهید، اینکار باعث می شود راهرو ورودی منزل شما بزرگ تر و خلوت تر به نظر بیاید. به منظور ایجاد فضای ذخیره ساز و سرو راحت تر غذا می توانید بین آشپزخانه و مکان صرف غذا یک کمد یا گنجه قراردهید. اگر سرگرمی یا تفریح خاصی دارید از اینکه آن ها نقشی اساسی در تفکیک فضا ایفا نمایند هراس نداشته باشید. برای مثال می توانید تردمیل خود را در گوشه ای از اتاق قرار دهید و از آن استفاده نمائید. علاوه بر آن برای روح بخشیدن به منزل خود می توانید بخشی را به گیاهان آپارتمانی اختصاص دهید. حضور گل و گیاه تاثیری عمیق در زیبایی آپارتمان نقلی شما ایفا می نماید.

مبلمان و سرویس چوبی را چند منظوره انتخاب کنید

هنگامی که در فضایی کوچک و محدود قرار می گیرید، هر اینچ از فضا حائز اهمیت می باشد. ممکن است این سوال را از خود بپرسید که برای آپارتمان کوچک چه مبلی بهتر است؟ شما می توانید با استفاده از وسایل چندکاره به بهترین شکل از فضای اتاق استفاده نمائید. اتاق خواب بهترین بخش از خانه است که می توان با انتخاب انواع مبلمان چند منظوره بهترین دکوراسیون را در آن اجرا نمود. از تخت خواب تاشو بهره ببرید تا بتوانید به منظور تماشای تلویزیون آن را تا نموده و آن را به عنوان مبل به کار ببرید. یک میز عثمانی نیز علاوه بر اینکه به عنوان میز کاربرد دارد می تواند به مکانی برای ذخیره سازی اشیاء و لوازم نیز تبدیل شود. همچنین میز غذاخوری اگر چند منظوره انتخاب شود کاربرد بیشتری خواهد داشت و در صورت کمبود جا می توان از طبقات بالاتر آن استفاده نمود. هر گاه تصمیم به خرید اسباب و اثاثیه چند منظوره گرفتید حتما ًهمخوانی سایز آن با فضای مورد نظر را در نظر بگیرید. بعضی مدل ها فضای آپارتمان را کوچک تر نشان خواهند داد، پس با احتیاط آن ها را خریداری کنید. نگران یافتن مبلمان مناسب نباشید زیرا تنوع مبلمان به حدی بالاست که به راحتی می توانید با توجه به فضای اتاق نشیمن نمونه دلخواه را انتخاب کنید. مبلمان های بزرگ مناسب فضای آپارتمان نیستند از این رو سایز ایده آل را انتخاب نمائید.

فضاهای پرت را شناسایی کنید

پس از یک مدت زندگی در یک فضا به راحتی با گوشه و کنار آن آشنا می شوید و می توانید ایده های خود را برای استفاده از فضاهای باقی مانده به کار ببرید. بهینه سازی فضای آپارتمان فاکتوری بسیار مهم در طراحی داخلی است. خود را برای یافتن مکان های جدید در خانه به چالش بکشید و فضاهای پرت که از آن ها به شیوه ای هدفمندانه استفاده نشده را شناسایی نمائید. برای مثال دیوارهای خالی و گوشه های منزل را می توانید به بهترین شکل مورد استفاده قرار دهید. شما می توانید در گوشه ای از اتاق قفسه قرار دهید و وسایل مختلف خود را در آن بچینید. همچنین با تعبیه قفسه های شناور و یا کابینت های دارای اکسسوری در آشپزخانه می توانید فضایی کافی برای لوازم و وسایل خود ایجاد نموده و فضا را سازماندهی کنید.

فضا را سازماندهی کنید

همه ما می دانیم که وقتی صحبت از آپارتمان های کوچک 70 متری می شود، مکان های ذخیره سازی بسیار اهمیت پیدا می نمایند. شما به المان هایی احتیاج دارید که فضا را سازماندهی نموده و از هرج و مرج جلوگیری نمایند. ایده های مختلفی برای ایجاد مکان مناسب ذخیره سازی اشیاء و وسایل وجود دارند که می توانید از آن ها الهام بگیرید اما تا وقتی به درک عمیقی از فضا و نوع استفاده از آن دست نیابید نمی توانید اکسسوری ها و المان های ذخیره ساز را بهره ببرید. بنابراین با توجه به آپارتمان خود راهکارهای بهینه سازی فضا را کشف کنید و محیطی سازمان یافته و مرتب برای زندگی قراهم نمائید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 633

به "طراحی دکوراسیون آپارتمان 70 متری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی دکوراسیون آپارتمان 70 متری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید