قلعه عیسی خان بهادری در استان مرکزی بازسازی می گردد

به گزارش مجله افتخار، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، روز 14 خرداد 99 علیرضا ایزدی مدیرکل دفتر حوزه وزارتی و امور بین الملل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و هادی میرزایی مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور از بناهای قابل واگذاری در استان بازدید کردند.

قلعه عیسی خان بهادری در استان مرکزی بازسازی می گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

علیرضا ایزدی مدیرکل دفتر حوزه وزارتی و امور بین الملل در بازدید قلعه عیسی خان بهادری از اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار استانی برای بازسازی این بنا اطلاع داد و گفت: بناهای تاریخی یادگار فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی و امانت هستند ما باید در حفظ و احیای آن ها کوشش کنیم. احیای این بناها به توسعه روستایی یاری می نماید.

هادی میرزایی مدیرعامل صندوق احیا و واگذاری بناهای تاریخی نیز تأکید کرد: با ارائه طرح بازسازی این بنای تاریخی با کاربری اولیه و حفظ کالبد آن می توان به کاهش هزینه بازسازی یاری کرد.

او اضافه نمود: با انجام بازسازی و بازسازی این بنای تاریخی، پیگیری لازم در ساخت جاده آسفالته مناسب برای دسترسی به این بنا، امکان پذیر است.

مصطفی مرزبان سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: قلعه خاندان بهادری در روستای اسفندان بخش مرکزی کمیجان یکی از بناهای باقیمانده از دوره قاجار که با شماره 7701 مورخ 81/12/17 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

او اضافه نمود: این قلعه تاریخی در مهرماه 1381 توسط دکتر کریم بهادری به میراث فرهنگی استان مرکزی اهدا شد و در تاریخ 17 اسفند 1381 به عنوان یکی از آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

مرزبان گفت: این قلعه دارای برج هایی بلند در هر گوشه است که هم اکنون ارتفاع برج ها و حصارهای آن در اثر گذشت زمان و تخریب های تدریجی، کوتاه تر شده و به شش متر رسیده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 938

به "قلعه عیسی خان بهادری در استان مرکزی بازسازی می گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "قلعه عیسی خان بهادری در استان مرکزی بازسازی می گردد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلعه عیسی خان بهادری در استان مرکزی بازسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید