فرمانده سنتکام: آینده عراق و سوریه بدون خونریزی نخواهد بود ، پهپادهای ایران برای اولین بار از جنگ شبه جزیره کره رجحان کامل هوایی را از ما گرفت

به گزارش مجله افتخار، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا با بیان اینکه آینده در عراق و سوریه بدون خونریزی نخواهد بود، اظهار کرد: داعش قرار نیست از بین برود. ادامه خواهد داشت.

فرمانده سنتکام: آینده عراق و سوریه بدون خونریزی نخواهد بود ، پهپادهای ایران برای اولین بار از جنگ شبه جزیره کره رجحان کامل هوایی را از ما گرفت

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، ژنرال کنث مک کنزی روز سه شنبه در کمیته خدمات نظامی مجلس نمایندگان اظهار کرد: در عراق و سوریه، کارزار از بین بردن تهدیدهای داعش وارد مرحله جدیدی شده است اما ایدئولوژی سمی داعش ادامه دارد.

مک کنزی اضافه نمود: معتقدم چین و روسیه در خاورمیانه به کوشش برای بهبود موقعیت خود و کاهش صندلی ایالات متحده در هر جای ممکن، ادامه خواهند داد.

وی با بیان اینکه در عراق و سوریه هنوز بقایای داعش باقی است، اظهار کرد: حفظ زمین برای آنها سخت است. آنها هنوز هم می توانند حملات تروریستی در مقیاس کوچک انجام دهند اما در عراق ، نیروهای امنیتی به طور کلی قادر به حل این مشکل هستند.

فرمانده نیروهای مرکزی ارتش آمریکا افزود: ما در حال گشت زنی با عراقی ها در منطقه نیستیم، در سوریه نیز همین گونه است و شرکای نیروی دموکراتیک سوریه در حال اجرا عملیات هستند.

مک کنزی با بیان اینکه آینده در عراق و سوریه بدون خونریزی نخواهد بود، توضیح داد: داعش قرار نیست از بین برود. ادامه خواهد داشت. از این رو، فشار مداوم هنوز ضروری است هرچند روندها به درستی حرکت می نمایند.

وی درباره خروج از عراق هم گفت من معتقدم که ما رابطه خوبی با دولت عراق داریم. نمی بینم که در آینده به طور کامل از عراق خارج شویم.

اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ نوشت: ژنرال فرانک مکنزی فرمانده ستاد مرکزی تروریست های آمریکایی در غرب آسیا (سنتکام) روز سه شنبه در جلسه استماع کمیته خدمات نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا به از دست رفتن رجحان هوایی ارتش آمریکا در برابر ایران اعتراف کرد.

ژنرال مکنزی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا آمریکا رجحان هوایی خود را در خاورمیانه از دست داده است، گفت: استفاده گسترده ایران از پهپادهای کوچک و متوسط برای عملیات های شناسایی و هجومی بدین معناست که برای اولین بار از زمان جنگ شبه جزیره کره [اوایل دهه 1950میلادی] ما بدون رجحان کامل هوایی، عملیات انجام می دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1558

به "فرمانده سنتکام: آینده عراق و سوریه بدون خونریزی نخواهد بود ، پهپادهای ایران برای اولین بار از جنگ شبه جزیره کره رجحان کامل هوایی را از ما گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرمانده سنتکام: آینده عراق و سوریه بدون خونریزی نخواهد بود ، پهپادهای ایران برای اولین بار از جنگ شبه جزیره کره رجحان کامل هوایی را از ما گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید