طلا و نقره دسته 59 کیلوگرم وزنه برداری به ایران رسید، نقره جوانمردی در پرتاب وزنه

به گزارش مجله افتخار، ورزشکاران کشورمان توانستند مدال های طلا و نقره دسته 59 کیلو گرم وزنه برداری بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا را از آن خود کنند.

طلا و نقره دسته 59 کیلوگرم وزنه برداری به ایران رسید، نقره جوانمردی در پرتاب وزنه

از وبلاگ مویک دیدن فرمایید و کلی مقاله و خبر جالب مطالعه نمایید.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرنگاران به جاکارتا، مسابقات دسته 59 کیلو گرم وزنه برداری سومین دوره بازیهای پاراآسیایی با حضور 6 شرکت کننده برگزار گردید که مدال های طلا و نقره در این دسته به ورزشکاران ایران رسید.

در این مسابقات امیر جعفری به مدال طلا و یوسف یوسفی نیز به مدال نقره این مسابقات رسیدند.

جعفری در انتخاب نخستش وزنه 173، در انتخاب دومش وزنه 178 و در سومین انتخاب نیز توانست وزنه 184 کیلو را مهار کند تا هفتمین طلای کاروان ایران در پاراآسیایی را به نام خود ثبت کند. جعفری برای شکستن رکورد آسیا درخواست وزنه 193 کیلوگرمی کرد که در صورت غلبه بر این وزنه یک کیلوگرم رکورد آسیا را بهبود می بخشید اما قادر به مهار این وزنه نشد.

یوسف یوسفی برنده مدال نقره نیز توانست در انتخاب نخستش وزنه 170 کیلویی را بالای سر ببرد، در انتخاب دوم بر وزنه175 کیلو گرم غلبه نموده و در سومین انتخابش نتوانست بر وزنه 183 کیلوگرمی غلبه کند.

جوانمردی به مدال نقره پرتاب وزنه دست یافت

نماینده کشورمان به مدال نقره رقابت های پرتاب وزنه بازی های پاراآسیایی جاکارتا دست یافت.

در ادامه رقابت های دو و میدانی بازیهای پاراآسیایی 2018 جاکارتا سید علی اصغر جوانمردی نماینده کشورمان در ماده پرتاب وزنه کلاس ادغامی F35 به رقابت با حریفان پرداخت که در نهایت مدال نقره را از آن خود کرد.

جوانمردی با 14.45 نقره گرفت. پرتابگر ازبک با 15.75 به مدال طلا رسید و نماینده چین هم با 14.99 به مدال برنز دست یافت.

مهران نکویی مجد دیگر نماینده کشورمان در این رشته با 14.70 چهارم شد.

نتایج دور چهارم مسابقات پارااسیایی شطرنج نابینایان/صدر نشینی امید کریمی و عاطفه نقوی

رقابت های دور چهارم شطرنج نابینایان در بخش استاندارد در حالی عصر امروز در استادیوم پاکاپوتی جاکارتا به سرانجام رسید که امید کریمی در گروه b2-b3 آقایان و عاطفه نقوی در گروه b2-b3 بانوان صدر جدول را از آن خود کردند.

در دور چهارم و در بخش آقایان مهدی رومیفرد در گروه b1 نماینده ویتنام را از پیش روی برداشت، عرفان محمدعلیزاده در مقابل نماینده میانمار به تساوی رسید و حسن قدیری، دیگر نماینده کشور میانمار را مغلوب کرد.

در گروه b2 و b3 مجید باقری در برابر حریف قزاقستانی خود به نتیجه تساوی تن داد، علیرضا قورچی بیگی نتیجه را به حریف هندی خود واگذار کرد و امید کریمی نماینده کشور میزبان را شکست داد.

در رقابت های بخش بانوان و در گروه b1 خانم ملیحه صفایی مغلوب رقیب میانماری شد، لیلا زارع زاده حریف ویتنامی خود را از پیش روی برداشت و زهرا محمدی راد از نماینده کشور میانمار باخت.

در رقابت های گروه b2 و b3 بانوان، عاطفه نقوی و فاطمه برقول با نتیجه تساوی میز شطرنج را ترک کردند و فریبا زنده بودی از سد حریفی از هند گذشت.

تا سرانجام دور چهارم مسابقات، امید کریمی در کلاس b2 و b3 آقایان و عاطفه نقوی در کلاس b2 و b3 بانوان، با سه و نیم امتیاز در صدر جدول قرار دارند.

صبح امروز و در جریان دور سوم رقابت های شطرنج، 4 برد، 4 شکست و 3 تساوی نصیب شطرنج بازان نابینا و کم بینای کشورمان شده بود.

مسابقات پاراآسیایی شطرنج نابینایان و کم بینایان که برای نخستین بار در این تورنمنت بزرگ برگزار می گردد دارای دو بخش استاندارد و سریع است و روز چهارشنبه پس از سرانجام مسابقات استاندارد، رقابت های سریع شروع می گردد.

مدال های این رشته در هر دو بخش تیمی و انفرادی و در هر دو قسمت استاندارد و سریع توزیع خواهد شد.

جلیلی به کلاس بندی باخت

در ادامه بازیهای پاراآسیایی جاکارتا و در رشته شنا، شناگر کشورمان مجبور شد با شناگرانی از کلاس های بالاتر رقابت کند و در این مسابقه باخت.

علیرضا جلیلی در رشته کرال پشت ماده 50 متر کلاس S4 با رقبایی از کشورهای ژاپن، هند، ویتنام، چین، تایلند و قزاقستان به آب پرید اما در نهایت با کسب عنوان هشتمی به کارش سرانجام داد.

البته او در کلاس بندی نیز با مشکل روبرو شد. زیرا حریفانش شرایط بهتری داشتند.

کریمی به هفتمی شنا بسنده کرد

آخرین رقابت نهایی در رشته شنا برای نمایندگان ایران در روز دوم با یک مقام هفتمی به اتمام رسید.

محمدحسین کریمی دنیا آبادی شناگر نابینای کشورمان در ماده 100 متر آزاد کلاس S13 به همراه شناگرانی از کشورهای ژاپن، قزاقستان و ازبکستان به آب زد.

این شناگر کشورمان که با حریفانی از دو کلاس بالاتر رقابت می کرد، در نهایت با کسب مقام هفتمی به کار خود در فینال سرانجام داد تا سرانجام بخش فینال های نمایندگان ایران در رشته شنا از روز دوم باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 617

به "طلا و نقره دسته 59 کیلوگرم وزنه برداری به ایران رسید، نقره جوانمردی در پرتاب وزنه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طلا و نقره دسته 59 کیلوگرم وزنه برداری به ایران رسید، نقره جوانمردی در پرتاب وزنه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید