مغایرت آسفالت جهت جنگل ابر ثبت جهانی

به گزارش مجله افتخار، مهدی جمال، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با تاکید بر اینکه این اداره کل به هیچ وجه موافق آسفالت جهت ابر نیست، گفت: اگرچه قرار دریافت یک اثر در فهرست جهانی مهم است اما نکته مهم تر حفظ ثبت جهانی است.

مغایرت آسفالت جهت جنگل ابر ثبت جهانی

او با تاکید بر رعایت ضوابط ثبت جهانی جنگل جهانی ابر گفت: بی توجهی به ضوابط، باعث خارج شدن پرونده اثر از فهرست جهانی می گردد.

او با اشاره به این که جلوگیری از آسفالت و مسدود کردن مسیرهای غیرضروری در حفاظت از این جنگل ارزشمند، مؤثر است، توضیح داد: حفظ و نگهداری جنگل ابر وظیفه تمامی دستگاه های اجرایی و مردم است و باید این میراث گران بها حفظ گردد.

جمال گفت: جنگل ابر شاهرود به دلیل ویژگی های منحصربه فرد در سطح ملی مطرح است و ثبت جهانی آن، زمینه معرفی هر چه بیشتر این میراث طبیعی را در سطح بین المللی فراهم نموده است.

او با اشاره به این که با ثبت این مجموعه جنگل ارزشمند تحت عنوان جنگل های هیرکانی، استان سمنان حائز نخستین اثر ثبت جهانی شده است، اضافه کرد: جنگل های هیرکانی پس از بیابان لوت، دومین اثر عظیم طبیعی ایران است که در فهرست جهانی قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، منطقه ابر در 40 کیلومتری شمال شرقی شهرستان شاهرود قرار گرفته است. این منطقه که به نام جنگل های ابر معروف است در ارتفاعات آن بیشتر به صورت چمنزار و یا مراتع مشجر و در پایین دست آن به جنگل با گونه های متنوع دیده می گردد. در جنگل ابر می توان رؤیای گام زدن روی ابرها را تجربه کرد.

منبع: گردشبان
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1365

به "مغایرت آسفالت جهت جنگل ابر ثبت جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مغایرت آسفالت جهت جنگل ابر ثبت جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید